niet meer starten
Moderators: vtspower, webmasters
niet meer starten
Om maar direct met de deur in huis te vallen. Mijn 1.1 tje first injection wil plotseling niet meer starten. Na uitvoerig ale forums/fora/forummen ? doorgespit te hebben en ( volgens mij ) alles geprobeerd te hebben Hierbij toch maar een opsomming van de kwaaltjes.
Ik heb wel een vonk... Dus ontsteking is goed
Ik heb een goede accu en een prima functionerende startmotor
Ik heb GEEN benzine uit de aanvoerslang... Maar wel een goede benzinepomp ( rechtstreeks op 12v getest Als ik het contact omdraai hoor ik de benzinepomp niet met de orginele stekker eraan)
Ik heb een klikkend bruinrood kastje bij de ECU en een klikkend vacu-em schakelaartje links achter tegen het schutbord.
Wat kan ik nu nog meer proberen geachte deskundigen...?
Bij voorbaat dank voor het meedenken/mee-wanhopen.
Groeten Bertje
Ik heb wel een vonk... Dus ontsteking is goed
Ik heb een goede accu en een prima functionerende startmotor
Ik heb GEEN benzine uit de aanvoerslang... Maar wel een goede benzinepomp ( rechtstreeks op 12v getest Als ik het contact omdraai hoor ik de benzinepomp niet met de orginele stekker eraan)
Ik heb een klikkend bruinrood kastje bij de ECU en een klikkend vacu-em schakelaartje links achter tegen het schutbord.
Wat kan ik nu nog meer proberen geachte deskundigen...?
Bij voorbaat dank voor het meedenken/mee-wanhopen.
Groeten Bertje
ik verveel mijzelf nooit.... Ik verveel anderen
Re: Uitdaging voor alle experts en deskundigen hier
Bertje wrote:
Ik heb GEEN benzine uit de aanvoerslang... Maar wel een goede benzinepomp ( rechtstreeks op 12v getest Als ik het contact omdraai hoor ik de benzinepomp niet met de orginele stekker eraan)
Als ik dit dus goed begrijp, werkt de benzinepomp wel maar is hij niet goed aangesloten (door 'n draadbreuk of 'n slecht contact).
Meet de draad van de benzinepomp dus even door op onderbrekingen.
Suggestie: Wellicht is het verbindingsstekkertje onder het dash los geraakt?
Als je even in de auto onder het dashboard kijkt, aan de bestuurderskant:
Je ziet dat er achter het dash (ter hoogte van het zekeringkastje) aan de zijkant van de auto een zwarte ronde stekker zitten waar een hoop draden uit komen. Hieruit komt 1 (maar misschien meer) redelijk dikke gele draad. Na een cm of 10 komt deze uit in 'n rood stekkercontactje; bungelt deze los of is deze wel aangesloten op een rode contrastekker en gaat deze verder in 'n gele draad??
Denk dat t probleem eerder richting ECU gaat... Als ik rechtstreeks een plus op mijn benzinepomp zet en deze dus goed functioneerd, dan slaat de motor bij t starten nog steeds niet aan... Klopt t dat de ECU naast een inspuitsignaal ook een benzinepompsignaal moet geven. Als dit t geval is MOET het haast de ECU zijn die overleden/in coma ligt. Het bewuste relais onder de ECU waar over gesproken wordt .. Is dat die wit/beige sigaar met aan de kopse kanten een draad ?? Die heb ik gewisseld met een ander (sloop)exmpl! en dit lost niets op...
Wow... fijn zulke mededenkers in deze strijd. Dank !!!
Wow... fijn zulke mededenkers in deze strijd. Dank !!!
ik verveel mijzelf nooit.... Ik verveel anderen
Re: Uitdaging voor alle experts en deskundigen hier
ECU overleden hoogstwaarschijnlijk. Niet verder zoeken, want een ECU heb je zo getest.
Yo Denktank
Heb eerder genoemd rood stekkertje achter dash nagekeken en dit zit goed vast. Als ik de gele draad van/naar de pomp door wil meten .... is dat dan de gele draad die bij de ECU in de buurt samen met een dikke (licht)blauwe en een dunne groene draad door een 3 polig stekkertje loopt??? Hier ( op de gele dus ) heb ik momenteel geen spanning staan bij contact !!?
Wordt het hopen !!.... of slopen ??
Heb eerder genoemd rood stekkertje achter dash nagekeken en dit zit goed vast. Als ik de gele draad van/naar de pomp door wil meten .... is dat dan de gele draad die bij de ECU in de buurt samen met een dikke (licht)blauwe en een dunne groene draad door een 3 polig stekkertje loopt??? Hier ( op de gele dus ) heb ik momenteel geen spanning staan bij contact !!?
Wordt het hopen !!.... of slopen ??
ik verveel mijzelf nooit.... Ik verveel anderen
Benzinepomp wordt niet geregeld door de ecu maar door het contact. Naja eea hangt af van het model. Welk bouwjaar heeft ie? Is de vonk wel sterk genoeg? Ik heb het ook wel eens gehad wel een vonk maar starten ho maar. Bleek de vonk niet krachtig genoeg te zijn.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
-
- AX liefhebber
- Posts: 363
- Joined: FriJan21, 2005 11:05:32 PM
- Location: st.nyk
- Contact:
DuFF wrote:[spreekt uit ervaring] Is het je injector niet? [/spreekt uit ervaring]
Idd, daar denk ik ook direct aan ja.
Bij DuFF was z'n injector kapot, bij hem hadden we precies hetzelfde probleem.
De benzinepomp deed het wel, maar hij gaf geen benzine uit slangetje bij het filter toen we het los hadden gehaald.
Wel vonk etc en de pomp deed gewoon netjes z'n werk.
_________________
Het volgende bericht... vind u hieronder.
Jaja NEEEE !!!!
Goed.. hier t vervolgdrama. Zoals voorgesteld op zoek geweest naar een donor AX-je om de ECU uit te wisselen. Niet echt gelukt dus toen maar via oud maatje een 2e ECU aangeschaft. En en en ... NOPE NIX NADA resultaat. Nog steeds geen lopende brandstofpomp en dus nog steeds geen injectie . Maar ... Zolang jullie allemaal mee blijven denken,geef ik de hoop nog niet op. Morgen maar weer verder zoeken
Goed.. hier t vervolgdrama. Zoals voorgesteld op zoek geweest naar een donor AX-je om de ECU uit te wisselen. Niet echt gelukt dus toen maar via oud maatje een 2e ECU aangeschaft. En en en ... NOPE NIX NADA resultaat. Nog steeds geen lopende brandstofpomp en dus nog steeds geen injectie . Maar ... Zolang jullie allemaal mee blijven denken,geef ik de hoop nog niet op. Morgen maar weer verder zoeken
ik verveel mijzelf nooit.... Ik verveel anderen
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2115
- Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
- Location: Den Ham (OV)
- Contact:
controleer of je spanning hebt staan op de stekker vd brandstofpomp hebt bij contact, zo niet, controleer of je een schakelspanning hebt op het relais. Heb je schakelspanning, dan zit het probleem in de kabel naar de pomp. Zo niet, dan zit het in de kabel van contact > relais (voor zover ik weet word de pomp via contact geschakeld).
O.K. dan...Nieuw aandachtspunt.. Dank !! Dat relais voor de brandstofpomp , waar zit dat precies. Vreemd blijft dat als ik rechtstreeks 12V op de pomp zet , dat deze dan goed pompt ( gecontroleerd met losse benzineslang) maar dat de auto niet aanslaat en ik volgens mij ook geen injectie zie( alles blijft droog in die regio )
ik verveel mijzelf nooit.... Ik verveel anderen