Hoe de elektrische ramen aansluiten?

Alles waar maar een stroom doorheen loopt (Dynamo, centrale vergrendeling, verlichting, dashboard...)

Moderators: vtspower, webmasters

Post Reply
Meltdown
AX liefhebber
AX liefhebber

Hoe de elektrische ramen aansluiten?

Post by Meltdown »

Hoi,

Ben vandaag bij Pixel de Electrische ramen gaan halen, en hij wist niet hoe ze aan te sluiten. Dus nu vraag ik het hier. Moet zowieso eerst de juiste stekkers vinden omdat ik die niet erbij kreeg (maakt nie uit). Maar hoe moet ik de kabels trekken? Ik bedoel welke moet waar?

Ik hoop dat jullie kunnen helpen, het zijn dus electrische ramen uit een GT

GReetz

Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Glenn@nl »

Zoek even in dit gedeelte van 't forum, staat genoeg over geschreven!

zie oa hiero
http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=6004

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Tijmen »

Sorry dat ik dit topic weer ff opentrap, maar in hoeverre past de electrische ramen handel uit een BX in een AX?

Komt uit een BX 5-deurs waar alles op en aan zit :D (dwz. elec ramen, centr. deurvergrendeling, elec verstelbare stoelen, enz, enz) Moet in een AX first impression e2, 5 deurs.
AX GTI '91

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by IceByte »

-Henry- wrote:Sorry dat ik dit topic weer ff opentrap, maar in hoeverre past de electrische ramen handel uit een BX in een AX?

Komt uit een BX 5-deurs waar alles op en aan zit :D (dwz. elec ramen, centr. deurvergrendeling, elec verstelbare stoelen, enz, enz) Moet in een AX first impression e2, 5 deurs.
past niet, mechanismes zijn anders, de motoren van de ramen moeten wel passen. Deurvergrendeling zou ik niet weten.

Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Glenn@nl »

Stoelen van een bx zijn wel smaller als die van 'n AX (heb ik vernomen op de meeting) dus met wat laswerk zou het moeten kunnen.

De rest weet ik niet... BX en AX5d maken wel gebruik van hetzelfde raam-mechanisme qua opzet (met kabeltjes).. maar of het in detail ook hetzelfde is..

Edwin
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Edwin »

De motortjes van de centrale vergrendeling (in ieder geval van de kofferklep) zien er iets anders uit qua vorm, maar ik weet niet helemaal zeker als de schroefpunten gelijk zijn.
Image

Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Mark »

Ik durf bijna te wedden dat de CV motoren voor de deuren allemaal hetzelfde zijn. AX, ZX, Xantia, Saxo, Peugeot 106 allemaal hetzelfde.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij

Wie ben ik.... Klik.

Image

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Tijmen »

Stoelen van een bx zijn wel smaller als die van 'n AX (heb ik vernomen op de meeting) dus met wat laswerk zou het moeten kunnen.
Dan laat ik mooi m?n Volcane-stoelen erin zitten, misschien ooit iets uit een XM. Als proefproject gaan we dat eerst in een Peugot 309 maken.
De motortjes van de centrale vergrendeling (in ieder geval van de kofferklep) zien er iets anders uit qua vorm, maar ik weet niet helemaal zeker als de schroefpunten gelijk zijn.
Als de elektrisch ramen handel past zonder dit aan te passen (heb al cv) gaat dit in diezelfde Peugot 309.
past niet, mechanismes zijn anders, de motoren van de ramen moeten wel passen. Deurvergrendeling zou ik niet weten.
De motoren heb ik samen met een vriend gister getest en die werken in ieder geval prima.
-In wat voor opzicht is het mechanisme anders? Die van de BX is een soort schaarlift-mechanisme, lijkt qua lengte vrij gemakkelijk aan te passen.
-Is er genoeg ruimte in de deur om dit erin te proppen?
-iemand toevallig een foto van hoe het in een ax zit?
AX GTI '91

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by IceByte »

niet moeilijk doen met het BX mechanisme aanpassen, gewoon de handbediening van de AX mechanismen dr af slijpen, en de BX motor dr aan schroeven, klaar is kees

Post Reply