Rij impressies

Moderators: Rock's, webmasters

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Rij impressies

Post by q01z »

wellicht leuk om rijimpressies achter te laten van auto's waar je in rijdt of gereden hebt? :) kunnen we beetje over andere auto's lullen enzo..


ik begin maar..

voor mn werk heb ik nu gereden in:
-Daihatsu GrandMove automaat
-Hyundai H200 diesel
-Chrysler Voyager 2.2td
-Suzuki Swift 5d 1.5exlusive (model 2005)

-GrandMove (collega)
Vrij overzichtelijke auto, goed zicht naam voren, echter beetje slecht zicht links/rechts achter. de zit positie is vrij hoog, maar wel erg comfortabel.
motorisch kan ik er weinig over zeggen (alleen in de stad gereden), maar de automaat was zwaar belaberd, je hoorde en voelde m heel duidelijk schakelen. Stuur bekrachtiging wel heel nauwkeurig en met beetje feeling.

-H200 diesel (klant)
eerste keer dat ik erin reed de eerste 10km lopen dubbel clutchen, anders viel er niet te schakelen. Ook de verlichting wilde alleen op stads of grootlicht omdat die hendel niet duidelijk is. Echter blijkt er na het einde van de slag vd koppeling nog een complete slag te bestaan, en als je m dus daar ook doorheen trapt, dan schakelt het opeens wel... De stuurbekrachtiging is oprecht stuurverkrachtiging, totaal geen gevoel voor de auto, groot dood moment erin (eerste 10gr links/rechts doet gewoon nix :?). Motorisch en qua bak verhouding wel ideaal, je kan zonder moeite onder de 2500rpm blijven (ook bij acceleren) en 90km/h in 5 is ongeveer 1600rpm.. dus heerlijk zuinig!
nog een GROOT PLUSPUNT, hij heeft achterwielaandrijving, en bij nat weer zoals vandaag, is dat leuk!

-Chrysler Voyager 2.2TD (baas)
Amerikaanse auto, dus alles wat je ziet is van plastic en staan waarschuwingslabels op dat het van plastic is. De motor klinkt als een vrachtwagen met een handje vuisthamer.. maar verder rijdt het uitstekend, werkt alles heerlijk soepel en heeft het voldoende koppel om goed mee te kunnen komen, echter is de bak veels te kort waardoor je al gauw 2300rpm draait bij 90 in zn 5..

-Suzuki Swift 1.5exclusive 5d (klant)
GAAF! ik had m vorig jaar op de Rai al gezien, toen heel lang daar op de stand rondgehangen (dat was niet alleen omdat ze een hele leuke vrouwelijke verkoopster hadden waarmee ik een hele tijd heb zitten praten :oops:) en veel info opgevraagt van het autootje. Helaas is dit de 5d uitvoering, wat dus wil zeggen dat je 2 deuren teveel hebt. Bagage ruimte heb je niet, of athans, ik ben er niet bijgekomen omdat ik na 5min de hoop op een hendeltje of iets deregelijks voor de achterklep te vinden maar op had gegeven. Maar de echt leuke dingen: het is een 1.5l motortje, 16klepjes, veel pit! hij trekt echt hard eigenlijk en schiet zonder veel moeite richting de 6500rpm en dat terwijl hij als een kart op de weg ligt.. ik durf te zeggen dattie beter ligt als een standaard GT of GTI, alleen blijkt hij net volgens de autoweek toch wel langzamer te zijn met 10sec blank naar de 100km/h. Verder een mooi afgewerkt model waar echt alles opzit en wat ik zeker een leuk autootje zou vinden als ik iets zou zoeken in die prijsklasse.


Zo.. en nu jullie! :P
Image

User avatar
Joris
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2018
Joined: TueAug12, 2003 12:51:05 AM
Location: Heerenveen (Friesland)
Contact:

Post by Joris »

Ja en dan allemaal auto's opnoemen waar je in gereden hebt en niet posten hoe ze rijden :lol:

Haal dan mijn oude topic even uit t stof Marc!!!
Rides: Ax GT `91 Ax gti `92 VW passat variant 97 18inch Cx 2000 pallas `79

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

stofdoekje kwijt.. en topic ook? zal er wel overheen lezen :roll:
Image

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

hmm nee deze is uitgebreider..:D

mercedes ml 270 cdi aut bekende auto :wink:

eerste gedachte( zonder te hebben gereden), wat een vrachtauto.. maar na toch zelf achter het stuur te hebben gekropen.. dat maakte wel een hoop goed, wat een koppel zo;n diesel 400nm ! zitpositie lekker hoog..goede stoelen, automaat doet goed zijn werk.. moet wel veel gas geven voor dat je toch echt vooruit komt... maar toch wil het best vooruit voor bijna 2 ton aan kilo's zeer fijne auto als je veel km's maakt!
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

bad_my84
AX Master
AX Master
Posts: 1514
Joined: ThuJan13, 2005 8:05:14 AM
Location: Meerssen (Limburg)

Post by bad_my84 »

Mazda 626 GLX Special bullet edition 1994 2.0L 16v
Rijd wel lekker, ook laag in de toeren, maar hoge toeren kan ie niet zo goed aan. Voor een 2.0L 16v is ie niet bijzonder snel. Je zit laag maar hebt alleen aan de voor- en achterkant slecht zicht, dit door de lange neus en kont. Stuurbekrachtiging reageert meteen. Is wel een fijne wagen om mee te rijden zolang je niet teveel drempels tegenkomt, ligt ie veel te laag voor.

Opel Astra 1.6 1998
Alleen even op een parkeerplaats in gereden, maar wat ik er zo van gemerkt heb was het een relaxte wagen om in te rijden.

Ford Fieste 1.1i 1991
Trok goed op tot de 80. Ehm auto was gaar, dus een verdere beoordeling is niet mogelijk.

Ford Ka 1.1i
Ik was dronken, had net 1 rijles gehad en probeerde in z'n 3 op te trekken waardoor ie steeds uitviel :oops:
Harttransplantatie is geslaagd!
Nu in de testfase beland...

Tim @X
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 371
Joined: ThuJun12, 2003 6:16:05 PM
Location: Montfort (Limburg)

Post by Tim @X »

Citroen Xantia 1.9 D (vader)

Een fijne auto voor lange stukken mee te rijden, heerlijk comfortabel. Alleen bij het optrekken is ie veels te langzaam, dus je moet met het inhalen op de snelweg goed een ruimte zoeken om ook voldoende tempo te maken. Verder zijn de remmen wel fantastisch door de hydraulische bekrachtiging, je hoeft er maar even aan te komen en hij staat stil.

Citroen C3 (tante)

Leuk autootje, hoge zit, motortje 1.4 benzine, kan goed mee in het verkeer, echt getrapt heb ik em nog niet. Grappig interieur, toerenteller is een boog boven de snelheidsmeter ronde 'bolletjes' als luchtroosters.

Fiat Bravo 1.4 12v (moeder)

Door de 'heupen' is het zicht schuin naar achteren wat minder, voor de rest redelijk overzichtelijke auto. 1.4 motor is te min om eens lekker te gaan gummen, maar kan in het normale verkeer zeer goed mee. De stuurbekrachtiging is een beetje gevoelloos, en de vering behoorlijk stug (als je frans comfort gewend bent). In het interieur is niks schokkends te vinden, er worden 4 verschillende tinten zwart plastic gebruikt dat veel rammelt als je rijdt. Maar toch een lekker autootje

Ford Escort Station (vriend)

De motor klinkt bij stevig gassen wat rauw, en je voelt het aan de auto, stuurbekrachtiging best lekker, je voelt nog wat van de weg door het stuur heen, niet gevoelloos dus. De vering is behoorlijk stevig. Zicht rondom is bet goed behalve schuin naar achteren. Het openen en sluiten van de deuren klinkt alsof je een koekblik open of dicht maakt, lijkt erg op een Suzuki Alto

Dit waren ze zowel een beetje 8)
Pump Your Body To The Bass
The Kick Will Be Right In Your Face

Cracking Sounds Are In Ya' Ears
So Turn Around & Show Some Fear

Pounding Noises, Hard As Hell
Will Give You Some Outrage In Pain

Noises Deep Down In Your Head
The Music Makes You Go Insa-a-a-a-a-ne!

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

Damn! Mijn ouders hebben een verhuurbedrijf. Ik rij weekelijks in een paar verschillende auto's, Ik zal er een paar toppers uithalen!

Mercedes SL500:

Auto van mijn tante. Was het niet zo dat ik hem naar de garage in oud-beijerland (35 km) mocht brengen en halen terwijl mijn tante op vakantie was :twisted: Tja, wat moet je van zoiets zeggen. Het rijdt zoals het eruit ziet, GEWOON GEWELDIG. Totaal de bocht niet uit te krijgen en gaat als een malloot vooruit. Heb stukje getrapt en zat binnen no-time op 200 km/h+ Zo'n auto doet compleet geen moeite om absurde snelheden te bereiken. En dan die verschrikkelijk lekkere V8-roffel...... :P

Mercedes S 400 CDI:

Ghehe, de auto van mijn oom :lol: Ook een keertje mogen wassen en naar de garage mogen rijden. Voor een auto als deze teken ik meteen. Als ik later eens geld ga verdienen komt er ook zo'n beul van een DIESEL! Wat een trekkracht en wat een luxe. Extreme snelheden mee te behalen op "zoef"-niveau. Totaal geruisloos optrekken tot de 180km/h :P en dan die tussensprintjes. Gewoon eng! Voor het stoplicht worden er elektronisch 4 cilinders uitgeschakeld ivm het milieu en brandstofverbruik.

Audi A6 2.5 tdi avant:

Een auto bij ons uit de verhuur. Opgehaald, gewassen en naar volgende klant gebracht. Gezien de bovenste 2 auto's is deze nog iets betaalbaarder en biedt naar mijn mening dezelfde luxe en rijeigenschappen. Echt een geweldige auto met zijn rustige en snel schakelende tiptronic. Ik geloof dat i ker zelfs nog een foto van heb:
Image
Op de achtergrond mijn moeders golf.

VW Passat 1.9 TDI (90 pk gechipt-> 130 pk)

Jullie zullen zeggen; Wat een vw? Je een vw ja. Gewoon omdat hij geweldig rijdt en nog leuke prestaties biedt ook. Ik heb van deze auto ooit een foto gehad, maar kan hem op dit moment niet meer vinden. Geweldige acceleratie en strak weggedrag.
Freude am Fahren.

AXcel
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 9
Joined: MonDec19, 2005 5:23:43 PM

Post by AXcel »

Had 2 weken geleden voor 1 week een vervangende auto omdat iemand het zonodig vond om zijn corsa in mijn Ford focus te parkeren.

Vervangende auto was wel een leuk opeltje Vectra 2.2 Direct. 155PK

Helaas vond iemand het weer nodig om afgelopen vrijdag zijn golf te parkeren achter in mijn auto. Dus kan ie net na 1 week herstel weer naar het herstel reperatie bedrijf. Dus ben benieuwd wat voor auto er nu weer klaar staat. Een AX met 155PK :)

User avatar
HellDuke
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 318
Joined: WedJul09, 2003 7:30:46 PM
Location: Mijdrecht

Post by HellDuke »

Komt ie:

Een paarse porsche 911 3.2 SC uit 1981. Is erg rauw om mee te rijden, veel power, maar geen stuurbekrachtiging, geen knipperlichten die automatisch uit gaan als je de bocht om bent. De 1e versnelling is niet gesyngroniseerd. Hij wordt altijd warm, dus met raampje open rijden, hoor je wel t geluid beter 8) Hij beslaat ook vaak als je niet uitkijkt. Hele lange slag in de koppeling die gelijk aangrijpt, en als ie koud is speelt ie met het toerental, waardoor die snel af slaat. Er gaat super in, maar verder heel leuk om te rijden.

Een Chevy Van 5.6L V8 uit 1992 Onze duikbus. Vind ik toch de gaafste auto die we thuis hebben. Stuurt superlicht, mooi geluid. Het overzicht op de hoek rechtsvoor is erg slecht, het ding is log en heeft een grote draaicirkel. Lekkere stoeltjes en een hoop leuningen en bekerhouders. Parkeren kost soms wat meer tijd. Hij weegt ook 2,5 ton.

Een gele bmw z3 2.0L 6 cyl lijnmotor uit 2000. Vind ik een mooi vormgegeven auto, maar zit nogal Duits, met die lederen bekleding schuif je nogal in de bochten. Stuk beschaafder dan de Porsche. Zit airco in + radio en navigatie. Koppeling vind ik wat apart, auto schud nogal bij het op laten komen van de koppeling, tenzij je het heeeel voorzichtig doet.

Nu nog wat van mijn werk, waar ik het meeste in rij, met een fototje erbij want ik weet niet in hoeverre jullie er verstand van hebben:

Scania 94D 220. 6 cyl lijn, weegt leeg 8 ton. 8 versnellingen stapelbak. Verstelbare luchtvering. Goed overzicht in de spiegels, trekt lekker. Je hoeft niet naar voren te leunen tijdens maneuvres. Als ie koud is rateld de versnellingsbak nogal eens, maar dat heb je overal. Je kan goed bij de radio en mobilofoon. Laadklep van AMA is wat meer storingsgevoelig. Luxe stoel, met extra knopjes om de holte van je rug op te vullen.

Image

Iveco 50-C13 4 cyl 2,3 turbodieseltje. Bijna al onze kleine auto's zijn van dit model. Je zou het niet zeggen, maar dit is ook voor groot rijbewijs, ivm laadvermogen. Ze rijden prima en modern. Hij kan tegen een stootje, stoepjes nemen gaat ook goed. Vooral de meest nieuwe modellen trekken flink, bijna een luxewagen. Hij gaat soms lastig in z'n versnellingen. Er is prima mee te manouvreren. Er zit een elektrisch rolluik op en daar zijn in het verleden veel problemen mee geweest. En die zijn er nog steeds met de afstandbediening die je moet gebruiken: slechte ontvangst of battery leeg.

Image

MAN ME 18.250 6 cyl lijn, leeg ook zo'n 8 ton. Rijdt als een tierelier, echt mijn favoriet. 8 versnellingen, maar dan een klapbak. Verstelbare luchtvering Goed overzichtelijk vanuit de cabine, stuurt best licht. Er is goed mee te manouvreren. De spiegels zitten alleen op mijn ooghoogte, dus ik meot wel naar voren buigen om langs de spiegels te kunnen kijken of er geen fietser of auto achter zit. De MAN is ietsjes hoger dan de Scania, dus uitkijken bij viaductjes. De stoel is wat minder luxe dan die in de Scania. Alle 6 de spiegels zijn elektrisch verstelbaar! Scheelt een hoop heen en weer lopen. Deze wagen heeft ook achteruitrijsensors.

Image

Pffff gelijk spierpijn van t typen. Ik heb nog veel meer, maar dat zal ik jullie besparen :wink:
Citroën AX 1.1 Plaisir Runner GT Style
Honda Transalp XL 600v

Shit Happens 8)

143.333

Adri
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 68
Joined: FriNov07, 2003 11:19:05 AM
Location: Leusden

Post by Adri »

Leuk topic!

mijn eerste auto:

2cv6 uit '85:
Image
Pluspunten:
Goed soepel geveerd, je hoeft nooit te remmen voor 'n drempel, als je te snel door een bocht wilt verliest vanzelf ??n van de voorwielen het contact met de weg zodat je er nooit uit vliegt. 's Zomers heerlijk toeren met het dak open. Hoge fun-factor.
Minder:
Niet vooruit te branden en een top van 125km/h. Erg veel herrie op de snelweg van motor en windgeruis (bij 120 gaan de deurtjes een beetje open staan aan de bovenkant), De radio komt er nauwelijks bovenuit. Remmen en sturen kost wat meer kracht dan gemiddeld.

mijn tweede auto:

Suzuki Swift 1.3glx uit '87
Image
Heerlijk fel autootje, strak en stug geveerd. Luxe uitgevoerd met electrische raampjes en spiegels, in hoogte verstelbaar stuur. Reed met gemak 170. Schakelt en remt goed, zoals je verwacht bij een japanner. Stoelen zaten niet best. Na een lange rit had ik standaard last van mijn rug.

De derde auto:
Seat Toledo 1.9 td uit '92
Image
Lekker ruim, enorme kofferbak. Trok best goed voor 'n diesel, heerlijk om lange afstanden te rijden (zeker in verlgelijking met wat ik tot nu gewend was) Voelt degelijk aan. Wel een erg saaie auto van binnen. Zat geen enkele optie op. Reed zuinig, gemiddeld 1:18

een paar maanden als 2e auto gehad een AX1.1 plaisier, maar daar hoef ik niet veel over te schrijven denk ik...
De seat werd opgevolgd door een AX 1.4, ook wel bekend.
Image
En nu rijden we een volvo 440td:
Image
Rijdt heerlijk, trekt goed (90pk/180nm bij 2200tpm en ongeveer 1000kg), zit goed door de uitgebreid instelbare stoelen (halflederen bekleding) is redelijk luxe uitgevoerd, ligt goed op de weg, ik heb 'm nog niet aan het glijden gekregen. Daarnaast voordelig in de aanschaf, mede vanwege het suffe imago. (niet helemaal terecht mijns inziens) Voelt erg solide aan.
Nadeel is dat hij bij hogere snelheden wel erg rumoerig is, maar dat zal ook te maken hebben met een kapotte motorsteun denk ik. En er zitten nogal wat rammeltjes in het interieur.
Citroën AX 1.4 TGS
Volvo 440 1.9 TD
Volvo 850 GLT 2.5 20V :D
Peugeot 106
Skoda Octavia
Saab 9-5

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

leuk topic ja :lol:


:oops: :oops: een seat marbella,

gekocht in originele staat, gepimpt aan de buitenkant tot hij niet meer zo koelkast-achtig eruit zag :)

ja hij rijdt echt:
Image
dit was 'm dan, zo stond ie voor me deur:
Image

Image
let ook eventjes op de uitlaat hehe
Image


*deze marbella rijdt niet meer in deze staat rond, hij is weer origineel, op de witte sticker SEAT op de achterruit na, en de gespoten wieldoppen.

:shock: meer foto's op aanvraag, dat wil ik 't forum besparen hahahah 8)
Spreken is goud, Ductape is zilver.

dvdoornik
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 277
Joined: FriAug18, 2006 2:35:11 PM
Location: Zeeland

Post by dvdoornik »

1: AX 1.0E reed geweldig, totdat het ijzelde, verder wel bekend denk ik

2: Rover 620 TDi (vader) Achterlijk grote draaicirkel, ondanks de 2.0 turbo niet super snel, redelijk zuinig 1400 toeren bij 80 km/h. Zit erg laag, daardoor kramp in me nek bij lange afstanden

3: VW Golf (zus) oud bakbeest, volgens mij 1600 diesel. Bromde als een trekker.

4: VW Polo (zus) 1.6 SDI. Ondanks de Soft injectie toch niet echt sloom.

5: Toyota starlet 1.0. Hihi, geen comfort en een hoop herrie. ondanks het 1.0 motortje toch in 10 seconden op 100. Rijdt 1:16

6: VW Golf 1.6 FSI (werk). Snel, maar niet heel snel.

7: BMW 118d. (werk) is toch gewoon 2 liter. Is snel. Voor diesel helemaal. Licht onderstuurd, zit ook laag, maar redelijk comfortabel.

8: VW Touran. (kennis) absoluut ***** stoelen.

9: Renault Grand Scenic. (kennis) maar 1.5 dieseltje, maar rijdt als een trein. Op een dag ongeveer 1900 km mee gereden (heen en weer zwitserland). Geen probleem. Sturen voelt beetje raar aan. Net offie geen direct contact heeft.

10: VW kever. Eh, ja, wat kan ik hier over zeggen....

Pixels66
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 820
Joined: TueJun13, 2006 11:50:05 PM
Location: Rijswijk
Contact:

Post by Pixels66 »

heb er een paar gereden, maar er is er 1 die ik wil delen met jullie. Dat is de Swift uit 2002 van een goeie vriend van me. 1.3 16v multivalve, 86 PK en een onwijs hoog koppel, heerlijk snel, het trekt als een beest. Standaard kuipstoelen, je zit als een vorst in dat ding, zodra je achter het stuur gaat zitten voel je echt dat het een verlengstuk van je lichaam is, je hebt de auto helemaal onder controle.... Niet vaak gemerkt bij auto's. verder zit er alles op en aan, airco, elec ramen, cv, airbags enzo....

Image
Image

groetjes Sander

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

1.3 16v multivalve


Klinkt kinkie, maar is hetzelfde motorblok als de oude 1.3 gti twin-cam of niet?
Freude am Fahren.

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

neh is een sohc blok (wel 16klepperd) gti blok heeft dacht ik 103 pk

heb wel eens in een swift gereden maar vond het niet zo.

killer
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 326
Joined: ThuSep21, 2006 1:01:34 PM
Location: Zwolle
Contact:

Post by killer »

Ik stuur al ruim 2 jaar rond in een Alfa Romeo 146 JTD.

Bevindingen:

+ Vlotte diesel, zeker na het verwijderen van de kat rijdt ze een stuk beter
+ Mooie styling
+ Goede wegligging, erg direct sturend
+ Zeer ruime kofferbak

- Goed opletten met onderhoud, preventief vervangen als je iets in de gaten hebt
- Matig zicht naar achteren
- Deze kleur zwart zie je werkelijk alles op

Foto's natuurlijk (is wel een beetje m'n 2e trots hoor)

Image

Image

Image

En de laatste op Zandvoort :lol:

Image

pcrodent
Moderator
Moderator
Posts: 4047
Joined: SatJun26, 2004 5:53:29 PM

Post by pcrodent »

HellDuke wrote:Een paarse porsche 911 3.2 SC uit 1981. Is erg rauw om mee te rijden, veel power, maar geen stuurbekrachtiging, geen knipperlichten die automatisch uit gaan als je de bocht om bent. De 1e versnelling is niet gesyngroniseerd. Hij wordt altijd warm, dus met raampje open rijden, hoor je wel t geluid beter 8) Hij beslaat ook vaak als je niet uitkijkt. Hele lange slag in de koppeling die gelijk aangrijpt, en als ie koud is speelt ie met het toerental, waardoor die snel af slaat. Er gaat super in, maar verder heel leuk om te rijden.


Zoek de verschillen

Een zwarte Citroën 2CV6 uit 1983. Is erg leuk om mee te rijden, weinig power, maar geen stuurbekrachtiging, geen knipperlichten die automatisch uit gaan als je de bocht om bent. De 1e versnelling is niet gesynchroniseerd. Hij wordt altijd warm, dus met raampje of dak open rijden, hoor je wel t geluid beter 8) Hij beslaat ook vaak als je niet uitkijkt. Hele lange slag in de koppeling die gelijk aangrijpt, en als ie koud is moet je spelen met de choke, waardoor ie (als je het niet zo goed kunt) snel afslaat. Er gaat gelode super in, maar verder heel leuk om te rijden.


OEW dik je Porsche gepwnd door een auto die <10% van het vermogen heeft en <10% kost :lol: :lol:

Verder:
Renault M?gane stationwagon 1.6 van 2000. Besturing voelt aan als goedkoop stuur+pedalensetje voor de PC. Verder heel soepel ding.
Renault Modus 1.6 van 2005. Prima auto, goed over nagedacht en veel betere besturing dan de M?gane station van hierboven. Middenarmsteun voorin zit zo'n beetje altijd in de weg (ja, ook als je 'm wegklapt).
BX 1.4 uit ?1990?. Alles rammelde en had speling maar oew dat heerlijke Citroengevoel... :cool:
Kijk uit, een Cactussssss

Pixels66
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 820
Joined: TueJun13, 2006 11:50:05 PM
Location: Rijswijk
Contact:

Post by Pixels66 »

arnie wrote:
1.3 16v multivalve


Klinkt kinkie, maar is hetzelfde motorblok als de oude 1.3 gti twin-cam of niet?


nee het is een nieuw blok. de normale 1.3 blokken waren monopoint injectie, en 8v met 68 pk. Multivalve houdt in dat het 16 kleppen op 1 nokkenas zijn, dus bedoeld voor zuinigheid, maar brengt ook wat power met zich mee.... het is multipoint...

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

^^ wat ik dus al zij :P :wink:

robin
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 597
Joined: SunDec14, 2003 10:21:59 PM
Location: Dirkshorn
Contact:

Post by robin »

Hoog koppel zo'n swift valt ook wel weer mee! Heeft minder koppel als een AX GT
BX GTI 16V 1987
XANTIA ACTIVA V6 1997
SAXO VTS 1998

Post Reply