dashboord verlichting doet het niet... help..

Alles waar maar een stroom doorheen loopt (Dynamo, centrale vergrendeling, verlichting, dashboard...)

Moderators: vtspower, webmasters

Post Reply
saxodreamer
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 6
Joined: SunJul13, 2008 5:57:54 PM

dashboord verlichting doet het niet... help..

Post by saxodreamer »

[/b]laatst heb ik bij onze ax volcane het contact slot vervangen. alleen doet nu de dashboordverlichting het niet meer.

hoe zou ik dat op kunnen lossen????

saxodreamer.(sorry)
live is much better with Citroën

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »

sinds het vervangen van je contactslot werkt er geen enkel lampje meer of zijn er een paar kapot?

als er een paar kapot zijn is het een kwestie van tellerbak los en lampjes vervangen en als niets meer werkt zou ik eens kijken of al je stekker op de tellerbak goed zitten.

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

zoiezo, doen de lampjes van symbolen het niet meer of de verlichting die zorgt dat je je tellers kan lezen?

Ik weet niet of een volcane de optie heeft dat je je verlichting feller/minder fel kan laten branden...


Stekkers controleren, ook van je contactslot, en andere dingen die je los hebt gehad..
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

saxodreamer
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 6
Joined: SunJul13, 2008 5:57:54 PM

Post by saxodreamer »

ik ga van de week zo ie zo toch even kijken, ik heb het oude slot er nog opzitten. veel meer draden. of de teller bak het dan wel doet. Ik vind het zo ie zo toch al vreemd dat de lichtjes er mee uitgescheden zijn. het klok je doet het wel. MMMMMM ach Citroën he altijd wat te doen.

bedankt hoor.
saxodreamer.
live is much better with Citroën

saxodreamer
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 6
Joined: SunJul13, 2008 5:57:54 PM

Post by saxodreamer »

het is zuiver de verlinchting in de tellerbak. de symbolen doen het wel
live is much better with Citroën

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

oude contact slot heeft meer draden? Ook meer stekkers?
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2265
Joined: ThuJul03, 2003 9:52:45 PM
Location: Bodegraven

Post by Mark »

Of dat nou aan Citroën ligt... Of bij jezelf. Als het voor je handeling wel werkte en na de handeling niet meer zul je toch daar de oorzaak moeten zoeken. Een contactslot vervangen voor 1 met minder draden klinkt niet goed. Alle lampjes gaan echt niet in 1x kapot. Zal wel ergens iets geen contact maken.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij

Wie ben ik.... Klik.

Image

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

Gefeliciteerd: je hebt het type-2 contactslot van je Volcane vervangen door een type-1 contactslot.
En tja, die heeft dus 1 stekker minder! En dat gaat dus niet goedkomen!

@grietje: ja, helderheidsregeling voor dash-verlichting zit standaard in de Volcane. :)
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

saxodreamer
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 6
Joined: SunJul13, 2008 5:57:54 PM

Post by saxodreamer »

het is toch echt type twee hoor met drie stekkers, die zaten er al op. ik vind het zo ie zo al vreemd dat er zoveel zwarte draden op het oude contact zitten. Ik ga eens met de schroevedraaier aan de gang want het huis is er toch af. waar de sleutel inmoet. Daar zaten zo ie zo al drie stekkers aan. Kom er wel uit. zoek ik zo een zelfde slot. en anders moet ik toch even knutsellen. gaat goed komen. ik heb gewoon iets fout gedaan.

saxodreamer
live is much better with Citroën

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

saxodreamer wrote:het is toch echt type twee hoor met drie stekkers, die zaten er al op. ik vind het zo ie zo al vreemd dat er zoveel zwarte draden op het oude contact zitten. Ik ga eens met de schroevedraaier aan de gang want het huis is er toch af. waar de sleutel inmoet. Daar zaten zo ie zo al drie stekkers aan. Kom er wel uit. zoek ik zo een zelfde slot. en anders moet ik toch even knutsellen. gaat goed komen. ik heb gewoon iets fout gedaan.

saxodreamer
Maaruhm, als een volcane zon draaiknop heeft, heb je die dan niet per ongeluk terug gedraaid?
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

saxodreamer
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 6
Joined: SunJul13, 2008 5:57:54 PM

Post by saxodreamer »

het zou toch niet he.
live is much better with Citroën

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

...of de stekker is van de regelaar los geschoten.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

of die regelaar/draaiwieltje om de het dash-licht te dimmen is gaar, dus dan maakt ie net op het einde, of op het begin geen contact waardoor de belichting in je tellerbak volledig uitvalt.
Spreken is goud, Ductape is zilver.

saxodreamer
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 6
Joined: SunJul13, 2008 5:57:54 PM

Post by saxodreamer »

ben even aan het wieltje gaan draaien. en wat denk je opgelost. me tellerbak doet het weer. Voor ik moeilijk gaan doen toch even de makkelijkste weg zoeken.

Citroën he. het kan zo makkelijk zijn.

saxodreamer
live is much better with Citroën

barmy
Bedreven AX driver
Bedreven AX driver
Posts: 43
Joined: SatSep10, 2005 11:17:36 PM
Location: Groningen

Post by barmy »

Bij mij was het echt kapot, geen zin om de hele handel te demonteren,
bij de action 2 ledlampjes via de sigaretten aansteker, was voor 1,80 klaar !

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

barmy wrote:Bij mij was het echt kapot, geen zin om de hele handel te demonteren,
bij de action 2 ledlampjes via de sigaretten aansteker, was voor 1,80 klaar !
ja maja, dan heb je led lampjes in je sigaren aansteker *-) Ik zou toch echt even die paar schroefjes loshalen en gewoon t lampje vervangen. Ben je voor minder klaar....
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Post Reply