Losse stekkertjes

Alles waar maar een stroom doorheen loopt (Dynamo, centrale vergrendeling, verlichting, dashboard...)

Moderators: vtspower, webmasters

Post Reply
aokhuisen
Vlotte starter
Vlotte starter
Posts: 28
Joined: SatMay05, 2007 8:10:56 PM
Location: waverveen

Losse stekkertjes

Post by aokhuisen »

Hoi allemaal, Onder de moterkap van mijn 1.4 GLS (type 2) zie ik zonder te zoeken al 4 stekkertjes los hangen. Maar niets om ze op aan te sluiten. Is dit normaal? Hoef ik mij geen zorgen te maken?
Drive easy!

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Daar verbaas ik mij ook wel's over.
Over welke stekkertjes op welke plaats gaat het?
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

Bij/onder de ECU ligt een stekkertje los, dat hoort zo. Da's de diagnose-stekker.
Mogelijk hangt er voor het motorblok, thv. de dynamo een stekkertje los. Die's voor de olieniveau-sensor als die geplaatst is.
Dan kan er links naast de radiator nog een stekkertje los hangen: die's voor de koelvloeistofniveau-sensor als die geplaatst is (maar dan moet er tegen de draagplaat nog een klein zwart kastje zitten).
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

En er hangt een stekkertje los bij je bobine, die toch echt wel geklikt hoort te zitten maar soms losslingerd...


verder heeft mijn GT ook een groen los stekkertjes ergens daar waar de stekker van de brandstof pomp bij (sommige) type 1 injecties loopt, geen ideee waar dat hoort....
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

pcrodent
Moderator
Moderator
Posts: 4047
Joined: SatJun26, 2004 5:53:29 PM

Post by pcrodent »

En als ik me niet vergis heeft de mijne ook nog iets slingeren ter hoogte van de knippers...
Kijk uit, een Cactussssss

aokhuisen
Vlotte starter
Vlotte starter
Posts: 28
Joined: SatMay05, 2007 8:10:56 PM
Location: waverveen

Losse stekkertjes

Post by aokhuisen »

Dus als ik het goed begrijp is er een standaard kabelboom, geschikt voor alle types, en wat niet geplaatst is of niet "nodig" is in een bepaald type, blijven er stekkertjes over en die bungelen vrolijk heen en weer! :) Ik zal eens kijken en als ze teveel bungelen, heeft de baas wel een paar t-wraps over.
Drive easy!

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Re: Losse stekkertjes

Post by grietje »

aokhuisen wrote:Dus als ik het goed begrijp is er een standaard kabelboom, geschikt voor alle types, en wat niet geplaatst is of niet "nodig" is in een bepaald type, blijven er stekkertjes over en die bungelen vrolijk heen en weer! :) Ik zal eens kijken en als ze teveel bungelen, heeft de baas wel een paar t-wraps over.
Yup!!

Er zijn maar enkele versies van kabelbomen inderdaad. Maar niet maar 1 helaas. Daarom kan je bij sommige autos zonder toerenteller er zo een in hangen en dan werkt het, en bij sommige moet je een hoop draadjes trekken.

Zorg inderdaad wel dat ze ergens vast zitten, loshangende dingen maken alleen maar storing...
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Losha
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 182
Joined: FriNov16, 2007 5:37:03 PM
Location: West-Friesland NH

Post by Losha »

in mijn gewroet onder de kap ben ik ook nog wat kabelzooi achter tegengekomen, een losse (5? polige) stekker achter/onder luchthuis
sowieso een kabelzooi daaronder/achter

wat is dat allemaal ?
AX 1.1i Image 1990 (sinds 2007 in ons bezit, overgenomen van 1ste eigenaar -beter gezegd van eerste familie)
HDZ - Monopoint A2.2, Verdeler

Post Reply