205 tellerbak in een AX fase 1 dashboard

Alles waar maar een stroom doorheen loopt (Dynamo, centrale vergrendeling, verlichting, dashboard...)

Moderators: vtspower, webmasters

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

Kwa ontsteking verschilt de multipoint alleen kwa verdeler/bobine t.o.v. een carb/mono. En zelfs dat is niet eens helemaal correct gezegd, want de Magneti Marelli monopoint heeft ook DIS (net als de GTI/multipoint dus).

Volgens mij zat 't verschil niet zo zeer in waar de toerenteller z'n signaal vandaan krijgt, maar eerder in 't aantal pulsen per omwenteling (even het spanningsniveau van de pulsen buiten beschouwing gelaten).
Hoe dan ook, er moet vast wel een mouw aan te passen zijn om 't werkend te krijgen!

M'n 4x4 heeft een 1.4i monopoint blok met verdeelkap en heeft toch toerenteller. 'k Zal daar eens de tellerbak uit halen en kijken wat nu de verschillen zijn tussen DIS en verdeelkap toerenteller elektronica.

Wat werkt er eigenlijk precies niet of wat gaat er niet goed als je een verdeelkap toerenteller op een DIS systeem aansluit? Doet 'ie dan gewoon helemaal niets of geeft 'ie een verkeerde waarde aan?
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

Bas_S
AX Master
AX Master
Posts: 1497
Joined: TueMar28, 2006 8:31:45 PM
Location: Nieuwveen

Post by Bas_S »

Toerenteller van een verdelerkap op een DIS doet het tot 1800 toeren ofzo, daarna valt 'ie weer naar 0.
Altijd meer PK's dan jou!

PeterM
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 723
Joined: FriOct01, 2004 2:08:57 PM
Location: Drunen
Contact:

Post by PeterM »

puls naar 0 en puls naar +12v, is het verschil. Hij gaat op de ingangstrap de verzadiging in.

P. :)
C4 vts
DS3
MX5 2.0
defender 110 3.5 kdfi
DS5, aan het aftellen

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

Oooooooooowh... Is dat alles?
Invertertje ervoor dus en klaar alweer. :)
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller
Posts: 3709
Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by Henk Bats »

MNM(tm) wrote:Oooooooooowh... Is dat alles?
Invertertje ervoor dus en klaar alweer. :)
Marco, hier ligt dus een schone taak voor je.

Blijkbaar is er vraag naar binnen de AXClub.

Groetjes, Henk
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl

KMvrtr
AX Master
AX Master
Posts: 1090
Joined: FriSep12, 2003 9:21:33 PM
Location: Almere

Post by KMvrtr »

Maar kan het niet simpeler?

De 205GTi heeft wel een multipoint injectie. En de tellerwinkel van een 205GTi is ook pas te maken in een fase 1 dash. Dat heeft Michel toch ook?
Dan moet zo'n toerenteller het toch gewoon doen, of denk ik nu te simpel?

PeterM
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 723
Joined: FriOct01, 2004 2:08:57 PM
Location: Drunen
Contact:

Post by PeterM »

205 Gti 1.6 met fase 1 dash was niet met mp 3.1 van Bosch zoals jij nu hebt. Dit was met een ouder volgens mij analoog systeem en als ik het me goed herinner ook een verdeler ontsteking met daar de toerenteller op.

P. :)
C4 vts
DS3
MX5 2.0
defender 110 3.5 kdfi
DS5, aan het aftellen

KMvrtr
AX Master
AX Master
Posts: 1090
Joined: FriSep12, 2003 9:21:33 PM
Location: Almere

Post by KMvrtr »

Dus dat is echt niet werkend te krijgen?

Of kan MNM daar ook wat voor verzinnen?

PeterM
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 723
Joined: FriOct01, 2004 2:08:57 PM
Location: Drunen
Contact:

Post by PeterM »

jawel hoor: normale ontsteking er op, setje dikke webers monteren en gassen maar.

P. :)
C4 vts
DS3
MX5 2.0
defender 110 3.5 kdfi
DS5, aan het aftellen

Post Reply