Luchthoorn
Moderators: vtspower, webmasters
Luchthoorn
Heeft iemand hier wel eens een luchthoorn ingebouwd? En hoe is dit geplaatst, ik heb nog steeds een setje liggen en zou het wel geinig vinden om deze in te bouwen alleen weet ik nog steeds niet waar. Vind het zonde om er allerlei gaten in te boren. Foto's zijn welkom
Het gaat om 2x claxons, 2x pompjes (oorspronkelijk 1 maar heb er eentje overgehouden op het werk) die ik een beetje subtiel kan wegbouwen. Ook wil ik een wisselschakelaar er tussen in zetten zodat je kan kiezen tussen normaal en lucht. Weet iemand waar precies de bedrading van je claxonschakelaar loopt?
Het gaat om 2x claxons, 2x pompjes (oorspronkelijk 1 maar heb er eentje overgehouden op het werk) die ik een beetje subtiel kan wegbouwen. Ook wil ik een wisselschakelaar er tussen in zetten zodat je kan kiezen tussen normaal en lucht. Weet iemand waar precies de bedrading van je claxonschakelaar loopt?
- arjanklepper
- AX liefhebber
- Posts: 153
- Joined: SatFeb16, 2008 7:01:03 PM
- Location: Heerhugowaard
Ik heb dit wel eens gedana bij de polo van een maat van me.
hebben toen een 2de knop gemaakt voor de claxon zodat je voor de apk de gewone claxon kon gebruiken.
Hoef je alleen de horen eraf te trekken.
horens hadden we achter linker wielkast voor bevestigd aan de want met een paar parkertjes.
bedrading door een doorvoergat naar binnen en in dashboard gemaakt met een knoppie. aansluiten is een eitje. dat red je perfect als je een schroevendraaier kan vasthouden
hebben toen een 2de knop gemaakt voor de claxon zodat je voor de apk de gewone claxon kon gebruiken.
Hoef je alleen de horen eraf te trekken.
horens hadden we achter linker wielkast voor bevestigd aan de want met een paar parkertjes.
bedrading door een doorvoergat naar binnen en in dashboard gemaakt met een knoppie. aansluiten is een eitje. dat red je perfect als je een schroevendraaier kan vasthouden
In a perfect world - The mentally handicapped lead the blind
ik heb zo'n dubbele hoorn, zit op de plek van normale claxon gemonteerd, past goed, langste toeter komt net niet tegen de V-bak aan.
het 'pompje' zit als je voor de ax staat rechts aan het schutbord vastgebout, gat door zijscherm gemaakt behandeld tegen roest en pompje vastgemaakt.
relais voor pompje zit op het relais-bordje achter de accu.
heb de originele volledig er helemaal uitgehaald, en geen problemen met de apk (Citroën garage)
het 'pompje' zit als je voor de ax staat rechts aan het schutbord vastgebout, gat door zijscherm gemaakt behandeld tegen roest en pompje vastgemaakt.
relais voor pompje zit op het relais-bordje achter de accu.
heb de originele volledig er helemaal uitgehaald, en geen problemen met de apk (Citroën garage)
Spreken is goud, Ductape is zilver.
-
- AX liefhebber
- Posts: 309
- Joined: TueJun05, 2007 9:21:58 PM
- Location: sellingen
ik heb een dukes of hazzart toeter..
en die zit vast met 2 tyrips..
hij zit tussen mijn voorbumper en mijn front en het past allemaal net..
maar ja dit zijn dan ook 5 of 6 hoorns..
en hij werkt prima..
alleen ik moet nu nog een relais er tussen zetten
en ik weet niet hoe ik die aansluiten moet..
(welke draden gaan naar de accu en welke naar de toeter en welke moeten dan aan massa)
en die zit vast met 2 tyrips..
hij zit tussen mijn voorbumper en mijn front en het past allemaal net..
maar ja dit zijn dan ook 5 of 6 hoorns..
en hij werkt prima..
alleen ik moet nu nog een relais er tussen zetten
en ik weet niet hoe ik die aansluiten moet..
(welke draden gaan naar de accu en welke naar de toeter en welke moeten dan aan massa)
______________________________________
Wie niet Snell is,
Is laag !!
Wie niet Snell is,
Is laag !!
-
- AX liefhebber
- Posts: 309
- Joined: TueJun05, 2007 9:21:58 PM
- Location: sellingen
Nou de claxons zitten erin. Lache man . Een collega van me heeft me geholpen, ik heb ze nu zo aangesloten dat ik beide claxons nog heb (met een schakelaar ertussen) Dus geen gezeur met de apk. Alleen valt het me nu op dat de beide luchthoorns toch aardig wat stroom/spanning trekken, de dashbordverlichting en de motor storten een beetje in als je de claxons bediendt (ook de verlichting en overige gebruikers als ze aanstaan. Heeft iemand hier een oplossing voor?? Hiervoor nooit last van gehad, ze zaten hiervoor in een Mercedes Sprinter van mijn oude werk. Ik had er helemaal niet bij stilgestaan dat dit zou gebeuren