Koelfan (ook) van binnenuit inschakelen

Alles waar maar een stroom doorheen loopt (Dynamo, centrale vergrendeling, verlichting, dashboard...)

Moderators: vtspower, webmasters

B_iks
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 197
Joined: SunMay20, 2007 8:43:08 PM
Location: Heesch

Post by B_iks »

kevin.broke wrote:klein puntje: als je koelsysteem niet goed is ontlucht kan het maar zo zijn dat die 120 graden klopt.


Dat is een goed punt, ik had 'm zekerheidshalve al ontlucht. Mijn ax koelt in principe zeer goed. Echter bij filerijden loopt de temp. logischerwijs op en dan slaat de ventilator er bij 120 op de meter in (ik had een nieuw thermocontact geplaatst), nu vermoed ik dat de meter niet helemaal zuiver is, maar ik was er niet zo gerust op. Vandaar dat zo'n knopje me wel handig leek. Voorheen moest ik er steeds uitspringen in de file om de ventilator door te verbinden, nu kan ik lekker blijven zitten :D.

Bij de volgende beurt krijgt ie zowel een nieuw thermocontact als een nieuwe thermostaat, dan heb ik dat knopje als het goed is ook niet echt meer nodig, maar geinig is het wel.

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

120 in de file klopt echt niet... Bij 120 gaat t lampje toch ook branden? Maar of dat dan aan het afwijkende metertje of andere dingen ligt is de vraag dan he ;)

GTje doet bedrijfs temp volgens meter 80; in file word ie wel 90-95, maar heter heb ik hem nog nooit gehad (ook niet in lange files in de zon..)

Wat ik me wel afvraag, wat zou de bedrijfstemp van een AX moeten zijn? Thermostaat gaat open bij 89, dan zou ik ' verwachten' dat de bedrijfstemp al rijdend ook zoiets moet zijn....
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Post Reply