(nieuwe) dynamo gaat pas bij ong. 3500 toeren starten
Moderators: vtspower, webmasters
(nieuwe) dynamo gaat pas bij ong. 3500 toeren starten
Bij de rode ax heb ik een nieuwe dynamo gemonteerd een tijdje terug.
Gisteren weer even met het autotje gereden en het viel me op dat dde dynamo pas begint met bijladen als je een keertje over de (ong. geen toerenteller namelijk) 3500 toeren bent geweest.
Das toch niet normaal??
Zal een nieuwe spanningsregelaar dit oplossen?
Gisteren weer even met het autotje gereden en het viel me op dat dde dynamo pas begint met bijladen als je een keertje over de (ong. geen toerenteller namelijk) 3500 toeren bent geweest.
Das toch niet normaal??
Zal een nieuwe spanningsregelaar dit oplossen?
-
- Welkom nieuw AX lid
slechte massa kan haast niet, alle massa-punten heb ik nagelopen.
@john, ik weet bovenstaande al, door het te hebben nagemeten.
Hij laadt dus pas bij als je een keertje goed toeren hebt gemaakt.
In een ander topic las ik dat het kan komen als je lampje voor accuspanning kapot is, en dat is ie.
Binnenkort maar even wat ledjes vervangen dus.
In een ander topic las ik dat het kan komen als je lampje voor accuspanning kapot is, en dat is ie.
-
- AX Master Spammer
Die van mn dieseltje blijft ook branden als je em start, een beetje gasgeven en het lampje gaat uit, hij laadt verder goed bij, dus ik laat het dr wel bij, vind het wel goedBrowny wrote:slechte massa kan haast niet, alle massa-punten heb ik nagelopen.
Tja het AXje van mijn vriendin heeft precies het zelfde probleem, heb je hier al een oplossing voor?
Het accu lampje is ook stuk;
De massa kabel heb ik al schoongemaakt;
Auto wil wel eens uit te vallen als 'ie terug gaat naar stationair;
En steeds de accu leeg;
Ik heb er een andere dynamo op gedaan, sloop;
Een nieuwe Accu;
maar geen resultaat, wat nu?
Het accu lampje is ook stuk;
De massa kabel heb ik al schoongemaakt;
Auto wil wel eens uit te vallen als 'ie terug gaat naar stationair;
En steeds de accu leeg;
Ik heb er een andere dynamo op gedaan, sloop;
Een nieuwe Accu;
maar geen resultaat, wat nu?
hey
sinds kort heb ik ongeveer het zelfde probleem met mijn ax 1.1 (met 1.4 injectie) de eerste paar weken nergens last van gehad, hierna ging ineens mijn accu lampje en temperatuur lampje branden. eind gereden (30 km) auto uitgezet, toen was het over, nog 5 km gereden, en de auto sloeg af. Ik d8 dat het de dynamo was, dus heb ik er 2 andere onder gehad, probleem bleef. accu bleek kapot te zijn (1 cel kapot gaf nog maar 10V) dus die vervangen. oude dynamo er weer onder, nog steeds het zelfde probleem! alleen het accu lampje brand, en de auto slaat in no-time af. die goede accu was in 3 uur leeg! (ong 50 km)
dus nu weer een andere dynamo er ondergezet, maar het probleem blijft.
ik hoorde eens dat als de dynamo goed is, je de +pool van de accu moet kunnen trekken, en dat dan de auto gewoon zou moeten blijven lopen. Dat doet die bij mij niet. wat kan dit zijn? is de bedrading kapot? of heeft het ergens korstluiting dat het stroom lekt?
ik zou graag wat hulp hebben, want ik snap er nix meer van!
Groet mark
sinds kort heb ik ongeveer het zelfde probleem met mijn ax 1.1 (met 1.4 injectie) de eerste paar weken nergens last van gehad, hierna ging ineens mijn accu lampje en temperatuur lampje branden. eind gereden (30 km) auto uitgezet, toen was het over, nog 5 km gereden, en de auto sloeg af. Ik d8 dat het de dynamo was, dus heb ik er 2 andere onder gehad, probleem bleef. accu bleek kapot te zijn (1 cel kapot gaf nog maar 10V) dus die vervangen. oude dynamo er weer onder, nog steeds het zelfde probleem! alleen het accu lampje brand, en de auto slaat in no-time af. die goede accu was in 3 uur leeg! (ong 50 km)
dus nu weer een andere dynamo er ondergezet, maar het probleem blijft.
ik hoorde eens dat als de dynamo goed is, je de +pool van de accu moet kunnen trekken, en dat dan de auto gewoon zou moeten blijven lopen. Dat doet die bij mij niet. wat kan dit zijn? is de bedrading kapot? of heeft het ergens korstluiting dat het stroom lekt?
ik zou graag wat hulp hebben, want ik snap er nix meer van!
Groet mark
kijk ook eens op mijn Wie is Wie
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen