3e Remlicht aansluiten

Alles waar maar een stroom doorheen loopt (Dynamo, centrale vergrendeling, verlichting, dashboard...)

Moderators: vtspower, webmasters

Locked
huubske
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 9
Joined: TueOct21, 2003 2:40:36 PM
Location: Loon op Zand
Contact:

3e Remlicht aansluiten

Post by huubske »

Heej AX liefhebbers,

ik heb weer eens een vraagje,
Hoe sluit ik een 3e remlicht aan??? Welk kabeltje is van het remlicht in de auto? En waar zit de - pool?? Ik heb me achterlicht-kap opengeschroefd maar ik kan er geen wijs uit.

Hopelijk kan iemand me helpen.

Groetjes Huub

denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2438
Joined: ThuJun19, 2003 11:36:41 AM
Location: breda

Re: 3e Remlicht aansluiten

Post by denny »

huubske wrote:Heej AX liefhebbers,

ik heb weer eens een vraagje,
Hoe sluit ik een 3e remlicht aan??? Welk kabeltje is van het remlicht in de auto? En waar zit de - pool?? Ik heb me achterlicht-kap opengeschroefd maar ik kan er geen wijs uit.

Hopelijk kan iemand me helpen.

Groetjes Huub
heb je een uitenwisser?? pak daar de min van . de plus kun je pakken van je achteremlicht achter. dan ist zo gebeurt..
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

huubske
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 9
Joined: TueOct21, 2003 2:40:36 PM
Location: Loon op Zand
Contact:

Post by huubske »

ja, dat snap ik nog wel, maar welk touwtje moet ik hebben, het zijn er zo veel!!! En het is 1 strip van 7 draden, allemaal zwart.

Groetuh

manuarmata
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 158
Joined: ThuJun12, 2003 9:53:28 PM
Location: Dendermonde, Beeeelgie !!!!
Contact:

Post by manuarmata »

gewoon uitmeten met een multimeter ofwel de printbanen op het achterlicht van het lampje tot de stekker volgen
saxo 16v + musketier uitlaat + open luchtfilter = nog steeds en prima wekker voor de hele buurt
www.saxoclubvlaanderen.tk

Brutus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2845
Joined: ThuJun12, 2003 5:49:37 PM

Post by Brutus »

ik heb de min gewoon op een schroef op het chassis gezet.. als massa.. en je kunt van achteren gezien het beste het rechter blok pakken,... minder dradenboel... en dan het gewoon op het printplaatje uitlezen naar welke lamp het gaaat..

heel makkelijk...

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

of gebruik het ijzer in de lamp unit zelf en draai daar een draad omheen wel eerst effe testen welke de plus is de min is gewoon massa van de auto
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

User avatar
Joris
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2018
Joined: TueAug12, 2003 12:51:05 AM
Location: Heerenveen (Friesland)
Contact:

Post by Joris »

heb m er ook ingebouwd, alleen mijn broer had er ooit al es 1 in dus gewoon de oude draadjes weer aansluiten!! :lol:
Rides: Ax GT `91 Ax gti `92 VW passat variant 97 18inch Cx 2000 pallas `79

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

binnenkort heb ik een schema voor alle lichtjes achter liggen omdat ik dan mijn elektro voor de botsknots ga monteren wordt door mij dus nog vervolgd
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

huubske
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 9
Joined: TueOct21, 2003 2:40:36 PM
Location: Loon op Zand
Contact:

Post by huubske »

men, wat ingewikkeld allemaal, die printplaat zit veel te ingewikkeld in elkaar, want volgens mij loopt die draad door de achterkant heen. maar ja, ik print de boel ff uit en dan ga ik eens in me auto kijken. Weet iemand zo welke draad het zeker is??? Er zitten er 5 aan de rechterkant, er is er dus 1 de -pool van, welke van die andere 4 moet ik hebben???

Roger
AX Starter
AX Starter
Posts: 19
Joined: WedOct08, 2003 9:14:36 AM
Location: Den Burg/Texel

Post by Roger »

Kijk in een vraagbaak (elecktrisch schema), daar staan alle draadkleuren in, dan weet je zo welke je moet hebben. Mijn vraagbaak is tijdelijk niet bereikbaar :(, maar dr zijn hier vast meer pierestekers met zo'n boekwerk, wat is t bouwjaar van je ax?
Best gaan denk;-)

huubske
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 9
Joined: TueOct21, 2003 2:40:36 PM
Location: Loon op Zand
Contact:

Post by huubske »

1990, een 1.1 i 5 deurs

Roger
AX Starter
AX Starter
Posts: 19
Joined: WedOct08, 2003 9:14:36 AM
Location: Den Burg/Texel

Post by Roger »

Mijn vraagbaak is tijdelijk niet bereikbaar , maar dr zijn hier vast meer pierestekers met zo'n boekwerk

1990, een 1.1 i 5 deurs


Nou jongens wie voelt zich geroepen dit even op te zoeken voor huubske?
Best gaan denk;-)

huubske
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 9
Joined: TueOct21, 2003 2:40:36 PM
Location: Loon op Zand
Contact:

Post by huubske »

Ga ik die stekker doormeten met een volt-meter, gaan die puntjes van dat ding niet ver genog in de stekker. Ik wordt er gek van. Ik bewaar dat 3e remlicht voor de Saxo.

siem
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 124
Joined: WedOct29, 2003 7:00:23 PM
Location: Almere

Post by siem »

ey

als je ook de 28 kom moet je maar ff bij mij kijken ik heb twee remlichten erop aangesloten. Heb er led-units van een overweg erin zitten twee maal naast de nummerbord. moet je maar kijken en trouwens de spoorledjes geven teveel ligt meer als 21 watt dus de politie kan je aanhouden. hou ook met je derde remlicht als je die gaat kopen in de gaten dat de remlicht niet meer als 21 watt is. hij wordt dan ook daarop afgekeurd met apk

groetjes siem
You thought the AX was over, You thought wrong!!!!

Komt een man bij de garage. Vraagt hij aan de garagehouder :
"Ik wil graag twee spiegels voor m'n VW Golf".
Zegt die garagehouder : "Lijkt me een goede ruil" :)

leij78
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 138
Joined: ThuNov06, 2003 1:14:28 PM
Location: Groningen
Contact:

Post by leij78 »

als je ook de 28 kom moet je maar ff bij mij kijken ik heb twee remlichten erop aangesloten. Heb er led-units van een overweg erin zitten twee maal naast de nummerbord. moet je maar kijken en trouwens de spoorledjes geven teveel ligt meer als 21 watt dus de politie kan je aanhouden. hou ook met je derde remlicht als je die gaat kopen in de gaten dat de remlicht niet meer als 21 watt is. hij wordt dan ook daarop afgekeurd met apk

groetjes siem

Haal je de stekkertjes los met de apk en zeg je dat het een
versiering is voor de auto. ZOuden ze daar ook al moeilijk over doen?
Life is crawling on a dessert highway...

** AX DIESEL POWER !!!! **

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

huubske wrote:Ga ik die stekker doormeten met een volt-meter, gaan die puntjes van dat ding niet ver genog in de stekker. Ik wordt er gek van. Ik bewaar dat 3e remlicht voor de Saxo.


zou dat ding inmiddels in de 306 zitten
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Locked