Lampje sigarettenaansteker

Alles waar maar een stroom doorheen loopt (Dynamo, centrale vergrendeling, verlichting, dashboard...)

Moderators: vtspower, webmasters

Post Reply
AX_Bert
Vlotte starter
Vlotte starter
Posts: 22
Joined: SunJun01, 2008 9:37:38 AM
Location: Roeselare

Lampje sigarettenaansteker

Post by AX_Bert »

Jips,

was gisterenavond bezig de lampjes van m'n middenbord aan het vervangen (allen gesneuveld) en kwam bij de sigarettenaansteker terecht. Nu vroeg ik me af of hier een lampje in zit en zoja, waar ik dit kan vinden.
Heb sigarettenaansteker kunnen demonteren, maar zie enkel een klein zwart blokje op dat groene plastiek zitten. Zit hier het lampje onder en zoja, hoe dit te vervangen?

Grtz

Aspeve
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 425
Joined: MonMay28, 2007 8:09:14 PM
Location: Veghel
Contact:

Post by Aspeve »

Inderdaad bij/aan het zwarte blokje zit het lampje.
"Experience is what you get when you didn't get what you wanted."

AX_Bert
Vlotte starter
Vlotte starter
Posts: 22
Joined: SunJun01, 2008 9:37:38 AM
Location: Roeselare

Post by AX_Bert »

Zit het lampje ín dat zwarte blokje? En zoja, mij lijkt het alsof het op dat groene plastiekje is gelijmd, dus hoe het openkrijgen zodat ik het lampje kan vervangen?

DLS
AX Master
AX Master
Posts: 1178
Joined: SatMay19, 2007 5:24:42 PM
Location: Lelystad

Post by DLS »

Ja dat lampje zit op de ring van de aansteker, tussen de aansteker en de asbak in zeg maar, je kunt em eigenlijk heel slecht vervangen, omdat je er gewoon neit goed bij.

Probeer anders eerst de aansteker er uit te halen, dan kun je er goed bij en kun je het lampje ook vervangen.

PS DIe van mij is ook kapot gegaan, maar ik heb em nooit gerepareerd, vind het de moeite niet waard, daarbij zit op dat lampje de aansteker verdeler gemonteerd. De AX sluit het stroom van de aansteker niet af, dus ik moest een andere locatie vinden om de verdeler aan te sluiten. Dat is dus het lampje van de aansteker geworden.
Mijn wie=wie
Image
Image

Citroën AX 1.4i TGS
Opel Astra G Caravan 2.0 DTL

AX_Bert
Vlotte starter
Vlotte starter
Posts: 22
Joined: SunJun01, 2008 9:37:38 AM
Location: Roeselare

Post by AX_Bert »

Gisteren toch even verlangd naar kinderhandjes, want je geraakt er indd maar amper bij. Toch wil ik het wel opgelost krijgen, het is een klein detail, maar't lijkt me wel fijn als ik het in orde zou krijgen.

Maar als ik jullie goed versta, zit het lampje eigenlijk niet vast aan de aansteker, maar er juist naast? Als ik gisteren de aansteker eruit haalde, had ik het ijzeren binnengedeelte, waaraan de stroom met een torx verbonden zat en het groene doorzichtige plastieken gedeelte met het zwarte blokje waar een enkele draad aan was verbonden. Ik zat dus in de verkeerde richting te kijken toen ik het lampje wou zoeken in het mechanisme van de aansteker zelf?

DLS
AX Master
AX Master
Posts: 1178
Joined: SatMay19, 2007 5:24:42 PM
Location: Lelystad

Post by DLS »

Mja het lampje zit vast aan die groene rand, als het goed is, aan de kant van de asbak. Het is idd iets van een zwart kastje, waar je het lampje indraait, als laatste schuif je dan de stekker voor het lampje erop. Of andersom:P Maar het lampje zit als het goed is, wel aan de hele constructie van de aansteker vast hoor.
Mijn wie=wie
Image
Image

Citroën AX 1.4i TGS
Opel Astra G Caravan 2.0 DTL

AX_Bert
Vlotte starter
Vlotte starter
Posts: 22
Joined: SunJun01, 2008 9:37:38 AM
Location: Roeselare

Post by AX_Bert »

Lampje kunnen vervangen, aansteker kunnen hermonteren, alleen het zwarte plastieken geval binnenin gebroken, waardoor ik m'n aansteker niet meer kan gebruiken en dus nie zie of het lampje nu al dan niet gaat... Kan iemand trouwens zeggen of dit lampje standaard brandt (samen met je middenpaneel verlichting) of enkel wanneer de aansteker wordt gebruikt?

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

AX_Bert wrote:Lampje kunnen vervangen, aansteker kunnen hermonteren, alleen het zwarte plastieken geval binnenin gebroken, waardoor ik m'n aansteker niet meer kan gebruiken en dus nie zie of het lampje nu al dan niet gaat... Kan iemand trouwens zeggen of dit lampje standaard brandt (samen met je middenpaneel verlichting) of enkel wanneer de aansteker wordt gebruikt?
Brandt altijd met de overige verlichting van de middenconsole, mijn sigarettenaansteker is ook kaduuk, maakt telkens sluiting, dus nog een keertje vervangen voor een ander exemplaar.

DLS
AX Master
AX Master
Posts: 1178
Joined: SatMay19, 2007 5:24:42 PM
Location: Lelystad

Post by DLS »

mja lampje moet idd gewoon altijd branden ja.

Ik heb trouwens wel een lampje nog, die is alleen ook kapot :) ik heb het asbak lampje gebruikt voor de stroomverdeler.
Mijn wie=wie
Image
Image

Citroën AX 1.4i TGS
Opel Astra G Caravan 2.0 DTL

Post Reply