toerenteller van type 2 in type 1

Alles waar maar een stroom doorheen loopt (Dynamo, centrale vergrendeling, verlichting, dashboard...)

Moderators: vtspower, webmasters

Post Reply
mcdean
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 347
Joined: FriApr13, 2007 2:58:45 PM
Location: Borculo

toerenteller van type 2 in type 1

Post by mcdean »

kan dit? zo ja hoe?
Citroën Bx Sport mk2 (van mij)
Citroën Ax GT chic (pink) (van me vrouw)

raoel
Eggman
Eggman
Posts: 3308
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort
Contact:

Re: toerenteller van type 2 in type 1

Post by raoel »

mcdean wrote:kan dit? zo ja hoe?
Even aangenomen dat je het hebt over de roze Chic :) Daar zal Bosch systeem in zitten met verdelerkap, en de toerenteller van type 2 is gemaakt voor Dis-ontsteking, dus voor zover ik weet gaat dat niet werken..

(electrisch signaal zal wel anders zijn, misschien dat een van onze electrotechneuten er iets over kan zeggen ;-)).

Niet alle type 2 hebben een dis ontsteking.
De type 2 GT's hebben Bosch 2.2 (verdelerkap)

mcdean
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 347
Joined: FriApr13, 2007 2:58:45 PM
Location: Borculo

Post by mcdean »

goed gegokt :lol:

Maar aangezien ik een saxo dash wil, hoe los ik dat dan op?
Citroën Bx Sport mk2 (van mij)
Citroën Ax GT chic (pink) (van me vrouw)

lekkersimpel
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 300
Joined: MonFeb09, 2009 3:28:36 AM
Location: Bovenkarspel

Post by lekkersimpel »

Gaat echt niet lukken nee, heb ik ervaring mee, ik heb een motor wissel gedaan van verdeelkap naar dis, toen deed mijn toerenteller het niet meer, als ze geen veranderingen hebben door gevoert van ph1 naar ph2 is het simpel op te lossen, bij ph1 (ph2 weet ik niet) zit er achter op je toerenteller een klein printplaatje onder het witte dekseltje als je dat printplaatje omruilt ( je ziet duidelijk het verschil in onderdelen ) dan werkt je toerenteller weer.
Je hoeft dus niet je hele tellerbak te slopen, je kan er achter zo bij, ik zou wel even de tellerbak op een tafel leggen want je bent zo die 3 ringetjes en moertjes kwijt 8).
Techniek is simpel zolang je het snapt !

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Als je een toerenteller pakt uit een phase 2 die een verdeelkap heeft kan het wel gewoon.

Tip: Haal uit de sloop een toerenteller uit een oude 106. De oudjes hebben verdeelkap en die tellerbakken zijn het zelfde als een type 2 AX en de toerenteller dus ook.

Heb ik toendertijd in mijn blauwe AX ook gedaan. Was een 1991'er en dus met verdeelkap en GTI/Furio teorentellers werken daar dus niet in. 106 wel.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

lekkersimpel
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 300
Joined: MonFeb09, 2009 3:28:36 AM
Location: Bovenkarspel

Post by lekkersimpel »

Image

Dit is dat printplaatje waar je op moet letten.

Of het voor dis of verdeelkap is kun je zien aan het aantal onderdelen dat er op zitten.
Techniek is simpel zolang je het snapt !

Post Reply