Toerenteller via howto aangesloten krijg de helft

Alles waar maar een stroom doorheen loopt (Dynamo, centrale vergrendeling, verlichting, dashboard...)

Moderators: vtspower, webmasters

Post Reply
mystery007
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 9
Joined: MonJan21, 2008 9:05:39 AM

re roerenteller

Post by mystery007 »

ik heb mijn toerenteller aangesloten maar hij werkt maar met de helft van zijn toeren wie kan mij zsm helpen met dit probleem heb hem nu aangesloten op deze stijl

GTi Ruudje
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 253
Joined: MonDec06, 2004 7:26:10 PM
Location: Kessel
Contact:

Re: re roerenteller

Post by GTi Ruudje »

mystery007 wrote:ik heb mijn toerenteller aangesloten maar hij werkt maar met de helft van zijn toeren wie kan mij zsm helpen met dit probleem heb hem nu aangesloten op deze stijl


heb ook eens een toerenteller (los metertje) gehad, en die had aan de achterkant een schakelaartje voor 3, 4, 6, of 8 cylinders.. wellicht heb jij dat ook en staat het pinnetje verkeerd :wink:
AX 1,1i spot 1995
106 GTi

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Re: re roerenteller

Post by grietje »

GTi Ruudje wrote:
mystery007 wrote:ik heb mijn toerenteller aangesloten maar hij werkt maar met de helft van zijn toeren wie kan mij zsm helpen met dit probleem heb hem nu aangesloten op deze stijl


heb ook eens een toerenteller (los metertje) gehad, en die had aan de achterkant een schakelaartje voor 3, 4, 6, of 8 cylinders.. wellicht heb jij dat ook en staat het pinnetje verkeerd :wink:


Ik zal der even bij zetten, de toerenteller komt uit mijn Blauwe (type 1 blok GT verdelerkap) daar werkte die zonder problemen (draadje van bobine naar toerenteller aansluiting 2)
En nu zit ie in een auto met Disbobine
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

mystery007
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 9
Joined: MonJan21, 2008 9:05:39 AM

toerenteller

Post by mystery007 »

ik heb de toerenteller nu erin zitten aleen hij draait maar de helft van zijn toeren ik heb al verschillende dingen geprobeerd draadhe van de ecu naar binnen werkt ook niet

ik heb hem nu van disobine naar achtrekant van mijn toerenteller en werkt op halve toeren dus nu als ik erop wil kijken doe ik het maar eff op de oude manier x 2 :P:P

nee ik hoop dat iemand nog een paar ideen heeft voor mij

mvg mystery

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

kijk, dat geeft tenminste informatie.. dan weten we even waar het over gaat!

maaruhm;
hoe heb je het nu precies aangesloten?
waar heb je een draadje op aangesloten en hoe heb je dit met de toerenteller doorverbonden?

de informatie is nu een beetje karig, zo weten we niet waar het probleem kan zitten ;)
Image

mystery007
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 9
Joined: MonJan21, 2008 9:05:39 AM

toerenteller

Post by mystery007 »

zoals je leest bij post van grietje dat is hem die ik heb


ik heb hem nu aangesloten bij bobine kabel nr 1 v/d 4 naar toerenteller boom geel nr 2

dus krijg wel toeren door aleen maar de helft van wat ie eigenlijk draait

ik heb ook al geprobeert nr 6 v/d ecu kabel naar nr 2 of 1 (van het gele blokje ) .als ik die aansluit dan als je gas geeft gaat ie tot 2000 toeren en als je meer gas geeft dan gaat de toeren weer helemaal naar 0 tot 1000 schommelen

ik heb van grietje een lijst gehad met de aanduidingen v/d tellerhuis waar alles moet komen

groet mystery

Post Reply