Alles waar maar een stroom doorheen loopt (Dynamo, centrale vergrendeling, verlichting, dashboard...)
Moderators: vtspower , webmasters
arnie
AX super weirdo
Posts: 4657 Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:
Post
by arnie » ThuNov09, 2006 2:42:27 PM
Pixels66 wrote: dus de kabelboom vervangen is heel makkelijk en zo gedaan?
Heb je paar weken terug niet geholpen met dat motorblok uit die engelse GT? Dat zijn klusjes waarbij je moet helpen man, kun je veel van leren.
Maare wat ik dus niet wist, is dat als ik een GTI-blok op de kop tik met kabelboom deze ook zo plug and play is in mijn GT?
Freude am Fahren.
Pixels66
AX liefhebber
Posts: 820 Joined: TueJun13, 2006 11:50:05 PM
Location: Rijswijk
Contact:
Post
by Pixels66 » ThuNov09, 2006 3:48:19 PM
arnie wrote: Pixels66 wrote: dus de kabelboom vervangen is heel makkelijk en zo gedaan?
Heb je paar weken terug niet geholpen met dat motorblok uit die engelse GT? Dat zijn klusjes waarbij je moet helpen man, kun je veel van leren.
Maare wat ik dus niet wist, is dat als ik een GTI-blok op de kop tik met kabelboom deze ook zo plug and play is in mijn GT?
neej, helaas was ik daar niet bij aan het helpen, op dat moment was ik met het interieur bezig....
Had inderdaad een goeie geweest...
TTF
AX weirdo
Posts: 3998 Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)
Post
by TTF » ThuNov09, 2006 3:54:04 PM
arnie wrote: Pixels66 wrote:
Maare wat ik dus niet wist, is dat als ik een GTI-blok op de kop tik met kabelboom deze ook zo plug and play is in mijn GT?
als je een motor kan reviseren dan kun je ook heus wel een kabelboompje aanpassen ..
maar plug en play is het neit voor zo ver ik weet..
Drake
AX super weirdo
Posts: 4657 Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen
Post
by Drake » ThuNov09, 2006 4:47:55 PM
zover ik weet wel, gti van me broertje heeft dezelfde stekker zal van de week eens goed kijken.
TTF
AX weirdo
Posts: 3998 Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)
Post
by TTF » ThuNov09, 2006 5:33:08 PM
stekker ja, maar bij de computer hangt nog een stekker met 3draden die gaat ook de kabelboom in
arnie
AX super weirdo
Posts: 4657 Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:
Post
by arnie » ThuNov09, 2006 5:36:40 PM
als je een motor kan reviseren dan kun je ook heus wel een kabelboompje aanpassen ..
Tja, lui he...
Heeft de 1.6 8v van een saxo dus ook dezelfde ronde stekker?
Freude am Fahren.
TTF
AX weirdo
Posts: 3998 Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)
Post
by TTF » ThuNov09, 2006 5:42:38 PM
was dat maar waar....die is totaaaaaal anders..20 draden meer, en 2 lose stekkers:S
arnie
AX super weirdo
Posts: 4657 Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:
Post
by arnie » ThuNov09, 2006 5:48:14 PM
TTF wrote: was dat maar waar....die is totaaaaaal anders..20 draden meer, en 2 lose stekkers:S
Donders, nou ja ik heb er ooit eens geleerd voor vonkentrekker, heb er zelfs nog een diploma van liggen....
Dat wordt mijn project als ik klaar ben met school volgend jaar. Voorlopig eerst maar ff bij een goed 1.4 blokje houden
Freude am Fahren.
Pixels66
AX liefhebber
Posts: 820 Joined: TueJun13, 2006 11:50:05 PM
Location: Rijswijk
Contact:
Post
by Pixels66 » ThuNov09, 2006 6:21:21 PM
Drake wrote: bij een type2 (type3 is gewoon een type2 technisch) bestaat de kabelboom uit 2 delen
-stuk bij de moter
-stuk bij dashboard en de rest
als je de huidige kabelboom van de moter wil gebruiken dan zal je idd magnetti spul moeten hebben, tis echter een cloon van het boschs 3.0 systeem en zolang de een kabelboom+ecu+injectiehuis van een 3.0 hebt kan je deze gewoon overzetten.
Ik vermoed dat het spul van joris ook bosch 3.0 is gezien 1.4 magnetti spul heel erg zeldzaam is (in 1 type peu 106 geleverd)
dus het moet dan wel 3.0 zijn, en aan 2.2 heb ik niks?
Hoe zie ik het verschil tussen die setjes?
groetjes Sander
Drake
AX super weirdo
Posts: 4657 Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen
Post
by Drake » ThuNov09, 2006 6:56:39 PM
2.2 versie komt altijd van een blok met een verdelerkap af
en de 3.0 van een diss
op de 3.0 ecu staat code 944.