Dashboard verlichting vervangen

Alles waar maar een stroom doorheen loopt (Dynamo, centrale vergrendeling, verlichting, dashboard...)

Moderators: vtspower, webmasters

Post Reply
Rog3rcas
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid

Dashboard verlichting vervangen

Post by Rog3rcas »

Hallo,

Ik heb voordat ik deze post ging maken eerst gezocht, maar niet echt een goed antwoord kunnen vinden. ( wellicht kijk ik er over heen ).

Ik wil in mijn AX spot ( 1996 ) de dashboardverlichting gaan vervangen.
Ik heb een instructie gevonden voor een type 1 maar dit komt ( uiteraard ) niet overeen.

Kan iemand mij vertellen hoe en wat ik precies moet doen.
En vooral wat de risico's zijn.

Alvast bedankt!

Groeten Rog?r

p.s. introductiepost komt er aan :oops:

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Tijmen »

enkele tips: [copy-past modus]
- om je tellerhuis eruit te krijgen kun je het beste je stuur eraf halen. Deze zit erg vast en eraf trekken gaat niet zo simpel. Als je er voor dat je aan het trekken gaat rondom een paar tikken op geeft komt ie zo los.
- vervang als je het tellerhuis open hebt meteen de lampjes voor de dashboardverlichting. Die lampjes kosten geen drol en je hebt later minder snel gezeik met lampjes die het opgeven. Let op: laat je geen lampjes aansmeren met de plastic fitting erbij, die zijn duur. Je kunt de steeklampjes zo uit de fitting trekken.

Andere clubleden hebben ongetwijfeld nog aanvullingen!?
AX GTI '91

TTF
AX weirdo
AX weirdo

Post by TTF »

voordat je het stuur los haalt, draai de bout er niet helemaal vanaf voor dat je er hard aan gaat trekken.. kan je een gebroken neus schelen.. :wink:

en pas op met je km teller tabel.. deze wil wel eens breken.. de klipjes dan.. dus voorzichtig los maken.. :wink:
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'

Image Image

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Tijmen »

TTF wrote:voordat je het stuur los haalt, draai de bout er niet helemaal vanaf voor dat je er hard aan gaat trekken.. kan je een gebroken neus schelen.. :wink:
Das idd handig, maar als je er eerst rondom een paar tikken op je stuur geeft kun je 'm er zo af pakken. Geen gebroken neus dan dus. Of je moet wel heel raar bezig zijn :roll:
AX GTI '91

Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Glenn@nl »

Glenn@nl wrote:Ik plaats 'm ook maar even hier:

En voor al de type 2 eigenaren die met onverlichtte tellerplaten rondrijden:

Ik heb een howto-tje gemaakt voor het vervangen van de dashboardlampjes. Uitgebreid geillustreerd met foto's, en daarom is het document (PDF) redelijk groot.

Howto Dashboardverlichting (Type 2) -- High resolution (6MB)

Howto Dashboardverlichting (Type 2) -- Low resolution (600KB)

DuFF
AXtremist
AXtremist

Post by DuFF »

-Henry- wrote:
TTF wrote:voordat je het stuur los haalt, draai de bout er niet helemaal vanaf voor dat je er hard aan gaat trekken.. kan je een gebroken neus schelen.. :wink:
Das idd handig, maar als je er eerst rondom een paar tikken op je stuur geeft kun je 'm er zo af pakken. Geen gebroken neus dan dus. Of je moet wel heel raar bezig zijn :roll:
offtopic: ik heb samen met Senne(fietspomp) in zijn Ax-GT met zijn 2'en aan dat stuur gehangen !!! :shock: wou serieus niet los.
ookal hadden we behoorlijk wat klappen uitgedeeld etc.
Spreken is goud, Ductape is zilver.

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by MNM(tm) »

DuFF wrote:
-Henry- wrote:
offtopic: ik heb samen met Senne(fietspomp) in zijn AX-GT met zijn 2'en aan dat stuur gehangen !!! :shock: wou serieus niet los.
ookal hadden we behoorlijk wat klappen uitgedeeld etc.
En juist d??rom is het zo ontzettend belangrijk dat je de moer eerst een stuk los draait, maar er NIET helemaal af haalt! Mocht het stuur ineens w?l los komen, heb je ten minste geen permanente afdruk van 't stuur in je gezicht :!:
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Tijmen »

hehe, dan laat je wel zien dat je een echte Citroën-liefhebber bent. (Moet je wel ff het kapje met citroenlogo erop doen)
AX GTI '91

Rog3rcas
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid

Post by Rog3rcas »

Glenn@nl wrote:
Glenn@nl wrote:Ik plaats 'm ook maar even hier:

En voor al de type 2 eigenaren die met onverlichtte tellerplaten rondrijden:

Ik heb een howto-tje gemaakt voor het vervangen van de dashboardlampjes. Uitgebreid geillustreerd met foto's, en daarom is het document (PDF) redelijk groot.

Howto Dashboardverlichting (Type 2) -- High resolution (6MB)

Howto Dashboardverlichting (Type 2) -- Low resolution (600KB)
Bedankt!!! hier kan ik wat mee!!!

Groeten Rog?r

Post Reply