Relais achterruitverwarming

Alles waar maar een stroom doorheen loopt (Dynamo, centrale vergrendeling, verlichting, dashboard...)

Moderators: vtspower, webmasters

Post Reply
Pascal
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 796
Joined: ThuOct12, 2006 8:39:46 PM

Relais achterruitverwarming

Post by Pascal »

Waar vind ik die in 'Pino', het enige relais dat ik vinden kan is de clignoteur..?
Er staat bij inschakeling wel stroom op de ruit, maar ontdooien/ ontwasemen ho maar.
En ja: dat heeft ze wel altijd gedaan.
Wie?

Voor de goede orde: ik heb het dus over een E type I...
AX 1.0E '87
CX 22RE '86
DSuper '73
Mini HLE '82

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

knipperlicht relais zit als het goed is achter de tellerbak,

maar achteruit verwarming zit volgens mij onder het dashbord aan de bijrijders zijde..?
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Pascal
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 796
Joined: ThuOct12, 2006 8:39:46 PM

Post by Pascal »

Clignoteurrelais zit vrij laag: als je vanaf de pedalen omhoog kijkt zie je hem zitten.
Andere kant van het dashboard heb ik nog niet bekeken...gaan we doen.
Bedankt voor je reactie!

:wink:
AX 1.0E '87
CX 22RE '86
DSuper '73
Mini HLE '82

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Laat ik het anders zeggen :D:D

Bij shoeks ;) Zit er een grijze relais ergens idd bij de pedalen daarzo en die klikt als ik mn knippers uit doe


Onder het dashbordkastje daarintegen hangt er ook constant een relais los, een groene....
En ik kan me dan weer van mn blauwe herinneren dat ik een groene misbruikt heb voor mijn mistlichten en dat was de achteruitverwarming relais :P
En wat heeft zon 1.0E nou aan dingen waar die een relais voor nodig heeft? :P
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

raoel
Eggman
Eggman
Posts: 3308
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort
Contact:

Post by raoel »

grietje wrote: En wat heeft zon 1.0E nou aan dingen waar die een relais voor nodig heeft? :P
was die groene niet voor de stuurbekrachtiging? :)

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

raoel wrote:
grietje wrote: En wat heeft zon 1.0E nou aan dingen waar die een relais voor nodig heeft? :P
was die groene niet voor de stuurbekrachtiging? :)
ik denk net, misschien wel de airbags
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Pascal
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 796
Joined: ThuOct12, 2006 8:39:46 PM

Post by Pascal »

Okee...als ik vanonder de schoprand(?) in de passagiersvoetenbak naar boven kijk zie ik inderdaad twee relais zitten.
Zal die schoprand wel even verwijderen, dan kan ik er ongetwijfeld makkelijker bij.
Ze zitten in een stalen deel van het dashboard en er is plek voor meerdere relais.
Zo te zien is de een voor de achterruitverwarming, de ander zal voor de standaard navi of mediapakket zijn....

:lol:
AX 1.0E '87
CX 22RE '86
DSuper '73
Mini HLE '82

raoel
Eggman
Eggman
Posts: 3308
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort
Contact:

Post by raoel »

of het relais van het LHM-pomp natuurlijk...

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by Bossie »

raoel wrote:of het relais van het LHM-pomp natuurlijk...
Aaahh, nu snap ik het, die pomp is alleen in de 1.0 geleverd (en de XM natuurlijk).

http://www.leboncoin.fr/vi/97791544.htm?ca=15_s
Image Image Image

Pascal
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 796
Joined: ThuOct12, 2006 8:39:46 PM

Post by Pascal »

raoel wrote:of het relais van het LHM-pomp natuurlijk...
Iedereen met een beetje LHM in het bloed weet toch dat de HPpomp, de hoogteregeling en de Diravi in een AX mechanisch wordt geregeld.
Daar komt geen electriek (en dus relais) aan te pas.

Nu ik dat zeg: ik moet nodig de hoogteregelaar achter schoonmaken: ze staat achter hoger op de poten dan voor...
AX 1.0E '87
CX 22RE '86
DSuper '73
Mini HLE '82

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Pascal wrote:
raoel wrote:of het relais van het LHM-pomp natuurlijk...
Iedereen met een beetje LHM in het bloed weet toch dat de HPpomp, de hoogteregeling en de Diravi in een AX mechanisch wordt geregeld.
Daar komt geen electriek (en dus relais) aan te pas.
Precies, dat wist ik zelfs.
En stuurbekrachtiging gaat op de oliepomp

Dus dat relais is toch waarsch van de airbags ;)
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

raoel
Eggman
Eggman
Posts: 3308
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort
Contact:

Post by raoel »

grietje wrote:
Pascal wrote:
raoel wrote:of het relais van het LHM-pomp natuurlijk...
Iedereen met een beetje LHM in het bloed weet toch dat de HPpomp, de hoogteregeling en de Diravi in een AX mechanisch wordt geregeld.
Daar komt geen electriek (en dus relais) aan te pas.
Precies, dat wist ik zelfs.
En stuurbekrachtiging gaat op de oliepomp

Dus dat relais is toch waarsch van de airbags ;)
nou ik weet wel bijna zeker dat ik daar een relais voor heb, hij komt immers pas omhoog als 't contact om is ;-)

Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller
Posts: 3709
Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by Henk Bats »

Bossie wrote:
raoel wrote:of het relais van het LHM-pomp natuurlijk...
Aaahh, nu snap ik het, die pomp is alleen in de 1.0 geleverd (en de XM natuurlijk).

http://www.leboncoin.fr/vi/97791544.htm?ca=15_s
Even offtopic

Hé Jan, ik wist niet dat je verhuisd was van Harderwijk naar Leboncoin in Fr :wink:

Groetjes, Henk
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by Bossie »

Henk Bats wrote:
Bossie wrote:
raoel wrote:of het relais van het LHM-pomp natuurlijk...
Aaahh, nu snap ik het, die pomp is alleen in de 1.0 geleverd (en de XM natuurlijk).

http://www.leboncoin.fr/vi/97791544.htm?ca=15_s
Even offtopic

Hé Jan, ik wist niet dat je verhuisd was van Harderwijk naar Leboncoin in Fr :wink:

Groetjes, Henk
Daar staat mijn vakantiehuisje ;)
Image Image Image

Post Reply