Pompje cv stuk?

Alles waar maar een stroom doorheen loopt (Dynamo, centrale vergrendeling, verlichting, dashboard...)

Moderators: vtspower, webmasters

Post Reply
B_iks
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 197
Joined: SunMay20, 2007 8:43:08 PM
Location: Heesch

Pompje cv stuk?

Post by B_iks »

Ja, er is veel over geschreven. Maar dit vond ik even niet terug, ik wil even iets zeker weten, want het beinvloedt kortstondig mijn humeur.

Ik heb in mijn ax een tijd terug centrale vergrendeling ingebouwd. Relaxed hoor! Alleen vanaf dag 1 gaat het slot aan de bijrijdersdeur niet altijd mee omhoog of omlaag, je ziet het pinnetje dan wel trillen. Heel soms. Als ik op dat moment de sleutel in dat slot steek, gaat het handmatig openen van de deur ook enorm stroef.

Nu dacht ik dat het in het slot mechanisme zou zitten (dat stalen dingen met veertjes en armpjes waarmee de deur aan de koets vastkomt), maar nu heb ik het gewisseld voor een andere en na een paar weken zonder problemen is het weer terug! :evil:

Nu de vraag:

Kan het zijn dat het cv-pompje er voor zorgt dat het slot niet open wil en bijna niet te openen is?

ax_b
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 137
Joined: FriOct20, 2006 3:09:03 PM

Post by ax_b »

Ik zou eerst even controleren of het pinnetje goed op en neer kan zonder weerstand! Misschien is het gat in de deurbekleding niet helemaal fris.. Als t pinnetje niet op en neer gaat, gaat de boel ook moeizaam.

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

CV!!!

Ja, lullig als dat niet werkt. Maaruhm, check even goed of je pompjes wel goed zitten op t slot. Als je ze net niet helemaal goed vastklikt doen ze het al snel niet meer (en dan gaat het slot bij mij teminste ook stroef)

Ik heb ze daarna vast gezet met tieraps (niet te vast natuurlijk..) dat werkte wel tegen dat probleem.


Niet dat de CV bij mij nu probleemloos werkt ofzo :P:P Maar dat zijn andere problemen :roll:
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

User avatar
Elsje
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 1209
Joined: SunMar20, 2005 9:26:47 PM
Location: rotterdam

Post by Elsje »

ja, hier hetzelfde
de ene keer deed alles het, de andere keer ging de bestuurdersdeur los van de overige sloten. heel lullig als je telkens om je eigen auto heen moet lopen om op slot te doen

bij mij liep de pin uit het pompje (omdat het pompje niet goed op weer een ander ding vast zat en daarom kantelde waardoor de verbinding naar het knopje telkens los ging).
inderdaad met tiewraps vastgemaakt nu.
groet,
elsje
:)

Done: ax kopen

B_iks
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 197
Joined: SunMay20, 2007 8:43:08 PM
Location: Heesch

Post by B_iks »

Het is een beetje vaag. Ik dacht eerst dat het in het slot zat, zeker omdat ik aan het begin een keer het ding in m'n handen had en hij toen ook een keer niet omhoog ging. Het pompje leek er toen goed op te zitten..........hij is in ieder geval nooit van het pinnetje geschoten.
Nou ja, vandaag nog 25 keer geprobeerd en hij deed het steeds prima! Misschien toch nog een extra tie-wrap eraan maken dus.

Post Reply