kabel naar accu

Alles waar maar een stroom doorheen loopt (Dynamo, centrale vergrendeling, verlichting, dashboard...)

Moderators: vtspower, webmasters

Post Reply
flipthijs
AX liefhebber
AX liefhebber

kabel naar accu

Post by flipthijs »

Langs waar krijg ik een kabel naar mijn accu ??
ik zit overal kabels in te steken maar zie voorraan nergens kabels uitkomen, hopelijk kan iemand me hier ibj helpen, het is redelijk dringend.

Alvast bedankt
Last edited by flipthijs on WedJan25, 2006 12:35:26 PM, edited 1 time in total.

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

vanuit de carosserie bedoel je??

ik heb m via mn portier en zijscherm.. dus in door de balk waar het portier aan hangt en dan via het zijscherm naar voren.

wat ook kan, is vanuit het midden vd auto, wat lastiger te bereiken wellicht, maar wel een mooier plekje.. van binnenuit gewoon vanaf je versnellingspook richting het schutbord gaan, hier kom je een rubber dopje tegen van +-3cm breed en 1 hoog ofzo.. hier kunnen de afstellingskabels voor je verlichting lopen (als je dit hebt) en kan je mooi je + door richting de motorruimte krijgen.

hij komt dan achter je schakelstangetjes uit, en je kan m dan mooi naar boven brengen.. hiervoor zal je denk ik wel even al je luchtfilterbuizen/luchtfilterhuis moeten verwijderen zodat je er wat beter bij kan..
Image

Ben 86
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Ben 86 »

Een makkelijkere optie is misschien om je dashboard kastje eruit te schroeven (bij type 2 dan) en dan achter je dashboard een gaatje te boren. Daarna kabel erdoorheen, netjes dichtkitten en klaar :).

Bij type 1 kun je je kabel ook via het rubber doen van je gas of koppelingskabel (1 van de 2; weet niet meer precies welke).

Suc6!

pcrodent
Moderator
Moderator

Post by pcrodent »

Ik heb 'm op aanraden van q01z ook langs de deur en achter het linker voorscherm gemaakt. Makkelijk, dichtbij de accu, en je hoeft niets te doorboren of anderszins te mollen...
Kijk uit, een Cactussssss

flipthijs
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by flipthijs »

Heb em door iets rubber achtig in het midden achter de middenconsole geduwt, kwam hij onderaan aan de motor uit in het midden en heb ik em zo naar boven getrokken en dan aan de +van men accu aangesloten.

(is dit veilig ?)

Morge sluit ik de rest aan :P

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by IceByte »

flipthijs wrote:Heb em door iets rubber achtig in het midden achter de middenconsole geduwt, kwam hij onderaan aan de motor uit in het midden en heb ik em zo naar boven getrokken en dan aan de +van men accu aangesloten.

(is dit veilig ?)

Morge sluit ik de rest aan :P

Ja, zo zit het bij mij ook.

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

wel netjes de zekering zo dicht mogelijk bij de accu he flipthijs!
Image

Brutus
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Brutus »

Gewoon bij een kabel door het rubber drukken boven je gaspedaal in het schutboard.. (tussenschot of what so ever!)

En wie een gat heeft geboord? ik hoop dat hij zij er ook een rubberenring omheen heeft gezet? tussenschot waar je een gat boort.. kan scherp worden.. en daarmee kabel beschadigen!

TB
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by TB »

pcrodent wrote:Ik heb 'm op aanraden van q01z ook langs de deur en achter het linker voorscherm gemaakt. Makkelijk, dichtbij de accu, en je hoeft niets te doorboren of anderszins te mollen...

Dat is ook de beste plek voor een + kabel. En dan de luidsprekerkabels langs de rechterkant. Kunnen ze elkaar niet storen ook. Ik neem tenminste aan dat dit voor een versterker is ofzo.
Citroën 2cv6 Sp?cial - 1984 (in restauratie)
Daihatsu Charade 1.0 TS - 1991

flipthijs
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by flipthijs »

Alles is opgelost, ik heb in men koffer nu een constante +.

Vandaag komen de woofers erin en alles aansluiten, en hopen dat het van de eerste keer werkt. Alvast bedankt allemaal

Post Reply