Het makkelijkst en snelst is om gewoon vanaf je accu een draadje te trekken en daar (bij de accu, is het makkelijkst terug te vinden) een zwevende zekering tussen te zetten van idd zo'n 5 Ampère. Lichter kan ook nog, maar ik weet niet of die zekeringen ook lichter bestaan.
Q01z gaf trouwens aan dat de achterruitverwarming ook constante stroom heeft, maar dat is helaas (of eigenlijk gelukkig) niet waar. De achterruitverwarming is nogal een stroomvreter. Als die zou kunnen werken terwijl de motor uit staat, is je accu in no-time leeg.
In bezit van:
- C5 Break 2.0 16V Ligne Prestige uit 2001
- ZX 1.8i Aura 5-deurs uit 1994 (JB-VD-45)
pik gewoon een draadje vanaf je radio, zeker die af met 0,63 ampere, een gangbare waarde voor een glaszekering, zet er een lampje in van 5 watt, en zet er een kwikschakelaar (neigingsschakelaar) over. Zodra je dan je achterbak opendoet gaat het lampje branden.
Voor de schakelaar zit een constante plus, met de multimeter kun je dat nameten. (Als je de deur opendoet, wordt er massa gemaakt met de koets en ontstaat de stroomkring)
Ik ben ff aan het meten gegaan vanochtend. En kwam tot de ontdekking dat de continuspanningkabel van de radio een dubbele uitgang heef, waarvan er maar 1 gebruikt wordt. Dus dat is eenvoudig te maken..
DLS wrote:Ik ben ff aan het meten gegaan vanochtend. En kwam tot de ontdekking dat de continuspanningkabel van de radio een dubbele uitgang heef, waarvan er maar 1 gebruikt wordt. Dus dat is eenvoudig te maken..
Dat zou eens heel goed kunnen, die is volgens mij normaal bedoeld voor de constante stroom naar de optionele CD wisselaar.