Lampje kofferbak

Alles waar maar een stroom doorheen loopt (Dynamo, centrale vergrendeling, verlichting, dashboard...)

Moderators: vtspower, webmasters

Post Reply
Johannus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2000
Joined: SunJun07, 2009 5:24:50 PM
Location: Eindhoven
Contact:

Lampje kofferbak

Post by Johannus »

Stel je hebt een uitvoering AX zonder lampje in de kofferbak dat aangaat als de kofferbak open gaat...

Lastig in het donker :( heel lastig...

Maareh, stel je hebt wel zo'n lampje liggen, is dit dan eenvoudig aan te sluiten? ligt de bedrading al voorbereid of nog niet? en zit er in de achterklep al een sensor voor open/dicht? en zo ja waar? en zo nee, waar zit die bij AX'en die er wel een hebben?

want ik heb nu dus zo'n lampje liggen en als er nog geen bedrading/sensor aanwezig is moet ik die dus uit een sloop-ax halen, maar dan moet ik wel weten waar ie zit ;) en echt veel bedrading zie ik in de buurt van de plaats voor het lampje in de kofferbak ook niet lopen...

Misschien bij het linker achterlicht? daar is in ieder geval massa, maar geen 12v ben ik bang, tenminste geen permanente en gezekerde 12v, of toch wel?
Image Image

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

De sensor zit bij je achterruitenwisser motor

tis een kogeltje/cilindertje met een balletje van nah, 2 cm lang ofzo? Wit istie....

gaat dacht ik 1 draadje heen.....

Geen idee waar het inzit, de GT heeft het iig
TRS ook, GTI ook...
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Johannus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2000
Joined: SunJun07, 2009 5:24:50 PM
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Johannus »

hmmm :( ding werkt dus op zwaartekracht?

ik dacht dat het meer zoiets zou zijn als bij de portieren...

maareh, dan heeft de first er dus standaard geen en ook geen bedrading... :(

dan is het misschien zelfs eenvoudiger om iets te klussen zelf met behulp van zo'n schakelaartje als bij de portieren...
Image Image

jk
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 673
Joined: SatAug04, 2007 9:56:51 PM
Location: Regio Breda

Post by jk »

Je kan ook zo'n ronde lampunit op batterij nemen waarin 3 LEDjes zitten en dat je aan/uit zet door het glas in te drukken.
Heb ik in mijn Land Rover zitten als binnenverlichting.
Is veel eenvoudiger en te koop bij elke bouwmarkt.
Tenzij je alles origineel wilt installeren natuurlijk.
C5 Break 1.8i 16V (2001) 285.000km
C3 ph.2 1.2I 3-cil. 60kW (2015) 28.000km
Land Rover Lightweight FFR (1982) 28.000km
Gesloopt na 10 jaar trouwe dienst: AX 1.1i ph.2 First Impression ORGA 6315 (1994, kenteken 1995) 244.866km

Johannus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2000
Joined: SunJun07, 2009 5:24:50 PM
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Johannus »

jk wrote:Tenzij je alles origineel wilt installeren natuurlijk.
ja, wel zo origineel mogelijk en ik heb een kofferbakzijpanneel met lampje...

dus zodoende...

Trek wel een 12V draad naar achteren als ik de vloermat ga vervangen dan ;)
Image Image

jk
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 673
Joined: SatAug04, 2007 9:56:51 PM
Location: Regio Breda

Post by jk »

Aftakken van achterlichtbedrading (met snijklem)?
C5 Break 1.8i 16V (2001) 285.000km
C3 ph.2 1.2I 3-cil. 60kW (2015) 28.000km
Land Rover Lightweight FFR (1982) 28.000km
Gesloopt na 10 jaar trouwe dienst: AX 1.1i ph.2 First Impression ORGA 6315 (1994, kenteken 1995) 244.866km

Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller
Posts: 3709
Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by Henk Bats »

jk wrote:Aftakken van achterlichtbedrading (met snijklem)?
Waar haal je dan de +12 Volt vandaan?

Bij de eenvoudige uitvoeringe zul je echt een +12 Volt van voren moeten halen, het schakelaarje wat Grietje bedoeld schakeld het lampje in de -12 Volt.

Groetjes, Henk
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Post by Losroyos »

Kan je niet Draaden door terkken en ergens een knopje maken. waar je heem makelijk bij kan zodat ze zelf lampje aan en uit doen, je moet hem dan niet vergeten uit te doen natuurlijk haha :P

jk
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 673
Joined: SatAug04, 2007 9:56:51 PM
Location: Regio Breda

Post by jk »

Henk Bats wrote:
jk wrote:Aftakken van achterlichtbedrading (met snijklem)?
Waar haal je dan de +12 Volt vandaan?

Bij de eenvoudige uitvoeringe zul je echt een +12 Volt van voren moeten halen, het schakelaarje wat Grietje bedoeld schakeld het lampje in de -12 Volt.

Groetjes, Henk
Zo deed ik het op andere auto's ook, dus waarom hier niet?
(Werkt natuurlijk alleen bij ingeschakelde lichten, maar ik neem aan dat je overdag geen kofferbakverlichting nodig hebt).

Even het schema tevoorschijn halen...
Last edited by jk on MonJan18, 2010 5:49:18 PM, edited 1 time in total.
C5 Break 1.8i 16V (2001) 285.000km
C3 ph.2 1.2I 3-cil. 60kW (2015) 28.000km
Land Rover Lightweight FFR (1982) 28.000km
Gesloopt na 10 jaar trouwe dienst: AX 1.1i ph.2 First Impression ORGA 6315 (1994, kenteken 1995) 244.866km

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Post by Losroyos »

Naja, Ik denk dat als je naar een Elektro winkel ga dat ze best zon knop hebben die als die ingedrukt is uit is en als die omhoog komt aan gaat, net zoals bij de deuren. Anders even naar de sloop uit een of andere kattebak zon knapje halen. En dan monteren.

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

jk wrote:
Henk Bats wrote:
jk wrote:Aftakken van achterlichtbedrading (met snijklem)?
Waar haal je dan de +12 Volt vandaan?

Bij de eenvoudige uitvoeringe zul je echt een +12 Volt van voren moeten halen, het schakelaarje wat Grietje bedoeld schakeld het lampje in de -12 Volt.

Groetjes, Henk
Zo deed ik het op andere auto's ook, dus waarom hier niet?
(Werkt natuurlijk alleen bij ingeschakelde lichten, maar ik neem aan dat je overdag geen kofferbakverlichting nodig hebt).

Even het schema tevoorschijn halen...
Nee overdag niet maar het voordeel van dat lichtje is nu precies wel dat je, bij motor uit en lichten uit (ik laad mijn auto meestal niet uit met de lichten aan ;)) Je licht hebt.

Persoonlijk vind ik het ook een fijn lampje :D

Maar ik zou dus gewoon 12v naar achter leggen... altijd handig
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

Volcane heeft standaard ook een lampje volgens mij, daar liggen er nog zat van op de sloop...
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Johannus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2000
Joined: SunJun07, 2009 5:24:50 PM
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Johannus »

Mastenhose wrote:Volcane heeft standaard ook een lampje volgens mij, daar liggen er nog zat van op de sloop...
lampje was het probleem ook niet ;)

sensor en bedrading wel...

en bedrading naar achteren kan prima, maar bedrading de klep in ben ik niet meer zo'n fan van sinds mijn achterruitverwarmingservaring vandaag (gaaf woord trouwens)

en het is inderdaad de bedoeling dat zo'n lampje ook gewoon werkt als de lichten van de auto uit zijn :D

Maar dan weet ik dus in ieder geval dat ik niet op zoek hoef naar een draadje dat er al loopt maar dat ik alles zelf moet aansluiten ;)
Image Image

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

Bedoelde eigenlijk dat je de complete bedrading dus ook uit een Volcane kan trekken... ;) :lol:
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Post Reply