Starten, Startmotor draait amper of niet..
Moderators: vtspower, webmasters
Starten, Startmotor draait amper of niet..
mensen
heb een probleem, als ik mn trots wil starten, en draai de contactsleutel om op contact dan doet alles zo als het hoort tot dat ik wil starten en dan tikken de relais allemaal wel en alle lampjes gaan uit, de stroom word weggetrokken naar startmotor maar deze tikt een keer of gaat heeel langzaam rond, nou zou je zeggen dat de accu leeg is, maar dat is deze niet
wanneer de auto aan druk dan start ti meteen na een stuk gereden te hebben dan wil de auto soms wel gewoon normaal starten op de startmotor maar als dan weer tijd heeft stil gestaan in de schuur dan weer het zelfde dat de startmotor alleen maar een keer tikt of dat deze heel langzaam ronddraaidtdt
heeft iemand een idee???
heb een probleem, als ik mn trots wil starten, en draai de contactsleutel om op contact dan doet alles zo als het hoort tot dat ik wil starten en dan tikken de relais allemaal wel en alle lampjes gaan uit, de stroom word weggetrokken naar startmotor maar deze tikt een keer of gaat heeel langzaam rond, nou zou je zeggen dat de accu leeg is, maar dat is deze niet
wanneer de auto aan druk dan start ti meteen na een stuk gereden te hebben dan wil de auto soms wel gewoon normaal starten op de startmotor maar als dan weer tijd heeft stil gestaan in de schuur dan weer het zelfde dat de startmotor alleen maar een keer tikt of dat deze heel langzaam ronddraaidtdt
heeft iemand een idee???
Last edited by Flamme on MonMar13, 2006 7:09:03 PM, edited 1 time in total.

-
- AX super weirdo
Normaal krijg je een revisie startmotor... nieuw zijn ze helemaal niet te betalen....
Ik heb er nog 1 te koop staan,
Hij komt van een 1400, dus weet iemand of dit ook op een 1100 past ?
Voor het moment is het lastig starten maar wel te doen...
1. net zo lang het contact omhalen tot hij hem pakt...
2. even in een versnelling zetten en de auto even heen en weer wiebelen (duwtje geven van 5 cm)
3. met een hamer een klap op de startmotor geven (dat laatste werkt niet altijd, maar geeft wel voldoening
).... nee hoor, dat werkt ook prima....
Ik heb er nog 1 te koop staan,

Hij komt van een 1400, dus weet iemand of dit ook op een 1100 past ?
Voor het moment is het lastig starten maar wel te doen...
1. net zo lang het contact omhalen tot hij hem pakt...
2. even in een versnelling zetten en de auto even heen en weer wiebelen (duwtje geven van 5 cm)
3. met een hamer een klap op de startmotor geven (dat laatste werkt niet altijd, maar geeft wel voldoening

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah
Flamme wrote:is een startmotor te reviseren en wat kost dit? of is een startmotor van de sloop goedkoper?
grtz
Ja: borsteltjes bestellen, startmotor open maken, schoonmaken, zonodig smeeroli?n, nieuwe borsteltjes erin, klaar

Je kunt ook een startmotor v.d. sloop halen, maar dan moet je erg weinig geven, de borsteltjes daarin kunnen elk moment ook de geest geven.
M'n Spot is ter ziele...
2005: 32 alcoholboetes per verkeersdode door alcohol, 179000 snelheidsboetes per verkeersdode door snelheid. Spee's beleid door de plee.
2005: 32 alcoholboetes per verkeersdode door alcohol, 179000 snelheidsboetes per verkeersdode door snelheid. Spee's beleid door de plee.
is er niet een trukje door te meten tijdens het starten en als dan de accu beneden een bepaald voltage komt dat die dan is overleden?
heb net gemeten en voor het starten meet ik 12,6 volt
op contact 12,3V
tijdens starten wisselend tussen de 0,5 en 1,5 V lijkt me niet goed right?
heb net gemeten en voor het starten meet ik 12,6 volt
op contact 12,3V
tijdens starten wisselend tussen de 0,5 en 1,5 V lijkt me niet goed right?