Centrale vergrendeling! HELP! SPOED!

Alles waar maar een stroom doorheen loopt (Dynamo, centrale vergrendeling, verlichting, dashboard...)

Moderators: vtspower, webmasters

Post Reply
Koen NL
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 631
Joined: WedNov01, 2006 3:59:10 PM
Location: Breda

Centrale vergrendeling! HELP! SPOED!

Post by Koen NL »

Hallo,

Vandaag zijn we bezig geweest met het inbouwen van de cv. alles zit aangesloten alleen doet het een beetje raar. Als ik via de bestuurderskant de auto op slot wil doen springt ie gelijk weer open. Via de passagierskant kan de auto wel gewoon op slot gedaan worden.

Waar kan dit aan liggen. Wie kan me helpen?

Bedankt!
Citroën AX 1.1I First Impression

ToDo:
- GTI dashboard (thanks MNM(tm))
- Dakklokje aansluiten
- Toerenteller/temperatuurmeter inbouwen (thanks MNM(tm))
- Xenon (ja of nee?)

Image

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Waarschijnlijk zitten de motortjes in de deuren dan niet helemaal goed, of je hebt het slot niet goed terug gedaan, terug springen doet ie normaal nmlk als er een deur open staat..... Dus miss zitten ze niet volledig goed vastgeklikt (dat is ook verdomt moeilijk, je kan ze ook vast zetten met tieraps maar niet te strak want dan kannie niet meer op en neer ;) )

Koen NL
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 631
Joined: WedNov01, 2006 3:59:10 PM
Location: Breda

Post by Koen NL »

Daar kan het eigenlijk niet aan liggen. Het gekke is dat hij het aan de bestuurderskant nooit doet, en aan de passagierskant altijd!!

Erg vreemd ;)
Citroën AX 1.1I First Impression

ToDo:
- GTI dashboard (thanks MNM(tm))
- Dakklokje aansluiten
- Toerenteller/temperatuurmeter inbouwen (thanks MNM(tm))
- Xenon (ja of nee?)

Image

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Koen NL wrote:Daar kan het eigenlijk niet aan liggen. Het gekke is dat hij het aan de bestuurderskant nooit doet, en aan de passagierskant altijd!!

Erg vreemd ;)


Dat zou ik niet te hard beweren. Je kan er niet bij, je kan niets zien, Het moet op best veel plekken ergens goed in haken. de kans dat alles goed zit is een stuk kleiner dat dat er ergens een fout zit

Als jij echt denk dat je mister perfecto bent, moet het wel aan je bedrading liggen.

Maarja aan de andere kant, bij mij werkt het ook nog steeds niet goed, dus naar mij luisteren zou bij voorbaat stom zijn. Bij mij geld nog steeds, na een dag stilstaan doet ie het niet, pas als ik het een paar keer gedaan heb schiet ineens de CV mee en dan blijft ie het doen, totdat ie weer een dag heeft stil gestaan.

Ricardo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 223
Joined: ThuSep13, 2007 2:56:53 PM
Location: Den Helder

Post by Ricardo »

Hoop dat je snel de oplossing hebt... ik heb namelijk hetzelfde probleem, maar dan aan de passagierszijde. Minder erg dus, want ik doe hem toch altijd aan de bestuurderszijde op slot, maar toch.
Heb er zelf eerlijk gezegd nog niet naar gekeken.
In bezit van:
- C5 Break 2.0 16V Ligne Prestige uit 2001
- ZX 1.8i Aura 5-deurs uit 1994 (JB-VD-45)

Het halve gereedschap is het goeie werk! ;)
Image

Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2665
Joined: ThuMay19, 2005 5:04:40 PM
Location: Zuid-Holland

Post by Glenn@nl »

Errug vreemd en vervelend probleem Koen!

ik zou in eerste instantie denken aan de bedrading.. Heb je al eens geprobeerd of hij terugschiet als je de deur sluit aan de bijrijderskant met de bestuurdersdeur open??

en wellicht gewoon eens een flink aantal keer de deur openen/sluiten aan beide kanten?

Cobus
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 95
Joined: SatDec02, 2006 8:29:46 AM
Location: Breda

Post by Cobus »

Het gaat er hierom dat wij denken dat de motor kapot is. In dit geval de bijrijderskant...maar dat weten wij niet zeker. Vanuit deze kant werkt het nl. wel. Maar wij hebben dus geen flauw idee hoe we dit uit moeten zoeken. :s:s

Iemand ideeen?
Citroën de Gekstuhhh!!

Trotse Eigenaar van:
Citroën Xsara 1.8 16V VTS (is niet meer :s)
VW Golf Variant 1.9TDI Bluemotion

To do:
Auto verkopen!! (Xsara)(Verkocht!)

Klust met plezier aan:
Citroën AX 1.1 First (Koen NL)
Kijk zijn to do list maar na :S

Cobus
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 95
Joined: SatDec02, 2006 8:29:46 AM
Location: Breda

Post by Cobus »

Glenn@nl wrote:Errug vreemd en vervelend probleem Koen!

ik zou in eerste instantie denken aan de bedrading.. Heb je al eens geprobeerd of hij terugschiet als je de deur sluit aan de bijrijderskant met de bestuurdersdeur open??

en wellicht gewoon eens een flink aantal keer de deur openen/sluiten aan beide kanten?


Ja dat hebben we ook geprobeerd, maar ook dat werkt niet. :(
Citroën de Gekstuhhh!!

Trotse Eigenaar van:
Citroën Xsara 1.8 16V VTS (is niet meer :s)
VW Golf Variant 1.9TDI Bluemotion

To do:
Auto verkopen!! (Xsara)(Verkocht!)

Klust met plezier aan:
Citroën AX 1.1 First (Koen NL)
Kijk zijn to do list maar na :S

Koen NL
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 631
Joined: WedNov01, 2006 3:59:10 PM
Location: Breda

Post by Koen NL »

Iemand nog ideeen?
Citroën AX 1.1I First Impression

ToDo:
- GTI dashboard (thanks MNM(tm))
- Dakklokje aansluiten
- Toerenteller/temperatuurmeter inbouwen (thanks MNM(tm))
- Xenon (ja of nee?)

Image

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

als je de stekker van het motortje eraf trekt dan hoort hij niet opnieuw open te springen. (via het andere slot)

Het open springen is echt een probleem van help er staat nog iets open
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Gerard Maas
Technische Man
Posts: 200
Joined: ThuAug14, 2003 9:28:21 AM
Location: Spijkenisse

Post by Gerard Maas »

Ik zou eerst de vergrendelmotor een los van het slot nemen en kijken of die
goed zijn werk doet,als dat het geval is eens kijken of het slot wel in de 2e
pal valt.En daarna of de afstand van het slot tot de motor goed is.
41 jaar bij Citroën gewerkt en dus nu met pensioen

Post Reply