Bedrading ruitenwissermotor achter

Alles waar maar een stroom doorheen loopt (Dynamo, centrale vergrendeling, verlichting, dashboard...)

Moderators: vtspower, webmasters

Post Reply
Aspeve
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 425
Joined: MonMay28, 2007 8:09:14 PM
Location: Veghel
Contact:

Bedrading ruitenwissermotor achter

Post by Aspeve »

Ik ben nu al een paar dagen aan het rommelen met mijn achterruitwissermotor. Wat ik ook probeer ik krijg hem niet aan de praat. Plus genomen van de sigarettenaansteker en dan de op kabeltje 1 in de stekker, vervolgens - op 2 gezet en ook al op 4 geprobeerd.

Omdat ik het vermoeden had dat het aan de motor zelf lag heb ik een andere motor gehaald maar het probleem blijft zich voordoen. De tweede motor is er eentje met twee aparte stekkeraansluitingen maar ook deze werkt niet.

Ik begrijp dat het allemaal misschien wat wazig overkomt en ik heb daarom maar wat foto's gemaakt.

Mijn vraag is dus, op welke draden in de stekker moet ik nu eigenlijk mijn plus en min zetten om het zaakje aan de praat te krijgen. Heb zo'n beetje alle verwante onderwerpen volgens mij hier op het forum gelezen maar kon niet echt iets vinden wat mijn probleem op kon lossen. Vandaar dan toch uiteindelijk deze thread.


Image

blauw=1, wit=2, grijs=3, zwart=4

Image

Links grijs is 1, links groen is 2, rechts grijs is 3, rechts grijs is 4.

Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2665
Joined: ThuMay19, 2005 5:04:40 PM
Location: Zuid-Holland

Post by Glenn@nl »

er hoort ook 'n wisserrelais tussen he! :) heb je die?

Aspeve
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 425
Joined: MonMay28, 2007 8:09:14 PM
Location: Veghel
Contact:

Post by Aspeve »

Die heb ik meegenomen van de sloop. Ik ben echter een behoorlijke noob op het gebied van auto-elektronica dus vraag me af hoe ik dit het beste kan gaan aansluiten.

Post Reply