Accu wordt niet bijgeladen

Alles waar maar een stroom doorheen loopt (Dynamo, centrale vergrendeling, verlichting, dashboard...)

Moderators: vtspower, webmasters

Post Reply
ni3k
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 8
Joined: FriFeb10, 2006 4:48:27 PM

Accu wordt niet bijgeladen

Post by ni3k »

Opnieuw zit ik met een probleem.

Recentelijk heb ik de startmotor vervangen en deze werkt gewoon. Echter ben ik vervolgens in een ander probleem gerold. Nadat ik de startmotor vervangen heb brandde mijn accu lampje op het dashboard. De accu wordt niet meer bijgeladen.

Ik heb vervolgens de contactpunten van de accu schoon gemaakt, net zoals de massa van de accu. Probleem niet verholpen.

Vervolgens heb ik een dynamo van iemand geleend, die onder de auto gezet. Probleem niet verholpen.

Op het forum kon ik niet het exacte antwoord op mijn probleem vinden. Echter heb ik wel wat dingen gelezen over de spanningsregelaar.... Zou dit het probleem zijn?

Heeft er iemand enig idee wat het probleem kan zijn? En hoe ik het op kan lossen?

De accu is overigens vrij nieuw, hij geeft ook 12 volt, maar als de motor draait, dan wordt de accu gewoonweg niet bijgeladen.

Alvast bedankt voor jullie reacties!

User avatar
Joris
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2018
Joined: TueAug12, 2003 12:51:05 AM
Location: Heerenveen (Friesland)
Contact:

Post by Joris »

Slechte massa op chassis!

Ik heb m even verplaatst voor je !!
Rides: Ax GT `91 Ax gti `92 VW passat variant 97 18inch Cx 2000 pallas `79

ni3k
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 8
Joined: FriFeb10, 2006 4:48:27 PM

Post by ni3k »

Ik heb de massa welke zich onder de accu bevind al schoongemaakt met een staalborstel en schuurpapier. Toch heeft dat het probleem niet verholpen.

En met een voltmeter zie ik dat de accu continu rond de 12 V is, ook wanneer de motor draait. Kan het dan toch aan de massa liggen?

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Als de motor draait moet de spanning over de polen van de acuu 14,8V zijn.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

eekthecat
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 71
Joined: WedMay10, 2006 5:54:00 PM
Location: woudrichem
Contact:

Post by eekthecat »

het kan de massa zijn maar ook de dynamo zelf.
het kan de spannings regelaar zijn, de coolborstels. of de spoel van de dynamo.
er zijn bedrijven genoeg die even je dyno kunnen testen en het probleem opsporen.

Henk-1970
AX driver
AX driver
Posts: 36
Joined: WedMar15, 2006 9:04:00 PM
Location: 7772

Post by Henk-1970 »

Ik zou even de bekabeling nazien die je hebt losgehad, meestal (ik weet niet hoe het bij de ax zit) loopt de b+ kabel van je dynamo naar je startmotor en dan naar je accu, misschien hangt deze nog ergens los te bungelen? of het oogje er bijna af?
anders met de multimeter even weerstand meten tussen b+ op je dynamo en de accu plus. succes! :salute:
ax 1.1i allure 3-'95 154dkm orga 5690 RIP
picasso 1.8-16v g3 02-'02 140dkm
ZX 1.8-16v 02-'97 149dkm

"Al wordt nog zo donker, het wordt altijd weer licht"

Post Reply