origineel CV systeem ax, probs :'(

Alles waar maar een stroom doorheen loopt (Dynamo, centrale vergrendeling, verlichting, dashboard...)

Moderators: vtspower, webmasters

Post Reply
betterman
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 444
Joined: SatNov08, 2003 3:02:24 PM
Location: geleen
Contact:

origineel CV systeem ax, probs :'(

Post by betterman »

Bah, ik krijg de laatste tijd alleen maar vervelde probleempjes met m'n AX.

Accu lampje brand nog steeds zwakjes, en ik kan het probleem maar niet vinden, boeit me op dit moment weinig, nog eens een keertje proberen met een nieuwe accu en nieuwe dynamo, maarja daar gaat deze post niet over.

Mijn centrale portier vergrendeling doet vreemd, ik heb 'm aan m'n alarm aangesloten en heeft altijd prima gewerkt.
Nu heb ik sinds kort het volgende probleem:

Zet ik de auto op 't alarm, gaan de deuren mooi op slot, haal ik 'm van 't alarm af gaan de deuren open en meteen weer dicht.

Ik heb het alarm al afgekoppeld en geprobeerd in de 100% originele conditie van de CV, doet ie t aan de bijrijderskant goed, maar als ik 'm aan de bestuurderskant open maak, gaat ie meteen weer op slot.

Ik hoor in alle gevallen de relais onder het handschoenenvakje.

Ik heb echt geen enkel idee waar ik 't moet zoeken, misschien heeft iemand het hier al eens meegemaakt, aangezien er veel AX-en zijn met standaard deurvergrendeling.

thnx
King for a day, Fool for a lifetime.

alles te koop...voor AX
06-20412458
foto's : Http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=707

bruce/r
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 123
Joined: FriSep01, 2006 8:46:30 PM
Location: spijkenisse (zuid R'dam)

Post by bruce/r »

mijn ax vertoonde eerst ook kuren

alleen de bijrijderskant ging open, en het alarm stond altijd aan, oftie nou opslot was of niet, erg vreemd.

toen heb ik een keer zitten kloten met me speakers en een maat van me drukte zomaar dat knopje in en alles deed t, sindsdien nooit meer gek gedaan(najah heel soms moet ik wel eens 2x drukke of ff mikke maarja, niks geks)

maarja. bij mij deed de bestuurderskant ook heel vreemd toen... :|

weet iemand trouwens wat dat 2e knopje doet... dat is t alarm ja...

als ik me auto opslot doe, gaat automatisch t alarm aan(rode lampje:P) en als k dan op dat andere knopje druk gebeurd er niks

als ik iets heel stoms zeg, mag dat gemeld worden, maarja ik weet het ook niet meer, gekke AXjes afentoe:P

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

JOhan,

vriend van me wilde ook CV+AB (origineel) in zn auto, had het werkend aangesloten, alles perfect..
volgende dag ging hij zn knipperlichten er op aan sluiten en sindsdien heeft hij ongeveer hetzelfde probleem als jou, door kortsluiting in het kastje.
bij hem gaat de passagiers altijd goed, maar de bestuurders of helemaal niet open/dicht of hij gaat open en gelijk weer dicht..

bij hem is dus gewoon het kastje dood, wellicht bij jou ook?
Image

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2225
Joined: ThuJun22, 2006 9:48:06 AM
Location: DD

Post by Tijmen »

Als ik op het knopje druk voor sluiten en er zit iets tussen of de deur zit niet goed dicht, dan hoor je eerst de sloten op slot gaan, maar daarna direct automatisch weer open. Misschien heb je hier wat aan?
AX GTI '91

betterman
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 444
Joined: SatNov08, 2003 3:02:24 PM
Location: geleen
Contact:

Post by betterman »

q01z wrote:Johan,

vriend van me wilde ook CV+AB (origineel) in zn auto, had het werkend aangesloten, alles perfect..
volgende dag ging hij zn knipperlichten er op aan sluiten en sindsdien heeft hij ongeveer hetzelfde probleem als jou, door kortsluiting in het kastje.
bij hem gaat de passagiers altijd goed, maar de bestuurders of helemaal niet open/dicht of hij gaat open en gelijk weer dicht..

bij hem is dus gewoon het kastje dood, wellicht bij jou ook?


Euhh, welk kastje, ik heb alleen een aantal relais, of waar zit dat kastje verstopt ? (Type 1 GT)

-Henry- wrote:Als ik op het knopje druk voor sluiten en er zit iets tussen of de deur zit niet goed dicht, dan hoor je eerst de sloten op slot gaan, maar daarna direct automatisch weer open. Misschien heb je hier wat aan?


Dat is inderdaad precies wat mijn cv doet, maar alleen als ik 'm aan de bestuurderskant van het slot af haal, aan de bijrijderskant werkt ie perfect, en stuurt ie de bestuurderskant ook perfect aan.


wazig hoor....
King for a day, Fool for a lifetime.

alles te koop...voor AX
06-20412458
foto's : Http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=707

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

je dashboard vakje (passagierskant)
met je hand onderdoor
en dan in het randje achter/onder het dashboard vakje

daar zit een module die is voor je CV
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

betterman
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 444
Joined: SatNov08, 2003 3:02:24 PM
Location: geleen
Contact:

Post by betterman »

is die nog ergens aan te herkennen, aangezien er links onder het handschoenenkastje een aantal relais zitten rechts de aanjager..
King for a day, Fool for a lifetime.

alles te koop...voor AX
06-20412458
foto's : Http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=707

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

langwerpig zwart en een stekkerblok met 9 draden geloof ik
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

betterman
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 444
Joined: SatNov08, 2003 3:02:24 PM
Location: geleen
Contact:

Post by betterman »

euhh, kan het zijn dat een type 1 GT zo'n ding mist..


Ik heb een half uur onder m'n dashboard kastje gelegen en dit is wat ik zie (vanuit die positie):

rechts zitten een 5-tal relais, daarboven loopt de geribbelde "slang" van de aanjager, en aan de linker kant zit alleen de aanjager, en een aantal stekkers van de CV en de electrische vensters...

ik heb zo'n nieuwe cv-unit al opgehaald bij de dealer, een grijs langwerpig ding met ??n grote aansluiting (9-polig ofzo), maar ik kan zo'n zelfde apparaat niet ontdekken in m'n ax....
King for a day, Fool for a lifetime.

alles te koop...voor AX
06-20412458
foto's : Http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=707

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

je zit veel te ver als je de relais voelt.

het zit echt pcies in het randje als je eronder door gaat
als je het dashboard vakje zelf hebt daar zit het onder (NIET achter)
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Popmart
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2011
Joined: SatFeb28, 2004 2:24:24 PM
Location: Aken
Contact:

Post by Popmart »

Ik heb ook CV op afstandsbediening en de helft van de keren als ik wil openen sluit ie ook weer direct. Maar goed, dan maar wat vaker op het knopje duwen :)

betterman
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 444
Joined: SatNov08, 2003 3:02:24 PM
Location: geleen
Contact:

Post by betterman »

Ik heb dat ding gevonden, zit inderdaad in dat kiertje onder het dash-kastje, maar m'n probleem is niet opgelost...helaas.

Ik heb nu wat anders, cv doet t prima, alleen aan de bijrijderskant gaat ie niet meer open,behalve met de sleutel, en dan gaan ook mooi alle deuren van t slot af.
de servo in de deur hoor ik wel geluid maken als ik m open wil maken, maar het pinnetje komt niet omhoog :?

ook maar ff een nieuwe servo bestellen dus...
King for a day, Fool for a lifetime.

alles te koop...voor AX
06-20412458
foto's : Http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=707

Post Reply