vocht in koplamp > invloed op lamp

Alles waar maar een stroom doorheen loopt (Dynamo, centrale vergrendeling, verlichting, dashboard...)

Moderators: vtspower, webmasters

Post Reply
jacobdejong
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 8
Joined: MonJun15, 2009 12:18:37 PM
Location: Utrecht

vocht in koplamp > invloed op lamp

Post by jacobdejong »

Ik heb al even gezocht door het forum en heb begrepen dat vocht in de koplamp een bekend probleem is. Ik zal zelf straks even een tijdje föhnen om te kijken of het dan een beetje weg gaat.

Maar even een ander vraagje, kan het zijn dat door vocht in de kap de lamp snel springt? Het is nu twee keer gebeurd, de derde lamp hangt er nog steeds in. (een weekje) Misschien dat het toeval was, en er een slechte lamp bij zat, maar daar geloof ik niet zo in.

Aangezien ze niet gratis zijn, is dan een betere optie misschien een nieuwe koplamp?

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

en een imitatie lamp kost maar 20,- bij winparts.nl (valeo's gaan langer mee!)

zoiezo is je lichtbeeld slechter met vocht in de lamp!
Image

jacobdejong
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 8
Joined: MonJun15, 2009 12:18:37 PM
Location: Utrecht

Post by jacobdejong »

q01z wrote:en een imitatie lamp kost maar 20,- bij winparts.nl (valeo's gaan langer mee!)

zoiezo is je lichtbeeld slechter met vocht in de lamp!
Dus volgens jou kan ik beter een nieuwe kopen (inderdaad geen gekke prijs)... maar ik heb namelijk ook gelezen dat vocht opzich geen ramp is, behalve voor je lichtbeeld. Is de relatie tot het springen van een lamp wel aannemelijk?

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »

zolang het vocht alleen op het glas zit en niet op de reflector kun je het glas ook eventueel opnieuw kitten...

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

MBa@NL wrote:zolang het vocht alleen op het glas zit en niet op de reflector kun je het glas ook eventueel opnieuw kitten...
lijmen
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Post Reply