accu

Alles waar maar een stroom doorheen loopt (Dynamo, centrale vergrendeling, verlichting, dashboard...)

Moderators: vtspower, webmasters

Post Reply
citroenaxion
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 7
Joined: TueFeb15, 2011 7:43:23 AM
Location: apeldoorn

accu

Post by citroenaxion »

ik heb een probleem met de accu als ik de accupool erop laat zitten is de accu met paar dagen leeg terwijl er een nieuwe accu in zit
Citroën AX axion 1.1 Injection 1990

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Re: accu

Post by q01z »

citroenaxion wrote:ik heb een probleem met de accu als ik de accupool erop laat zitten is de accu met paar dagen leeg terwijl er een nieuwe accu in zit

een beetje extra uitleg zou hierbij handig zijn,
weet u zeker dat er geen interieurlampjes blijven branden, blijft de radio niet in demo modus? hoe lang speelt het probleem al?
Image

citroenaxion
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 7
Joined: TueFeb15, 2011 7:43:23 AM
Location: apeldoorn

Re: accu

Post by citroenaxion »

q01z wrote:
citroenaxion wrote:ik heb een probleem met de accu als ik de accupool erop laat zitten is de accu met paar dagen leeg terwijl er een nieuwe accu in zit

een beetje extra uitleg zou hierbij handig zijn,
weet u zeker dat er geen interieurlampjes blijven branden, blijft de radio niet in demo modus? hoe lang speelt het probleem al?
sinds ik de auto heb,ik heb meteen de dag zelf er een radio ingebouwd en er zitten geen interieur lampjes die blijven branden.

mischien iets in de motor wat de accu leegtrekt? i dont know
Citroën AX axion 1.1 Injection 1990

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Post by AlexanderB »

welkom in de wondere wereld van lekstroom. ik zou zeggen, haal de radio dr weer even uit, kijk of het dan beter is? blijft ie dan nog leeglopen? dan is het wat anders in de auto en kan je op jacht met een multimeter :)
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

Terminal
AX Master
AX Master
Posts: 1408
Joined: WedFeb10, 2010 11:26:45 AM
Location: Zutphen

Post by Terminal »

Ik zou mijn gok doen op de radio, vaak is het nogal primitief aangesloten of aan geknutseld.
Je zou kunnen kijken zonder de radio wat die doet, of misschien blijft in de achterbak je lampje branden ( als je die hebt ).

Wel tof, weer een ax rijder in de buurt :)
AX 11TRE 1988

citroenaxion
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 7
Joined: TueFeb15, 2011 7:43:23 AM
Location: apeldoorn

Post by citroenaxion »

Terminal wrote:Ik zou mijn gok doen op de radio, vaak is het nogal primitief aangesloten of aan geknutseld.
Je zou kunnen kijken zonder de radio wat die doet, of misschien blijft in de achterbak je lampje branden ( als je die hebt ).

Wel tof, weer een AX rijder in de buurt :)
ik zal eens want nu haal ik telkens de pool eraf(extra steelbeveilling)

maar iig bedankt voor reacties (leuk een AX in de buurt)

mvg Roger
Citroën AX axion 1.1 Injection 1990

Terminal
AX Master
AX Master
Posts: 1408
Joined: WedFeb10, 2010 11:26:45 AM
Location: Zutphen

Post by Terminal »

Zet je wel steeds de pool weer netjes vast? ;)
En daarbij, als je de pool er voor een langere tijd ( =30min ) afhaalt zul je ook steeds de computer opnieuw moeten inregelen. En je klokje, en radio dus eigenlijk alleen maar nadelen :P
AX 11TRE 1988

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Post by AlexanderB »

als het de radio is, komt het waarschijnlijk omdat hij aan/op standby blijft, omdat er bij de ax vaak geen geschakelde + is aangelegd.. die aanleggen is n klusje van n uurtje denk ik.. (stuur dr af, kappen dr af, draadje dr bij klussen bij het contactslot, andere eind aan de radiostekker solderen aan de juiste draad, en dan alles weer dicht maken)
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

citroenaxion
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 7
Joined: TueFeb15, 2011 7:43:23 AM
Location: apeldoorn

Post by citroenaxion »

Terminal wrote:Zet je wel steeds de pool weer netjes vast? ;)
En daarbij, als je de pool er voor een langere tijd ( =30min ) afhaalt zul je ook steeds de computer opnieuw moeten inregelen. En je klokje, en radio dus eigenlijk alleen maar nadelen :P
het heeft wel nadelen maar het is beter dan om de paar dagen starten met startkabels.

mn vader is electricien ik zal es vragen wat hij er van denkt

iig bedankt

mvg Roger
Citroën AX axion 1.1 Injection 1990

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

citroenaxion wrote:Citroën AX axion 1.1 Injection 1990
Herkenbaar, vorig jaar exact hetzelfde gehad in mijn bijna even oude AX.
Welk merk radio heb je erin zitten?

De eerste serie AX (tot de zomer van 1991) heeft inderdaad geen contactgeschakelde plus voor de radio. Alleen maar een constante plus.
Veel moderne radio's snappen dat niet en blijven in een stroomverbruikende standby modus hangen.

Oplossing is inderdaad om een contactgeschakelde plus erbij te trekken en aan te sluiten op de juiste ingang van de ISO stekker van de radio. Zie de gebruiksaanwijzing welke dat is.
Kenwood heeft dit probleem trouwens niet is mijn ervaring.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Post by AlexanderB »

mja, heb zelf een JVC KD-G342 (de radio van 70 euro bij de mediamarkt) en die heeft daar ook geen probleem mee :) tis meer dat bepaalde modellen het niet snappen, ipv de meerderheid..
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

Post Reply