ombouwprobleem van 1400 gti naar 1600 8v peu rally
Moderators: vtspower, webmasters
ombouwprobleem van 1400 gti naar 1600 8v peu rally
Ik ben mijn GtI aan het ombouwen van 1400 naar 1600 8v peu 106 rally 1997. en stuit op het volgende probleem: Ik heb de motor gekocht met motorkabelboom en ecu, Ik weet nu niet of er op deze peu een startonderbreker zat inde vorm van een codesleutel /plip/ of codetoetsen .
Kan de Ecu worden uitgelezen, moet ik de code opvragen via chassisnummer, of zijn er nog meer mogelijkheden?
Zijn er nog meer ax rijders met 1600 8v rally ombouwervaring ?
Kan de Ecu worden uitgelezen, moet ik de code opvragen via chassisnummer, of zijn er nog meer mogelijkheden?
Zijn er nog meer ax rijders met 1600 8v rally ombouwervaring ?
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Ralf wrote:als alles ingebouwd zit 24 uur op contoct laten staan en dat de kabel van de onderbreker op de ecu losrukken dan zou ie omzeilt moeten zijn,.. maar waarom in godsnaam van gti naar 1600 ik denk dat je straks niet al te veel verschil merkt ik zou dan gelijk voor een vts blok gaan
...en het blok aan mij slijten

1.6 16V uit een 106GTI/206GTI uit Argentini? (128 pk!) en dan een turbo erop

Ralf wrote:als alles ingebouwd zit 24 uur op contoct laten staan en dat de kabel van de onderbreker op de ecu losrukken dan zou ie omzeilt moeten zijn,.. maar waarom in godsnaam van gti naar 1600 ik denk dat je straks niet al te veel verschil merkt ik zou dan gelijk voor een vts blok gaan
tja een 16v is snel 2 x duurder dan een 8v motor..
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Volgens mij lijkt de koppelkromme van een 1.6 meer op die van de 1.4 monopoint.. sterk in het middengebied, bovenin niet echt thuis.
weet wel dat de 1.6 erg goed te tunen is.. 106 1.6 8V van een vriend van me (Mila) had denk ik zo'n 130 pk zonder extreme wijzigingen aan het blok, en trok door tot zo'n 7500 r/min...
We hebben voor dat blok de kop laten vlakken + koppakking vervangen door een metalen exemplaar. Vermoeden is dat er ook een snelle nokkenas in zit. Verder was dit blokje voorzien van een afwijkend inlaatspruitstuk, spaghettispruitstuk, freeflow uitlaat, open luchtfilter, chipje.
weet wel dat de 1.6 erg goed te tunen is.. 106 1.6 8V van een vriend van me (Mila) had denk ik zo'n 130 pk zonder extreme wijzigingen aan het blok, en trok door tot zo'n 7500 r/min...
We hebben voor dat blok de kop laten vlakken + koppakking vervangen door een metalen exemplaar. Vermoeden is dat er ook een snelle nokkenas in zit. Verder was dit blokje voorzien van een afwijkend inlaatspruitstuk, spaghettispruitstuk, freeflow uitlaat, open luchtfilter, chipje.
Last edited by kevin.broke on WedApr13, 2005 9:28:15 AM, edited 1 time in total.
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Ik ben ook eens een keer op jullie forum........ en het antwoord op het vorige bericht is ja !
ik rij nu anderhalf jaar met dit blok, en hij rijd prima.
Ik hoefde geen moeilijke dingen te doen met startonderbrekers e.d.
Bij de 106 Rally was alles al voorbereid, maar er zat nog geen startonderbreker op.
Die voorbereiding bij dat bouwjaar was ook de reden dat ik op het verkeerde spoor werd gezet. iets nieuwere 106en hebben wel startonderbreking.
Ik heb alles overgebouwd dus motor ,bak, voorwielophanging en achteras
hij rijdt prima, ik heb soms dat ik meen de aandrijfassen te horen , maar dat is ax/106 eigen. toch?
ik rij nu anderhalf jaar met dit blok, en hij rijd prima.
Ik hoefde geen moeilijke dingen te doen met startonderbrekers e.d.
Bij de 106 Rally was alles al voorbereid, maar er zat nog geen startonderbreker op.
Die voorbereiding bij dat bouwjaar was ook de reden dat ik op het verkeerde spoor werd gezet. iets nieuwere 106en hebben wel startonderbreking.
Ik heb alles overgebouwd dus motor ,bak, voorwielophanging en achteras
hij rijdt prima, ik heb soms dat ik meen de aandrijfassen te horen , maar dat is ax/106 eigen. toch?
Ralf wrote:okeej maar qua prestatie zal de 8 klepper behoorlij tegenvallen denk ik
Absoluut niet! hij loopt sneller en trekt beter als mijn 1.4 KFZ
Ik heb trouwens het blok niet overgebouwd om er een snellere ax van te maken, Ik rij er nu vijf en een half jaar in en bij kilometerstand 265000 was mijn 1.4 kfz aan revisie toe.
Ik werk bij een schadebedrijf en er kwam bij ons een 1997 peu 106 Rally 2 binnen, total loss met iets meer dan een ton op de teller, die heb ik toen gekocht.
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Wie is Mila?.......Het klopt deze topic is al heel oud, maar ik rij nog steeds in de dezelfde AX, Ik weet nu dat hij het volhoudt, de km teller staat nu op 179000 km.
Eigenlijk zou ik een andere auto moeten voor dagelijks, een dieseltje of een met G3 . en omdat ik bij een autoschadebedrijf werk komt er ook regelmatig iets leuks voorbij.
Maar ik denk dat ik mijn AX zal missen, ik rij er nu 5,5 jaar in en durf de stap nog niet te nemen ( ik hecht aan auto's)
En ik zou hem kunnen houden ,maar ik heb al zoveel.....
Dus deze topic is al oud , maar nu pas kun je zien of de ombouw geslaagd is, Ik rij er nog steeds met plezier in, en soms ook redelijk op tempo. als ik door heb hoe ik foto's plaats zal ik zeker wat foto's plaatsen van mijn AX
Eigenlijk zou ik een andere auto moeten voor dagelijks, een dieseltje of een met G3 . en omdat ik bij een autoschadebedrijf werk komt er ook regelmatig iets leuks voorbij.
Maar ik denk dat ik mijn AX zal missen, ik rij er nu 5,5 jaar in en durf de stap nog niet te nemen ( ik hecht aan auto's)
En ik zou hem kunnen houden ,maar ik heb al zoveel.....
Dus deze topic is al oud , maar nu pas kun je zien of de ombouw geslaagd is, Ik rij er nog steeds met plezier in, en soms ook redelijk op tempo. als ik door heb hoe ik foto's plaats zal ik zeker wat foto's plaatsen van mijn AX