
Afstandbediening, orgineel of universeel
Moderators: vtspower, webmasters
uhhm die motortjes die erbij zitten, moet je zelf een plekje voor zien te vinden in de deur bij het slot (en werken met ijzeren stripjes/schroeven om ze te monteren). Bij een AX is in de deur niet zoveel ruimte bij het slot.. en je komt al snel in de knoop met het raam.
Het beste is om standaard AX cv motortjes op de kop te tikken (volgens mij kan je ze zelfs nog nieuw kopen voor X-bedrag), en deze in te bouwen. Deze passen namelijk direct op het bestaande slotmechanisme waardoor je niet moeilijk hoeft te doen met montage.
edit:
ff opnieuw gelezen.. maar t lijkt alleen om de centrale aansturingsmodule te gaan. Kwestie van proberen!
Echter.. je moet wel in je huidige kabelboom gaan knippen en rotzooien, bij een origineel vervangingsetje hoeft dat niet. En zo'n klapsleutelsysteem.. tsja ik ben benieuwd hoe duurzaam zoiets is.
Het beste is om standaard AX cv motortjes op de kop te tikken (volgens mij kan je ze zelfs nog nieuw kopen voor X-bedrag), en deze in te bouwen. Deze passen namelijk direct op het bestaande slotmechanisme waardoor je niet moeilijk hoeft te doen met montage.
edit:
ff opnieuw gelezen.. maar t lijkt alleen om de centrale aansturingsmodule te gaan. Kwestie van proberen!
Echter.. je moet wel in je huidige kabelboom gaan knippen en rotzooien, bij een origineel vervangingsetje hoeft dat niet. En zo'n klapsleutelsysteem.. tsja ik ben benieuwd hoe duurzaam zoiets is.

-
- Beginnend AX liefhebber
- Posts: 56
- Joined: SunJan04, 2004 7:53:11 PM
- Location: Kop van Noord Holland
Ik ben inmiddels aan het shoppen geweest.
Heb het pasklare setje besteld bij Dijkstra Citroendealer in Almere, koste 73,50 eurie, en ja pasklaar.
Je haalt de stekker uit je oude relais en steekt de stekker in het nieuwe relais, twee handzenders erbij en het werkt direkt, 1 minuut inbouwtijd dus...
Het setje is geschikt voor Citroën en Peugeot (ook Fiat en Lancia) types 806-Expert-Combi-Ranch-Evasion>97-Saxo>97-Xsara>97-AX>97-ZX>97-Berlingo-Jumpy-Multispace en dus ook de Xantia tot en met 1997.
Je kan eventueel ook je knipperlichten aansluiten, of een blieper of een ledje. Heb ik nog niet gedaan, mijn binnenverlichting gaat aan en dimt bij openen en sluiten.
Ik weet dat de universele setjes ook werken, maar ik had geen zin om voor 2 a 3 tientjes in de bedrading te gaan rotzooien.
Als je dit setje wilt bestellen ga dan naar de dealer en vraag naar een universeel Radiografisch setje wat pasklaar is. Shoppen loont, want bij mij in de buurt rekende een dealer er 115 euro voor.
NUMMER VAN HET SETJE: SP3-21PSA01
@Joost en @CitroCin
HARTELIJK BEDANKT VOOR DE INFO, ENNUH WERKT PERFECT!!!!
Heb het pasklare setje besteld bij Dijkstra Citroendealer in Almere, koste 73,50 eurie, en ja pasklaar.
Je haalt de stekker uit je oude relais en steekt de stekker in het nieuwe relais, twee handzenders erbij en het werkt direkt, 1 minuut inbouwtijd dus...
Het setje is geschikt voor Citroën en Peugeot (ook Fiat en Lancia) types 806-Expert-Combi-Ranch-Evasion>97-Saxo>97-Xsara>97-AX>97-ZX>97-Berlingo-Jumpy-Multispace en dus ook de Xantia tot en met 1997.
Je kan eventueel ook je knipperlichten aansluiten, of een blieper of een ledje. Heb ik nog niet gedaan, mijn binnenverlichting gaat aan en dimt bij openen en sluiten.
Ik weet dat de universele setjes ook werken, maar ik had geen zin om voor 2 a 3 tientjes in de bedrading te gaan rotzooien.
Als je dit setje wilt bestellen ga dan naar de dealer en vraag naar een universeel Radiografisch setje wat pasklaar is. Shoppen loont, want bij mij in de buurt rekende een dealer er 115 euro voor.
NUMMER VAN HET SETJE: SP3-21PSA01
@Joost en @CitroCin
HARTELIJK BEDANKT VOOR DE INFO, ENNUH WERKT PERFECT!!!!
Live to ride, ride AX..., maar tegenwoordig zweven in een Xantia
-
- Beginnend AX liefhebber
- Posts: 56
- Joined: SunJan04, 2004 7:53:11 PM
- Location: Kop van Noord Holland
Ja, het werkt als je RELAIS van je CV een 9 polige stekker heeft.
Ik had ook een IR setje origineel erin, alleen geen zenders, die kosten 115 euries per zender. De IR is bij mij gewoon blijven zitten, het relais van de CV wordt vervangen door een nieuw relais waar ook de RF ontvanger inzit. Mijn relais ligt dus gewoon los naast het originele relais en werkt perfect. Twee zenders erbij, echter geen klapsleutel systeem, maar losse zender en mijn eigen losse (start)sleutel.
Echt voor een paar tientjes meer, geen bedrading knippen en plakken en gewoon goed werkend.
Op het Xantia-club-forum hebben ze dit nog niet door! Ga ik wel nog effe melden. Niet alle dealers bestellen dit setje, is officieel geen Citroën (PSA) onderdeel maar Oldenhage in Nieuw Vennep levert het en Dijkstra in Almere voor rond de 75 euries.
Klaver5 in Alkmaar rekende 115 euries, krijgt waarschijnlijk minder koring bij de groothandel.
Ik had ook een IR setje origineel erin, alleen geen zenders, die kosten 115 euries per zender. De IR is bij mij gewoon blijven zitten, het relais van de CV wordt vervangen door een nieuw relais waar ook de RF ontvanger inzit. Mijn relais ligt dus gewoon los naast het originele relais en werkt perfect. Twee zenders erbij, echter geen klapsleutel systeem, maar losse zender en mijn eigen losse (start)sleutel.
Echt voor een paar tientjes meer, geen bedrading knippen en plakken en gewoon goed werkend.
Op het Xantia-club-forum hebben ze dit nog niet door! Ga ik wel nog effe melden. Niet alle dealers bestellen dit setje, is officieel geen Citroën (PSA) onderdeel maar Oldenhage in Nieuw Vennep levert het en Dijkstra in Almere voor rond de 75 euries.
Klaver5 in Alkmaar rekende 115 euries, krijgt waarschijnlijk minder koring bij de groothandel.

Live to ride, ride AX..., maar tegenwoordig zweven in een Xantia
maar moet je hiervoor bestaande AB hebben of is CV genoeg,. ik heb nl alleen CV er inzitten maar nu nog geen ontvanger.. En waar zit dit relais?1992ax11i wrote:Ik ben inmiddels aan het shoppen geweest.
Heb het pasklare setje besteld bij Dijkstra Citroendealer in Almere, koste 73,50 eurie, en ja pasklaar.
Je haalt de stekker uit je oude relais en steekt de stekker in het nieuwe relais, twee handzenders erbij en het werkt direkt, 1 minuut inbouwtijd dus...
Het setje is geschikt voor Citroën en Peugeot (ook Fiat en Lancia) types 806-Expert-Combi-Ranch-Evasion>97-Saxo>97-Xsara>97-AX>97-ZX>97-Berlingo-Jumpy-Multispace en dus ook de Xantia tot en met 1997.
Je kan eventueel ook je knipperlichten aansluiten, of een blieper of een ledje. Heb ik nog niet gedaan, mijn binnenverlichting gaat aan en dimt bij openen en sluiten.
Ik weet dat de universele setjes ook werken, maar ik had geen zin om voor 2 a 3 tientjes in de bedrading te gaan rotzooien.
Als je dit setje wilt bestellen ga dan naar de dealer en vraag naar een universeel Radiografisch setje wat pasklaar is. Shoppen loont, want bij mij in de buurt rekende een dealer er 115 euro voor.
NUMMER VAN HET SETJE: SP3-21PSA01
@Joost en @CitroCin
HARTELIJK BEDANKT VOOR DE INFO, ENNUH WERKT PERFECT!!!!
Simpelweg een keer de topictitels van 'electrisch' doorscrollen does the trick. Hier is erg veel over geschreven en er zijn ook foto's van.
Kijk anders ook eens in de wie=wie van baklap.
Anyway; als je standaard cv hebt, ben je dus alleen bovenstaand setje nodig. Het relais zit onder/in je dashboard in de buurt van je zekeringen (type 2) of achter je middenconsole. Het is dus niet noodzakelijk dat je nu al afstandsbediening hebt.
*het wordt tijd voor een howto ofzo*
Kijk anders ook eens in de wie=wie van baklap.
Anyway; als je standaard cv hebt, ben je dus alleen bovenstaand setje nodig. Het relais zit onder/in je dashboard in de buurt van je zekeringen (type 2) of achter je middenconsole. Het is dus niet noodzakelijk dat je nu al afstandsbediening hebt.
*het wordt tijd voor een howto ofzo*
AX GTI '91
-
- Beginnend AX liefhebber
- Posts: 56
- Joined: SunJan04, 2004 7:53:11 PM
- Location: Kop van Noord Holland
Geen idee of het te programmeren is, werkt voor mij snel genoeg, soms beetje vertraagd.
Als je alleen CV hebt en geen IR werkt het ook.
@DLS, Dijkstra zit ook in Lelystad, dus ook daar te bestellen.
@PeterZ, ja werkt ie ook op
@Baklap, gewoon dit setje kopen en geen universele, deze is alleen instekkeren en gaan, batterijen zitten al in de zenders en het werkt gelijk.
@JOOST, ja perfecte prijs, en nog steeds dank voor de gegeven tip!
Als je alleen CV hebt en geen IR werkt het ook.
@DLS, Dijkstra zit ook in Lelystad, dus ook daar te bestellen.
@PeterZ, ja werkt ie ook op
@Baklap, gewoon dit setje kopen en geen universele, deze is alleen instekkeren en gaan, batterijen zitten al in de zenders en het werkt gelijk.
@JOOST, ja perfecte prijs, en nog steeds dank voor de gegeven tip!
Live to ride, ride AX..., maar tegenwoordig zweven in een Xantia
Omdat ik al centrale vergrendeling heb, wilde ik ook AB. Ik heb deze 5 jaar geleden bij Conrad gekocht, MT-350 (89,- Euro). Radiografisch, knipperlichten worden ook aangestuurd en met wat leuke extra's:
Auto-relock:
Wordt na het ontgrendelen met de zender de deur niet daadwerkelijk geopend, dan sluiten de deuren zich automatisch weer na een bepaalde tijd. (Werkt super!)
Binnenverlichting:
Vanaf het openen van de deuren tot het starten van de auto blijft het licht branden. (Heeeeeel handig
)
Deurvergrendeling van binnenuit:
Tijdens het rijden kunt u de deuren gewoon vergrendelen met de handzender. De knipperlichten worden dan niet geactiveerd. Na het uitzetten van de motor openen de deuren automatisch. (kunnen ze ook niets uit mijn kofferbak halen bij het verkeerslicht)
Extrafuncties:
Is uw auto met extra comfortfuncties uitgerust, dan kunt u deze ook met de handzender bedienen. Via de grijze toets kunt u bijvoorbeeld de ramen, airco of stoelverwarming bedienen.
Omvang levering:
Centrale unit
Universele kabelset
2 handzenders.
Was wel even wat werk, maar bereik is erg goed en codering ook erg goed. Makkelijk aan te sluiten op de al aanwezige CV!
Auto-relock:
Wordt na het ontgrendelen met de zender de deur niet daadwerkelijk geopend, dan sluiten de deuren zich automatisch weer na een bepaalde tijd. (Werkt super!)
Binnenverlichting:
Vanaf het openen van de deuren tot het starten van de auto blijft het licht branden. (Heeeeeel handig

Deurvergrendeling van binnenuit:
Tijdens het rijden kunt u de deuren gewoon vergrendelen met de handzender. De knipperlichten worden dan niet geactiveerd. Na het uitzetten van de motor openen de deuren automatisch. (kunnen ze ook niets uit mijn kofferbak halen bij het verkeerslicht)
Extrafuncties:
Is uw auto met extra comfortfuncties uitgerust, dan kunt u deze ook met de handzender bedienen. Via de grijze toets kunt u bijvoorbeeld de ramen, airco of stoelverwarming bedienen.
Omvang levering:
Centrale unit
Universele kabelset
2 handzenders.
Was wel even wat werk, maar bereik is erg goed en codering ook erg goed. Makkelijk aan te sluiten op de al aanwezige CV!
Verkocht: AX 1.4i TGS donkergroen metallic cruising met 247.000Km (Nov. 2010).