autoradio slaat even af

Alles waar maar een stroom doorheen loopt (Dynamo, centrale vergrendeling, verlichting, dashboard...)

Moderators: vtspower, webmasters

Post Reply
Markbo
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 2
Joined: WedJul22, 2009 11:56:11 PM

autoradio slaat even af

Post by Markbo »

Hallo,

even fatsoenlijk voorstellen voordat ik mijn vraag stel.\Mijn naam is Mark, woonachtend in Amsterdam en sinds de winter bezitter van een ax.
Wilde eigenlijk een xm, maar ik heb maar voor een ax geld. Had goedkoop het autootje met weinig kilometers op de teller (82.500)gekocht. Even later toch weer door de ax kwaaltjes in de prijzen gevallen. Lekke koppakking en aandrijfassen, maar toch tevreden. Rijdt lekker comfortabel voor zo'n kleine auto en goedkoop.

Nu mijn vraag:
wanneer ik rijdt en meestal iets elekrisch inschakel, slaat mijn radio even af om vervolgens ook weer aan te gaan. dit gebeurt echter ook als er niets ingeschakeld wordt. Ik heb de radio zelf ingebouwd en dit was een kwestie van stekkertjes loskoppelen en vastkoppelen. meer niet. Iemand enig idee waar en hoe ik zoeken moet?

groeten, Mark

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

heeft de radio het wel goed gedaan in de AX?
meestal is de radio de eerste die kuren vertoont als de accu leger wordt/dynamo niet goed bij laadt.
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

raoel
Eggman
Eggman
Posts: 3308
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort
Contact:

Post by raoel »

welkom Mark, ik weet niet wat er met je radio is, maar: welkom :) Heb je foto's van je auto met weinig kilometers? :)

Woutervanderlaan
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 170
Joined: MonApr09, 2007 9:53:45 PM
Location: Zeist

Post by Woutervanderlaan »

Hey Mark,

Welkom (je kunt in wie=wie een topic aanmaken).

Wat betreft je radio, is het alleen met je radio of bv ook als je de knippers gebruikt, of de ruitenwissers?

Kijk allereerst ff je zekeringen na. Verder zat ik te denken aan dynamo kapot. Gebeurt vaker (dat zou het probleem steeds erger moeten worden en bv ook je lampen gaan flikkeren). Je kunt deze na laten meten en misschien wel op de sloop halen (moet je m alleen zelf monteren, is niet moeilijk, alleen wel lastig om bij te komen).

Woutervanderlaan
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 170
Joined: MonApr09, 2007 9:53:45 PM
Location: Zeist

Post by Woutervanderlaan »

Hey Mark,

Welkom (je kunt in wie=wie een topic aanmaken). Kunnen we gelijk je auto met weinig km's bewonderen. Balen dat je er zo'n pech mee hebt, hopelijk bederft dat niet de pret..

Wat betreft je radio, is het alleen met je radio of bv ook als je de knippers gebruikt, of de ruitenwissers?

Kijk allereerst ff je zekeringen na. Verder zat ik te denken aan dynamo kapot. Gebeurt vaker (dat zou het probleem steeds erger moeten worden en bv ook je lampen gaan flikkeren). Je kunt deze na laten meten en misschien wel op de sloop halen (moet je m alleen zelf monteren, is niet moeilijk, alleen wel lastig om bij te komen).

Markbo
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 2
Joined: WedJul22, 2009 11:56:11 PM

Post by Markbo »

Mag ik iedereen bedanken voor de reactie. Waar een klein clubje groot in kan zijn. Mij voorstellen in wie is wie komt later wel. Heb het momenteel erg druk.
De storing is alleen bij de radio zover ik weet. Wordt niet minder ook niet meer. Ruitenwissers en verlichting doet het zoals het hoort.

Mijn broer komt eerdaags om het e.e.a. door te meten.
Hou de dynamo in de gaten.
Op hoeveel kosten moet ik rekenen als dat vervangen moet worden? liefst sloop. Is de dynamo ook type afhankelijk of kan ik iedere willekeurige dynamo gebruiken?

Groeten, Mark

Post Reply