Richtingaanwijzer-miserie

Alles waar maar een stroom doorheen loopt (Dynamo, centrale vergrendeling, verlichting, dashboard...)

Moderators: vtspower, webmasters

Ax_Dude
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 812
Joined: WedJun18, 2003 12:57:53 AM
Location: Belgisch Limburg
Contact:

Post by Ax_Dude »

Aan de accu zal het alvast niet liggen... 2 jaar is helemaal niet oud voor zo'n ding! Ik ken iemand die 7 jaar met dezelfde accu heeft gereden.

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

B3rt wrote:Nee geen Bovaglid (en terecht). Nog wat; de rode en blauwe lampjes van de verwarming doen het niet meer; in plaats daarvan komt er licht uit de spleet van de schuif-regelaar van de verwarming. En het lampje van de accu blijft branden de eerste halve minuut na het starten. Kan zijn dat de accu aan vervanging toe is (zit er al meer dan 2 jaar in), maar kan me ook voorstellen dat ie nu stroom lekt door foute bedrading.


Heb je een oud of nieuw type dashboard? Als je een nieuw type hebt dan moet je de twee schuifknoppen eruit trekken en die knop van de ventilator lostrekken. Dan zie je achter die knop een schroefje die losdraaien en dan kan je dat paneeltje lostrekken. Dan kan je zien wat het probleem is.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

Sander wrote:
B3rt wrote:Nee geen Bovaglid (en terecht). Nog wat; de rode en blauwe lampjes van de verwarming doen het niet meer; in plaats daarvan komt er licht uit de spleet van de schuif-regelaar van de verwarming. En het lampje van de accu blijft branden de eerste halve minuut na het starten. Kan zijn dat de accu aan vervanging toe is (zit er al meer dan 2 jaar in), maar kan me ook voorstellen dat ie nu stroom lekt door foute bedrading.


Heb je een oud of nieuw type dashboard? Als je een nieuw type hebt dan moet je de twee schuifknoppen eruit trekken en die knop van de ventilator lostrekken. Dan zie je achter die knop een schroefje die losdraaien en dan kan je dat paneeltje lostrekken. Dan kan je zien wat het probleem is.


dat is ook bij het oud model :wink:
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2744
Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
Location: Fijnaart (West Brabant)
Contact:

Post by Kakelbont »

Waarschijnlijk is het lampje uit zijn houdertje gekomen waardoor tie nu de dicht naar voren zit
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

B3rt
Vlotte starter
Vlotte starter
Posts: 23
Joined: MonApr26, 2004 3:54:54 PM
Location: Utrecht

Post by B3rt »

Bedankt, heb net in de middagpauze even geprobeerd de ventilator-knop te verwijderen, maar die zat goed vast en echt veel grip kun je er niet op krijgen. Schuifknopjes kun je inderdaad makkelijk verwijderen.

berend
AX driver
AX driver
Posts: 39
Joined: WedJun30, 2004 9:16:10 AM
Location: Groningen

Post by berend »

vorige week viel opeens m'n linkervoorknipperlicht uit... Lampje gecheckt, was niks mis mee...
toen de boel doorgemeten, bleek dat er door het laatste stekkertje voor de knipperlichtlamphouder ( :) ja, hoe noem je zoiets) geen spanning liep...
contactspray gekocht en alle stekkertjes ingespoten... dat werkte!!!

Buks
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 548
Joined: FriJul02, 2004 1:07:52 AM

Post by Buks »

jongens wat ben ik soms toch blij met het forum!! Had vandaag hetzelfde knipperlicht probleem als wat in dit topic wordt omschreven, uiteindelijk was de alarm schakelaar niet eens defect maar maakte hij gewoon slecht contact. Maar dit is dus wel iets waar ik anders zelf NOOOOIT achter kom, en wat iemand dus ooit al een hoop geld gekost heeft! Super dat die ellende mensen later weer geld bespaard!

peter_hob
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 2
Joined: MonMay08, 2006 2:49:09 PM

Post by peter_hob »

Oh wat is zo'n forum toch makkelijk voor het oplossen van je probleem. Ook mijn knipperlichten geven 's ochtends geen thuis, maar 's avonds wel.

Stekkers onder de motorkap zwaar geoxideerd...

ArieKanarie
AX Starter
AX Starter
Posts: 18
Joined: WedJun30, 2004 1:54:56 PM

Post by ArieKanarie »

berend wrote:vorige week viel opeens m'n linkervoorknipperlicht uit... Lampje gecheckt, was niks mis mee...
toen de boel doorgemeten, bleek dat er door het laatste stekkertje voor de knipperlichtlamphouder ( :) ja, hoe noem je zoiets) geen spanning liep...
contactspray gekocht en alle stekkertjes ingespoten... dat werkte!!!


Had ik het zelfde, al hielp na een half jaar de contactspray ook niet meer. Toen maar nieuwe fittingen gehaald van de sloop. Die van de BX zijn ongeveer hetzelfde, maar oxideren minder volgens mij. Je moet ze een beetje beunen (paar stukjes afsnijden) en dan krijg je de fitting wel in de lamp geschoven. Het laatste klikje (vastdraaien) lukte me niet meer, maar het is daar zo krap dat het lampje+fitting toch nergens heen kan.

Post Reply