Centrale deur vergrendeling

Alles waar maar een stroom doorheen loopt (Dynamo, centrale vergrendeling, verlichting, dashboard...)

Moderators: vtspower, webmasters

Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2265
Joined: ThuJul03, 2003 9:52:45 PM
Location: Bodegraven

Post by Mark »

pcrodent wrote:En past dat een beetje fatsoenlijk, die eBay-dingen? Ik zit er zelf ook over na te denken namelijk... Enige AX-upgrade die m'n vriendin w?l zinnig vindt... :roll:


Vooral NIET moeilijk gaan zitten doen met universele motoren.

De CV motoren uit een ZX, SAXO, 106 passen 100% zeker. Sloop heeft ze zat liggen. En anders haal je ze er zelf uit. Ongetwijfeld dat de BX, XANTIA, XSARA ook past. Gebruik gewoon de originele. Lekker simpel.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij

Wie ben ik.... Klik.

Image

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

idd ik zou de orginele motortjes gebruiken,
Die kan je erin klikken, waardoor het altijd past.
het overwegen om de rest wel met ebay stuff te doen tja als je de rest hebt waarom niet. wel gelijk alarmpie erbij doen :wink:
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Speederdd
AX Master
AX Master
Posts: 1065
Joined: SatMar25, 2006 8:45:08 AM
Location: Tongrinne (Be)

Post by Speederdd »

pcrodent wrote:En past dat een beetje fatsoenlijk, die eBay-dingen? Ik zit er zelf ook over na te denken namelijk... Enige AX-upgrade die m'n vriendin w?l zinnig vindt... :roll:


jaja, het was eerst zoeken, daarom geen fotos.

maar morgen doe ik de ander deur en trek ik fotos.

voor <30? had ik de motors (4) de centrale unit met aansluitingen naar de pinkerlichten en 2 afstandbedieningen ....

met originele motoren/slot was het zeker niet goedkooper geworden

JeaN
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 109
Joined: WedFeb22, 2006 1:00:09 PM
Location: Sumar
Contact:

Post by JeaN »

Hoe bevestig je bij een 5-deurs ax de moters van de centrale vergrendeling btw?

Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2665
Joined: ThuMay19, 2005 5:04:40 PM
Location: Zuid-Holland

Post by Glenn@nl »

hetzelfde als bij 'n 3deurs...

zodra je 't slotmechanisme eruit heb, zie je hoe 't motortje erin moet.

en zoals gezegd: haal/koop originele motortjes bij de dealer/op de sloop. Deze passen gewoon in het mechanisme, en hoef je niet moeilijk te gaan doen met palletjes en schroeven door de deur.

JeaN
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 109
Joined: WedFeb22, 2006 1:00:09 PM
Location: Sumar
Contact:

Post by JeaN »

ik heb dus al ??n motortje, maar die zat met 2 schroefjes aan de deur bevestigd, en op die plek zitten bij mij ook gaten.

Dus ik vermoed dat het motortje daarin gaat.

Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2665
Joined: ThuMay19, 2005 5:04:40 PM
Location: Zuid-Holland

Post by Glenn@nl »

Fototje van Mark geleend:

Image

zo hoort 't motortje origineel te zitten in 't slotsysteem

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2225
Joined: ThuJun22, 2006 9:48:06 AM
Location: DD

Post by Tijmen »

Heb het besturingskastje van de standaard cv vervangen voor een die op afstandsbediening werkt. Op zich werkt het naar behoren, maar:

-Het bereik valt me echter wel erg tegen; de afstandsbedienig werkt pas vanaf een meter of drie. Is dat bij jullie ook zo? Hebben jullie een oplossing zodat het bereik groter wordt?

Het is een unit die op de standaard stekker van een ax, saxo en nog een paar past. Komt bij de citroen-dealer weg. Afstandsbediening is radiografisch dus geen infrarood.
AX GTI '91

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

-Henry- wrote:Heb het besturingskastje van de standaard cv vervangen voor een die op afstandsbediening werkt. Op zich werkt het naar behoren, maar:

-Het bereik valt me echter wel erg tegen; de afstandsbedienig werkt pas vanaf een meter of drie. Is dat bij jullie ook zo? Hebben jullie een oplossing zodat het bereik groter wordt?

Het is een unit die op de standaard stekker van een AX, saxo en nog een paar past. Komt bij de Citro?n-dealer weg. Afstandsbediening is radiografisch dus geen infrarood.



op allebei de afstandsbedieningen?

ik heb nl. een super bereik meter of 10
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2265
Joined: ThuJul03, 2003 9:52:45 PM
Location: Bodegraven

Post by Mark »

Zit volgens mij een kort antennedraadje op die ontvanger. Die moet je gewoon ff doortrekken naar een plek in de auto waar het zicht naar buiten beter is.

Dat scheelt wel een paar meter. Heb ik zelf ook gedaan.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij

Wie ben ik.... Klik.

Image

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2225
Joined: ThuJun22, 2006 9:48:06 AM
Location: DD

Post by Tijmen »

Ik moet zeggen dat het nu beter is geworden, een meter of 5 haal ik nu. Het antennetje doortrekken is wel een goed idee, misschien dat ik 'm aan m'n radioantenne kan prutsen. (Ik ga er toch een andere binnenverlichtingsunit inzetten, met klokje en leeslampje enzeauw)
AX GTI '91

muis_84
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 403
Joined: TueApr25, 2006 1:12:54 PM
Location: Leiden

Post by muis_84 »

Okee, geen zin om er een heel nieuw topic voor de maken maar ik moet het ff zeker weten.

Welke motortjes kun je in een AX gebruiken? Die van de BX en die van de ZX alleen?

Ik zit er namelijk over te denken om ook CV en electrieke ramen in mijn Volcane aan te leggen. Mits niet te duur want de financiele situatie is beperkt op het moment;).

Tips zijn welkom. Of heb ik over een how to heen gelezen?
Klik op de banner om mijn wie = wie te bekijken!
Image

Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2665
Joined: ThuMay19, 2005 5:04:40 PM
Location: Zuid-Holland

Post by Glenn@nl »

http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?p=58206#58206

ook in Saxo en Xantia

verder staat er genoeg over in diverse topics hier in elektrisch..

Jochaim
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 76
Joined: ThuSep01, 2005 11:53:36 AM
Location: Bovenkarspel

Post by Jochaim »

Henry wrote
Heb het besturingskastje van de standaard cv vervangen voor een die op afstandsbediening werkt. Op zich werkt het naar behoren, maar...

Het is een unit die op de standaard stekker van een AX, saxo en nog een paar past. Komt bij de Citro?n-dealer weg. Afstandsbediening is radiografisch dus geen infrarood.


Wat kostte je die unit bij de dealer?
Zou ik het standaard besturingskastje ook kunnen vervangen voor een universeel Conrad dingetje?
AX Spot

Jochaim
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 76
Joined: ThuSep01, 2005 11:53:36 AM
Location: Bovenkarspel

Post by Jochaim »

Glenn@nl Wrote
1: 12V
2: Massa (-)
3: Aansturing CV-motortjes 1 (bruine aansluiting positie 1)
4: Aansturing CV-motortjes 2 (bruine aansluiting positie 2)
5: Gaat ook naar de CV-motortjes maar is de "voeler voor open/dicht" - Witte aansluiting op de motortjes van portieren VOOR; positie 2
6: naar PLIP unit (voor op afstand)
7: Gaat ook naar de CV-motortjes maar is de "voeler voor open/dicht" - Witte aansluiting op de motortjes van portieren VOOR: positie 1
8: naar PLIP unit (voor op afstand)

Heb je het dan over deze (zie foto onder) stekker die naar het aansturingskastje(type 2) gaat en kan ik die niet gewoon lekker vervangen voor een universele (Conrad?) met afstandsbediening?
Image
Beetje beroerde foto, maar je hebt geen ruimte om 'em van verder weg te nemen...
AX Spot

Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2665
Joined: ThuMay19, 2005 5:04:40 PM
Location: Zuid-Holland

Post by Glenn@nl »

Dat zou moeten kunnen ja

hou er wel rekening mee dat je dan draden moet gaan knippen om ze af te takken o.i.d.

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

wie kan mij vertellen waar de CV unit zit in een type 2 ax?
Ik heb devraag meerdere malen gehad maar weet het antwoord niet :oops:
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Jochaim
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 76
Joined: ThuSep01, 2005 11:53:36 AM
Location: Bovenkarspel

Post by Jochaim »

Zit vast op het stuurhuis,, "knie-hoogte" zeg maar. Zwart kastje bruine stekker, zie foto. Ik heb gewoon van elk relais waarvan ik dacht dat dat em kon zijn de stekker los gehaald, CV geprobeerd en dit was em:
Image
Je kunt er heel moeilijk bij, ben aan het proberen de kabels door te meten om er achter te komen wat wat is, met weinig resultaat...afgezien van kramp en spierpijn :oops:
AX Spot

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2225
Joined: ThuJun22, 2006 9:48:06 AM
Location: DD

Post by Tijmen »

Zit idd aan de bestuurderszijde, bij mij vlak naast het zekeringskastje. Ik heb enige tijd geleden de aansturingsunit vervangen voor een die ook op afstand bedienbaar is. (CV zat er dus al in)
AX GTI '91

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2225
Joined: ThuJun22, 2006 9:48:06 AM
Location: DD

Post by Tijmen »

De aansturingsunit kostte iets onder de 100 euries, incl 2 afstandbedieningen.
Met de apparaten van de Conrad heb ik geen ervaring, maar ik heb het vermoeden dat je dan met draadjes aan het kloten moet.

-edit- Het orginele setje bevalt nu trouwens erg goed. Heb alleen het antennetje anders gehangen en nu is het bereik een stuk beter.
AX GTI '91

Post Reply