Richtingaanwijzer/relais

Alles waar maar een stroom doorheen loopt (Dynamo, centrale vergrendeling, verlichting, dashboard...)

Moderators: vtspower, webmasters

Post Reply
xxxxxxx
AX driver
AX driver
Posts: 33
Joined: SatJan06, 2007 4:52:07 PM

Richtingaanwijzer/relais

Post by xxxxxxx »

Ik heb een paar van de richtingaanwijzerproblemen gelezen, maar mijn probleem kan ik zo snel niet vinden....

Bij mij doen de richtingaanwijzers het nog wel, alleen ook als ze het NIET moeten doen. Of ja.... ze branden niet, maar het getik doet het wel.

Als ik gewoon rijd (ik heb de indruk dat het op hoge snelheid >120 km/h erger is dan bij lagere snelheden), dan tikt het relais alsof ik richting aangeef. In willekeurige frequenties en op willekeurige momenten.

In eerste instantie dacht ik dat het het relais was. Omdat die krengen nieuw duurder waren dan ik in eerste instantie dacht en ze er ook geen garantie op geven, heb ik 3 relais van de sloop gehaald. Daarvan zou er statistisch gezien toch wel minstens 1 goed moeten zijn zou ik zeggen. Maar bij alle 4 relais die ik nu dus heb, tikt ie nog steeds. Bijzonder irritant op den duur...... Ik denk dus niet dat het aan het relais ligt.

Heeft iemand een idee wat hier de oorzaak van kan zijn?

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

weet je HEEEL zeker dat het het relais is?

de kapot gaande km-teller kabel maakt namelijk ook een tikkend geluid.. en dat kan ongeveer hetzelfde klinke

zou wel verklaren waarom het pas bij hogere snelheid is ;)
kijk eens tijdens het rijden of je bijv. je dagteller raar ziet doen, dus proberen verder te springen, maar dat dat niet lukt..
of een heel erg trillende teller bijv.
Image

xxxxxxx
AX driver
AX driver
Posts: 33
Joined: SatJan06, 2007 4:52:07 PM

Post by xxxxxxx »

Met de snelheidsmeter is alles in orde. Ik ben er zeker van dat het het relais is, want als ik mijn vinger erop leg, voel ik hem ook tikken.....

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Re: Richtingaanwijzer/relais

Post by MNM(tm) »

xxxxxxx wrote:Ik heb een paar van de richtingaanwijzerproblemen gelezen, maar mijn probleem kan ik zo snel niet vinden....

Bij mij doen de richtingaanwijzers het nog wel, alleen ook als ze het NIET moeten doen. Of ja.... ze branden niet, maar het getik doet het wel.

Als ik gewoon rijd (ik heb de indruk dat het op hoge snelheid >120 km/h erger is dan bij lagere snelheden), dan tikt het relais alsof ik richting aangeef. In willekeurige frequenties en op willekeurige momenten.

In eerste instantie dacht ik dat het het relais was. Omdat die krengen nieuw duurder waren dan ik in eerste instantie dacht en ze er ook geen garantie op geven, heb ik 3 relais van de sloop gehaald. Daarvan zou er statistisch gezien toch wel minstens 1 goed moeten zijn zou ik zeggen. Maar bij alle 4 relais die ik nu dus heb, tikt ie nog steeds. Bijzonder irritant op den duur...... Ik denk dus niet dat het aan het relais ligt.

Heeft iemand een idee wat hier de oorzaak van kan zijn?


Dat probleem heb ik EXACT met mijn vorige Volcane gehad!!
Oorzaak zit 'm in een versleten schakelaar, die aan je stuurkolom zit.
(Die hendel dus waar je richting mee aangeeft en je lampen schakelt).
Nieuwe / andere hendel plaatsen en klaar. :)
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

xxxxxxx
AX driver
AX driver
Posts: 33
Joined: SatJan06, 2007 4:52:07 PM

Post by xxxxxxx »

Ik ga het eens proberen. Bedankt voor de tip!!!

Post Reply