centrale vergrendeling ombouwen naar afstandsbediening
Moderators: vtspower, webmasters
centrale vergrendeling ombouwen naar afstandsbediening
Ik vroeg me af of iemand weet wat je zou moeten vervangen om van de standaard ax CV zonder afstandsbediening er een te maken MET afstandsbediening. Of het dan origineel citroen is of juist niet origineel maakt me niet uit, maar vraag me dus af hoe moeilijk/makkelijk het is... (plus evt kostenraming..)
tnx!
tnx!
Nee dat hoeft niet moeilijk te zijn. Je moet de originele regelmodule van CV ff opzoeken. Zit ergens in je dash. Waar precies weet ik niet. Dacht boven je zekeringenkastje... Maar dat weten andere wel.
Dan moet je er 1 opkoppelen met originele CV. De Xantia van me pa had ook IR afstandbediening. Module van ZX erop geklikt nu heeft ie radiografisch.
Dan moet je er 1 opkoppelen met originele CV. De Xantia van me pa had ook IR afstandbediening. Module van ZX erop geklikt nu heeft ie radiografisch.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
Marktplaatssetje kost je tussen de 30 en 50 euro. Dan heb je nette afstandsbedieningen en groot bereik ( bij mij tussen 30 en 50 meter ongeveer) Paar meter elektriciteitsnoer wat soldeeren 1 of 2 avondjes knutseltijd (afhankelijk van je know-how)
Je hoeft niets te vervangen, je moet er alleen een ontvanger bijin bouwen. Die ontvanger gaat dan je CV unit aansturen.
Je hoeft niets te vervangen, je moet er alleen een ontvanger bijin bouwen. Die ontvanger gaat dan je CV unit aansturen.
Last edited by Jochaim on TueMay15, 2007 9:17:56 PM, edited 1 time in total.
AX Spot
Jochaim wrote:Chinees marktplaatssetje kost je tussen de 30 en 50 euro. Dan heb je nette afstandsbedieningen en groot bereik ( bij mij tussen 30 en 50 meter ongeveer) Paar meter huis-tuin-keuken elektriciteitsnoer wat soldeer zooi en 1 of 2 avondjes knutseltijd (afhankelijk van je know-how)
Je hoeft niets te vervangen, je moet er alleen een ontvanger bijin bouwen. Die ontvanger gaat dan je CV unit aansturen.
Als je zo'n cv unit op de sloop uit een citroen of peugeot trekt heb je het ook voor die prijs. Alleen moet je natuurlijk wel de afstandsbediening erbij hebben. En dan is het gewoon een kwestie van kastje wisselen en klaar. Paar minuten werk.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
Het is gewoon de regelunit zonder AB van de stekker af trekken en de regelunit met AB weer op de stekker drukken. Bij mij ligt de regelunit boven de zekeringkast (type 2)
Ik was 90 euro kwijt voor een setje van regelunit + twee radiografische afstandbedieningen, nieuw. Is een vervangend setje voor BX en Xantia wat verkrijgbaar is bij de dealer. Bij de grote Citroen-dealer lachten ze me uit ("die auto's werden gemaakt toen ik nog niet eens geboren was" ), bij een kleinere dealer hielpen ze me direct.
Met de zoekfunctie is over dit onderwerp trouwens veel te vinden!
Ik was 90 euro kwijt voor een setje van regelunit + twee radiografische afstandbedieningen, nieuw. Is een vervangend setje voor BX en Xantia wat verkrijgbaar is bij de dealer. Bij de grote Citroen-dealer lachten ze me uit ("die auto's werden gemaakt toen ik nog niet eens geboren was" ), bij een kleinere dealer hielpen ze me direct.
Met de zoekfunctie is over dit onderwerp trouwens veel te vinden!
AX GTI '91
-Henry- wrote:Het is gewoon de regelunit zonder AB van de stekker af trekken en de regelunit met AB weer op de stekker drukken. Bij mij ligt de regelunit boven de zekeringkast (type 2)
Ik was 90 euro kwijt voor een setje van regelunit + twee radiografische afstandbedieningen, nieuw. Is een vervangend setje voor BX en Xantia wat verkrijgbaar is bij de dealer. Bij de grote Citro?n-dealer lachten ze me uit ("die auto's werden gemaakt toen ik nog niet eens geboren was" ), bij een kleinere dealer hielpen ze me direct.
Met de zoekfunctie is over dit onderwerp trouwens veel te vinden!
idd dat is de prijs + de goede module staat geregeld ook op marktplaats.
gewoon omprikken en werken.
bij type 1 zit deze onder je passagiersdashboard vakje
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio
-Henry- wrote:Ehm... ja het kan wel.
Staat vermoedelijk ook in de gebruiksaanwijzing hoe je het aan moet sluiten, al ben je geen echte Nederlander als je die leest. Tenminste niet voordat je geaccepteerd hebt dat het zonder ?cht niet lukt. Of hetgeen je net gekocht hebt al gesloopt hebt
het staat er idd in EN slopen van het kastje gaat 100% eenvoudig als je hem met je ogen dicht aansluit heb je 50% kans want hij past op 2 manieren.
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio
Buks wrote:sorry guys, maar ik kan mijn module maar niet vinden!! stom he, ik moet em hebben maar goed. Iemand nog tips over te traceren draden of tactisch los te halen stukken dashboard? en mocht iemand een AB unit hebben of weten dan houd ik me aanbevolen!
normaal links van je stuurkolom en anders achter het middenconsole
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio
Hehe ik lees dit topic nog eens terug, en heb mn cv module nooit kunnen vinden. Heb toch al best veel los gehaald ooit :S
Mocht iemand ervaring hebben met deze modules (ik heb een tgs, dus cv zonder afstandsbediening) en me kunnen zeggen waar ie allemaal zou kunnen zitten, dan hoor ik het alsnog graag
Mocht iemand ervaring hebben met deze modules (ik heb een tgs, dus cv zonder afstandsbediening) en me kunnen zeggen waar ie allemaal zou kunnen zitten, dan hoor ik het alsnog graag