Hey weet iemand een oplossing voor het volgende probleem?
Ik heb vanmiddag helaas mijn achterruitverwarming stuk getrokken, althans, 1 van de 2 koperen haakjes waar je het connectortje van de kabel op schuift heb ik van de raam af getrokken
Nou lijkt het zo dat bijde draadjes met elkaar verbonden zijn en dat de achterruitverwarming zijn/haar massa ergens anders (niet van een van de 2 kabeltjes) vandaan haalt. klopt dit? en kan de achterruit verwarming ook nog werken met 1 draadje ipv 2? of gaat daar dan weer te veel stroom doorheen en smelt het dan?
en weet iemand een goede oplossing om dat haakje terug te zetten? solderen lukt niet
achterruitverwarming
Moderators: vtspower, webmasters
Ik denk eerder dat de TS het metalen dingetje waar je het stekkertje op schuift, van de ruit heeft los getrokken. En dan heb je best wel een probleem, want solderen gaat niet (tin koelt te snel af of de ruit barst door de veel te hoge temperatuur op een kleine plek) en vast lijmen met gelijdende lijm blijft in de praktijk zitten tot je de achterklep een keer open en weer dicht hebt gedaan.
Ter info: de draden van de achterruitverwarming vormen een elektrische weerstand, waarvan de metalen dingetjes de contacten zijn. De verwarming maakt dus niet nog ergens contact met het chassis! Beide contacten zijn dus nodig.
Ter info: de draden van de achterruitverwarming vormen een elektrische weerstand, waarvan de metalen dingetjes de contacten zijn. De verwarming maakt dus niet nog ergens contact met het chassis! Beide contacten zijn dus nodig.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2000
- Joined: SunJun07, 2009 5:24:50 PM
- Location: Eindhoven
- Contact:
Goed nieuws op dit gebied.
Heb via E-bay elektrisch geleidende lijm besteld op basis van koolstof (carbon). Dit voor 4 dollar + 3 dollar verzendkosten.
Bison Elektro is ook zo'n soort lijm, maar dan op basis van zilver. En daarmee ook meteen duurder dan een setje zilveren oorbellen bij luci lucardi
Goeiemorgen, 20 euro voor een paar ml lijm...
Binnenkort dus even testen of het met deze carbon lijm goed te fixen is en als dat zo is, zal ik er even een howto voor schrijven.
Scheelt me weer het zoeken van een achter ruit/klep en ombouwen ervan e.d.
Heb via E-bay elektrisch geleidende lijm besteld op basis van koolstof (carbon). Dit voor 4 dollar + 3 dollar verzendkosten.
Bison Elektro is ook zo'n soort lijm, maar dan op basis van zilver. En daarmee ook meteen duurder dan een setje zilveren oorbellen bij luci lucardi
Goeiemorgen, 20 euro voor een paar ml lijm...
Binnenkort dus even testen of het met deze carbon lijm goed te fixen is en als dat zo is, zal ik er even een howto voor schrijven.
Scheelt me weer het zoeken van een achter ruit/klep en ombouwen ervan e.d.
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Als de truc gelukt is, laat het even weten.Johannus wrote:Goed nieuws op dit gebied.
Heb via E-bay elektrisch geleidende lijm besteld op basis van koolstof (carbon). Dit voor 4 dollar + 3 dollar verzendkosten.
Bison Elektro is ook zo'n soort lijm, maar dan op basis van zilver. En daarmee ook meteen duurder dan een setje zilveren oorbellen bij luci lucardi
Goeiemorgen, 20 euro voor een paar ml lijm...
Binnenkort dus even testen of het met deze carbon lijm goed te fixen is en als dat zo is, zal ik er even een howto voor schrijven.
Scheelt me weer het zoeken van een achter ruit/klep en ombouwen ervan e.d.
Bij mijn GT liggen ook beide zijden van de ruit.
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl