centrale vergrendeling ombouwen naar afstandsbediening

Alles waar maar een stroom doorheen loopt (Dynamo, centrale vergrendeling, verlichting, dashboard...)

Moderators: vtspower, webmasters

Post Reply
Buks
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 548
Joined: FriJul02, 2004 1:07:52 AM

centrale vergrendeling ombouwen naar afstandsbediening

Post by Buks »

Ik vroeg me af of iemand weet wat je zou moeten vervangen om van de standaard ax CV zonder afstandsbediening er een te maken MET afstandsbediening. Of het dan origineel citroen is of juist niet origineel maakt me niet uit, maar vraag me dus af hoe moeilijk/makkelijk het is... (plus evt kostenraming..)

tnx!

Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2265
Joined: ThuJul03, 2003 9:52:45 PM
Location: Bodegraven

Post by Mark »

Nee dat hoeft niet moeilijk te zijn. Je moet de originele regelmodule van CV ff opzoeken. Zit ergens in je dash. Waar precies weet ik niet. Dacht boven je zekeringenkastje... Maar dat weten andere wel.

Dan moet je er 1 opkoppelen met originele CV. De Xantia van me pa had ook IR afstandbediening. Module van ZX erop geklikt nu heeft ie radiografisch.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij

Wie ben ik.... Klik.

Image

Jochaim
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 76
Joined: ThuSep01, 2005 11:53:36 AM
Location: Bovenkarspel

Post by Jochaim »

Marktplaatssetje kost je tussen de 30 en 50 euro. Dan heb je nette afstandsbedieningen en groot bereik ( bij mij tussen 30 en 50 meter ongeveer) Paar meter elektriciteitsnoer wat soldeeren 1 of 2 avondjes knutseltijd (afhankelijk van je know-how)
Je hoeft niets te vervangen, je moet er alleen een ontvanger bijin bouwen. Die ontvanger gaat dan je CV unit aansturen.
Last edited by Jochaim on TueMay15, 2007 9:17:56 PM, edited 1 time in total.
AX Spot

Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2265
Joined: ThuJul03, 2003 9:52:45 PM
Location: Bodegraven

Post by Mark »

Jochaim wrote:Chinees marktplaatssetje kost je tussen de 30 en 50 euro. Dan heb je nette afstandsbedieningen en groot bereik ( bij mij tussen 30 en 50 meter ongeveer) Paar meter huis-tuin-keuken elektriciteitsnoer wat soldeer zooi en 1 of 2 avondjes knutseltijd (afhankelijk van je know-how)
Je hoeft niets te vervangen, je moet er alleen een ontvanger bijin bouwen. Die ontvanger gaat dan je CV unit aansturen.


Als je zo'n cv unit op de sloop uit een citroen of peugeot trekt heb je het ook voor die prijs. Alleen moet je natuurlijk wel de afstandsbediening erbij hebben. En dan is het gewoon een kwestie van kastje wisselen en klaar. Paar minuten werk.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij

Wie ben ik.... Klik.

Image

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2225
Joined: ThuJun22, 2006 9:48:06 AM
Location: DD

Post by Tijmen »

Het is gewoon de regelunit zonder AB van de stekker af trekken en de regelunit met AB weer op de stekker drukken. Bij mij ligt de regelunit boven de zekeringkast (type 2)
Ik was 90 euro kwijt voor een setje van regelunit + twee radiografische afstandbedieningen, nieuw. Is een vervangend setje voor BX en Xantia wat verkrijgbaar is bij de dealer. Bij de grote Citroen-dealer lachten ze me uit ("die auto's werden gemaakt toen ik nog niet eens geboren was" :evil: ), bij een kleinere dealer hielpen ze me direct.

Met de zoekfunctie is over dit onderwerp trouwens veel te vinden!
AX GTI '91

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

-Henry- wrote:Het is gewoon de regelunit zonder AB van de stekker af trekken en de regelunit met AB weer op de stekker drukken. Bij mij ligt de regelunit boven de zekeringkast (type 2)
Ik was 90 euro kwijt voor een setje van regelunit + twee radiografische afstandbedieningen, nieuw. Is een vervangend setje voor BX en Xantia wat verkrijgbaar is bij de dealer. Bij de grote Citro?n-dealer lachten ze me uit ("die auto's werden gemaakt toen ik nog niet eens geboren was" :evil: ), bij een kleinere dealer hielpen ze me direct.

Met de zoekfunctie is over dit onderwerp trouwens veel te vinden!



idd dat is de prijs + de goede module staat geregeld ook op marktplaats.

gewoon omprikken en werken.
bij type 1 zit deze onder je passagiersdashboard vakje
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Buks
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 548
Joined: FriJul02, 2004 1:07:52 AM

Post by Buks »

ok nou ik heb een type 2 dus zal eens zoeken idd, zit het daar bij de relais vd ruitenwissers e.d (en hoe ziet het eruit)?. Welke auto's van citroen of peugeot hebben deze modules ook eigenlijk? Wellicht is zoiets bij de peugeot dealer goedkoper?

Jochaim
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 76
Joined: ThuSep01, 2005 11:53:36 AM
Location: Bovenkarspel

Post by Jochaim »

Type 2 zit op de stuurkolom op zeg maar kniehoogte. Bruine stekker, met 9 polen. Uit 2 polen komen per pool 2 hele dunne draadjes, daaran kun je hem goed herkennen.
AX Spot

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2225
Joined: ThuJun22, 2006 9:48:06 AM
Location: DD

Post by Tijmen »

Bij mij ligt ie op/naast de zekeringkast, links van de stuurkolom. Heb net foto's gemaakt, zal ze ff uploaden en posten zo.

Image
Image
Image
AX GTI '91

Buks
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 548
Joined: FriJul02, 2004 1:07:52 AM

Post by Buks »

Ok tnx voor je foto, heb em morgen hier pas staan dus zal dan eens kijken of ik iets kan vinden!

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2225
Joined: ThuJun22, 2006 9:48:06 AM
Location: DD

Post by Tijmen »

HIER een zip-file met foto's van het doosje en de gebruiksaanwijzing van mijn setje. Staat ook op in welke auto's het past + het PSA nummer.
AX GTI '91

Jochaim
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 76
Joined: ThuSep01, 2005 11:53:36 AM
Location: Bovenkarspel

Post by Jochaim »

Just for my information:Heb je met de originele citroen ontvanger knipperende knipperlichten bij sluiten/openen?
AX Spot

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

Jochaim wrote:Just for my information:Heb je met de originele Citroën ontvanger knipperende knipperlichten bij sluiten/openen?


kwestie van een draadje dat het signaal doorgeeft, door te verbinden aan je draadje van je alarmlichten :)
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

Jochaim wrote:Just for my information:Heb je met de originele Citroën ontvanger knipperende knipperlichten bij sluiten/openen?

als je hem aansluit wel.

je ziet op 1 foto een witte/zwarte/rode plug 1 van die 3 is voor de pinkers.
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2225
Joined: ThuJun22, 2006 9:48:06 AM
Location: DD

Post by Tijmen »

Ehm... ja het kan wel.

Staat vermoedelijk ook in de gebruiksaanwijzing hoe je het aan moet sluiten, al ben je geen echte Nederlander als je die leest. Tenminste niet voordat je geaccepteerd hebt dat het zonder ?cht niet lukt. Of hetgeen je net gekocht hebt al gesloopt hebt :?
AX GTI '91

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

-Henry- wrote:Ehm... ja het kan wel.

Staat vermoedelijk ook in de gebruiksaanwijzing hoe je het aan moet sluiten, al ben je geen echte Nederlander als je die leest. Tenminste niet voordat je geaccepteerd hebt dat het zonder ?cht niet lukt. Of hetgeen je net gekocht hebt al gesloopt hebt :?



het staat er idd in EN slopen van het kastje gaat 100% eenvoudig als je hem met je ogen dicht aansluit heb je 50% kans want hij past op 2 manieren.
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Buks
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 548
Joined: FriJul02, 2004 1:07:52 AM

Post by Buks »

sorry guys, maar ik kan mijn module maar niet vinden!! stom he, ik moet em hebben maar goed. Iemand nog tips over te traceren draden of tactisch los te halen stukken dashboard? en mocht iemand een AB unit hebben of weten dan houd ik me aanbevolen!

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

Buks wrote:sorry guys, maar ik kan mijn module maar niet vinden!! stom he, ik moet em hebben maar goed. Iemand nog tips over te traceren draden of tactisch los te halen stukken dashboard? en mocht iemand een AB unit hebben of weten dan houd ik me aanbevolen!



normaal links van je stuurkolom en anders achter het middenconsole
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2225
Joined: ThuJun22, 2006 9:48:06 AM
Location: DD

Post by Tijmen »

Hoort er niet een "houten" plaat te zitten onder je stuur (mist bij mij), misschien dat ie daar op ligt? Links van je stuur idd.
AX GTI '91

Buks
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 548
Joined: FriJul02, 2004 1:07:52 AM

Post by Buks »

Hehe ik lees dit topic nog eens terug, en heb mn cv module nooit kunnen vinden. Heb toch al best veel los gehaald ooit :S

Mocht iemand ervaring hebben met deze modules (ik heb een tgs, dus cv zonder afstandsbediening) en me kunnen zeggen waar ie allemaal zou kunnen zitten, dan hoor ik het alsnog graag :)

Post Reply