verlichting voor en achter upgraden!
Moderators: vtspower, webmasters
verlichting voor en achter upgraden!
Ik vind dat mn ax (14 trs '90) maar een vrij zwak schijnsel produceert uit zn koplampen, tevens vind ik het licht ook wat aan de gele kant. Ik vroeg me af of het electrisch mogelijk is om bijv in de koplampen meer wattage te zetten (en bestaan die?? ik heb nu h4 55W) , en of dat legaal is? Zelfde geldt eigenlijk voor de achterkant: standaard licht is nu 5w ofzo, en remmen zal wel iets van 10 zijn, heb ik niet gekeken. Is het mogelijk zonder dat er dingen overbelast worden of doorfikken om daar bijv 10 en 20w van te maken, en is dit legaal?
tnx alvast!
tnx alvast!
Th3CLoR3 wrote:Probeer je lampen eens schoon te maken, kan veel uit maken!!
Niet met chemische reinigingsmidellen want dan zie je je "chroom" aan de binnenkant van je lamp wegvegen!
bij een vriend van mij hebben we de bekabeling naar de koplamp rechtsvoor vervangen. scheelde ook een berg licht! die oude draden hebben beetje teveel weerstand af en toe
ik heb net een setje Philips VisionPlus h4 gekocht (23,95 per set), die claimen 50% meer lichtopbrengst te hebben, dus het is ff wachten tot het donker wordt. Tevens heb ik de units eruit gehaald en vol met sop gegooid, waardoor de binnenkant mogelijk wat schoner is. Als het nu dus niet naar wens is zijn misschien die blauwe lampen nog wat, maar dat vind ik eigenlijk onzin, want dat ziet eruit als nep-xenon, en daar ben ik nooit zo van gecharmeerd. Wat ik nog van Joost zou willen weten: jij hebt je achterlampjes van 5 naar 10w gegooid (de standaard lampjes dan) betekent dat ook neem ik aan dat je je remlampjes omhoog hebt gedaan?? en zo ja van welk wattage naar welk nieuwe wattage?
Buks wrote: Wat ik nog van Joost zou willen weten: jij hebt je achterlampjes van 5 naar 10w gegooid (de standaard lampjes dan) betekent dat ook neem ik aan dat je je remlampjes omhoog hebt gedaan?? en zo ja van welk wattage naar welk nieuwe wattage?
achterlichten 10 en remlichten 15 en als ik me niet vergis mistlicht ook 15 of meer
Remlicht is idd een hoger wattage als achterlicht
apk eis is max 25 als ik me niet vergis voor remlichten
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio
-
- Beginnend AX liefhebber
- Posts: 66
- Joined: MonJun07, 2004 2:24:59 PM
- Location: Buiten Nederland
- Contact:
Niet om het een of ander maar voor zover ik weet zijn dit de normale vermogens:
Achterlicht: 5 W.
Remlicht: 21 W.
Acheruitrijlicht: 21 W.
Mistachterlicht: 21 W.
Richtingaanwijzer: 21 W.
Alhoewel, ik kan mij vergissen natuurlijk
Vervangen door hogere vermogens is altijd illegaal. Niet dat iemand daar wakker van zal liggen.... Zelf heb ik tenslotte ook 80/100 W in mijn koplampen zitten en das heel beter dan die arme standaard kaarsjes.
Bij je APK wel even uitkijken met de koplampen, want die bekijken ze wel op goede afstelling en als er dan ineens zo'n puist meer licht uit komt is het misschien iets te opvallend voor die zeurderige inspecteur.
Achterlicht: 5 W.
Remlicht: 21 W.
Acheruitrijlicht: 21 W.
Mistachterlicht: 21 W.
Richtingaanwijzer: 21 W.
Alhoewel, ik kan mij vergissen natuurlijk
Vervangen door hogere vermogens is altijd illegaal. Niet dat iemand daar wakker van zal liggen.... Zelf heb ik tenslotte ook 80/100 W in mijn koplampen zitten en das heel beter dan die arme standaard kaarsjes.
Bij je APK wel even uitkijken met de koplampen, want die bekijken ze wel op goede afstelling en als er dan ineens zo'n puist meer licht uit komt is het misschien iets te opvallend voor die zeurderige inspecteur.
AX GTi: 220km/h eat my dust!
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2115
- Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
- Location: Den Ham (OV)
- Contact:
Ralf wrote:achter duplo lamp 5w/21w maar voor de rest klopt dit lijstje /\
Een duplo lamp achter, ik weet niet wat voor verlichting jij dr in heb zitten, maar bij de mijne zitten er echt geen duplo's in, achterlicht en remlicht is 100% zeker gescheiden, heb de hele handel dr vanmiddag nog uitgehad, en even de reflectoren van met name het mistachterlicht, en achteruitrijlicht, die waren nogal zwart van de roet geworden doordat ik een tijd met een kapotte uitlaat gereden heb.
Je koplampen moet je niet aan beginnen om schoon te maken, ook niet met water, tenzij je gedemineraliseerd water gebruikt waar geen kalk en andere mineralen in zitten. En zeker dr niet aan gaan boenen, dat kost je je reflector. Het glas aan de binnenkant kan je nog wel met een doek oid doen, maar de reflector moet je vanaf blijven.
Ook mijn achterlichten zijn 10W ipv 5, en dat scheelt idd een hele bak licht.
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2115
- Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
- Location: Den Ham (OV)
- Contact:
Ralf wrote:gewoon je glas losmaken van de rest, volgens mij hangt dit bij de meeste al half los, en dan het glas van binnen en buiten schoonmaken met thinner, daarna opnieuw afkitten met ruitenkit,.... heb ik ook gedaan en werkt prima
Met thinner op kunststof gaan zitten werken, dat is vragen om problemen, wasbenzine is een anver verhaal, maar met thinner moet je niet op plastic gaan werken, dat gaat niet goed volgens mij