Mijn dascboard verlichting werkt niet
Moderators: vtspower, webmasters
Mijn dascboard verlichting werkt niet
Mijn daschboard verlichting doet het niet terwijl alle zekeringen heel zijn.
Wie weet waar ik moet zijn (zoeken) om dit te herstellen?
Ik heb een AX 1.1I TGE E2 uit 1993
Grtngs
Peter
Wie weet waar ik moet zijn (zoeken) om dit te herstellen?
Ik heb een AX 1.1I TGE E2 uit 1993
Grtngs
Peter
dashbord verlichting, word er dan bedoelt de verlichting van je verwarmingpaneel e.d., de verlichting van je snelheidsmeter, of de verlichting van je noodlampjes?
Uiteindelijk zijn het allemaal lampjes die je moet vervangen Maar dan kunnen we ook uitleggen hoe
Uiteindelijk zijn het allemaal lampjes die je moet vervangen Maar dan kunnen we ook uitleggen hoe
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Dashboard verlichting
Dit is de verlichting van de snelheidsmeter,verwarmingspaneel e.d.
Ik heb een AX 1.1I TGE E2 uit 1993
alles werkt dus niet?
Vaag, dat ligt niet aan een lampje. Je zou denken dat er dan ergens een draadbreuk zit.
Vaag, dat ligt niet aan een lampje. Je zou denken dat er dan ergens een draadbreuk zit.
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Na 15 jaar kan ik me voorstellen dat de lampjes de geest hebben gegeven (iig de lampjes die altijd branden, cockpit/verwarming/asbak verlichting)
hier n how-to:
http://www.students.cs.uu.nl/~pjmrijn/H ... pe2low.pdf
hier n how-to:
http://www.students.cs.uu.nl/~pjmrijn/H ... pe2low.pdf
Dashboard verlichting
Ik vind het wel vreemd dat ze allemaal tegelijk defect zijn dus denk dat er een ander probleem is
Ik heb een AX 1.1I TGE E2 uit 1993
Waar heb ik dat in de afgelopen 2 weken eerder gehoord
http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=17702
http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=17702
verwarmingspaneel zit niet op de dimmer...Bossie wrote:Waar heb ik dat in de afgelopen 2 weken eerder gehoord
http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=17702
Nee ik denk aan iets anders.... Maar ik heb geen draadschema's o.i.d. bij de hand om te checken of dat ergens samen gaat. Volgens mij niet namelijk, maar je zou het wel verwachten als alles er mee uit scheit.
Verwarmings paneel is trouwens wel maar 1 lampje bij een type 2.
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
zit wel op de dimmer glenn is right.....Glenn@nl wrote:nou... volgens mij wel hoorgrietje wrote:
verwarmingspaneel zit niet op de dimmer...
Heeft de topic starter al geprobeerd om een ferme klap te geven op het dashboard?
kortom, speel is even met je dimmer-wieltje als je die hebt.
kan zijn dat je dimmerwieltje op eerste en laatste stand geen conact maakt, en dan stoppen de lampjes ermee.
Spreken is goud, Ductape is zilver.
Dashboard verlichting
Wat die klap betreft werkt niet maar ik dan ook de Fonz niet
Ik heb ook geen dimmer wieltje zal waarscheinlijk moeten zoeken in de bedrading.
Grtngs
Ik heb ook geen dimmer wieltje zal waarscheinlijk moeten zoeken in de bedrading.
Grtngs
Ik heb een AX 1.1I TGE E2 uit 1993
hulp voor de kilometerteler kabel
geprobeerd om zelf de lampjes van mijn dashbord te vervangen (ongeveer de helft doet het niet)
maar bij de handleiding die hier te vinden is moet je de kilometertellerkabel los maken maar wat ik ook probeer ik krijg het niet voor elkaar .
Dat ding (als ik al de goede kabel heb) zit gewoon te ver weg.
Is er nog een andere methode???
Jasper
maar bij de handleiding die hier te vinden is moet je de kilometertellerkabel los maken maar wat ik ook probeer ik krijg het niet voor elkaar .
Dat ding (als ik al de goede kabel heb) zit gewoon te ver weg.
Is er nog een andere methode???
Jasper
Re: hulp voor de kilometerteler kabel
Opzich gaat ie heus wel los als je je tellerbak naar voren trekt, punt is alleen dat ie dan vaak ook stuk gaat.Jasper77 wrote:geprobeerd om zelf de lampjes van mijn dashbord te vervangen (ongeveer de helft doet het niet)
maar bij de handleiding die hier te vinden is moet je de kilometertellerkabel los maken maar wat ik ook probeer ik krijg het niet voor elkaar .
Dat ding (als ik al de goede kabel heb) zit gewoon te ver weg.
Is er nog een andere methode???
Jasper
Maar op de dellen meeting zat ik ook al te pielen met een tellerkabel die in een ring zat en dat lukte me dus ook niet, ook gewoon tellerbak getrokken, ging gewoon los zonder stuk te gaan. Die kabel had ook een hele andere soort stekker
Maar normaal moet je een knijp stekker hebben, en daar moet je wel bij kunnen, indrukken en dan de tellerbak naar voren trekken....
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Ha, dat was mijn tellerbak! Daarna deed ie het trouwens beter dan voorheen, maar da's nu helaas ook weer verleden tijd
Is het trouwens niet makkelijker om de kabel onder de motorkap al los te halen? Kabel zou je dan nog gewoon een meter door kunnen trekken en je molt de boel minder snel (of zit ik hier weer eens flink naast?).
Enige probleem is wel dat de kabel redelijk stug is en dat je het dashboard niet recht naar voren kunt trekken. Kantelen moet dus enigzins (voorzichtig!) worden geforceerd.
Is het trouwens niet makkelijker om de kabel onder de motorkap al los te halen? Kabel zou je dan nog gewoon een meter door kunnen trekken en je molt de boel minder snel (of zit ik hier weer eens flink naast?).
Enige probleem is wel dat de kabel redelijk stug is en dat je het dashboard niet recht naar voren kunt trekken. Kantelen moet dus enigzins (voorzichtig!) worden geforceerd.