500 PK sterke ax

Moderators: Rock's, webmasters

Post Reply
Netheo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 976
Joined: SatMay21, 2005 12:42:45 PM
Location: Ramsdonk Belgie

500 PK sterke ax

Post by Netheo »

een axje met 500 pk. ik dacht eerst dat het om te lachen was, tot je de turbo bekijkt,toen twijfelde ik al. maar toen ik hem in het tweede filmje (natuurlijk klikt iedereen direct op de 2de link) zag rijde, denk ik niet dat er veel aan gelogen is :shock:
http://www.youtube.com/watch?v=oWps4BF_ ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=mcmQitLI ... re=related
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen

kick-it
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 471
Joined: SunNov22, 2009 5:55:49 PM
Location: Amsterdam

Post by kick-it »

Poe, bizar ding zeg! Die gaat als de wind!
Wel heel jammer dat die mooie neus van de AX zo toegetakeld is.
Image
Auke aka Kick-it (AX GTI '92 - BX Sport '86)

PeterM
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 723
Joined: FriOct01, 2004 2:08:57 PM
Location: Drunen
Contact:

Post by PeterM »

Gaat wel hard, maar toch wel een aantal ???

Op de eerste video zie je de intake al los hangen van de turbo, slordig.
Het is een TU blok, zelfs max getuned met turbo ken ik nog geen echte plaatjes die de 300pk voorbij gaan, iets gemist ?
Zie alleen een radiateur, geen intercooler.
Misschien iets met water injectie, dat zou kunnen helpen.

P. :)
C4 vts
DS3
MX5 2.0
defender 110 3.5 kdfi
DS5, aan het aftellen

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

Het zal wel wat zijn aangedikt, want het is een TU5JP4 blok en dat is een 1.6 en geen 1.8. Nou zou je wel wat kunnen vergroten, maar tot 1.8 ga je niet komen denk ik. Maar hoe dan ook een dapper project!

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »

PeterM wrote:Het is een TU blok, [..]
Aldus het onderschrift van de video:
undergroundgreece wrote:Citroën ax 1.8 turbo under-ground.gr
Lijkt mij geen TU blok toch?

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by Bossie »

MBa@NL wrote:
PeterM wrote:Het is een TU blok, [..]
Aldus het onderschrift van de video:
undergroundgreece wrote:Citroën AX 1.8 turbo under-ground.gr
Lijkt mij geen TU blok toch?
Met een stroker kit kun je de inhoud richting de 1.8 krijgen.
Image Image Image

Netheo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 976
Joined: SatMay21, 2005 12:42:45 PM
Location: Ramsdonk Belgie

Post by Netheo »

als je andere filmpjes bekijk van deze club dan kan je zien dat ze heel wat meer in hun mars hebben dan een ax uitrusten met 500 pk. zo shuwen ze de grens van 800 en zelfs 1000 pk niet, met andere woorden, deze ax is op papier de traagste van de bende :D
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Post by Losroyos »

Bas wil toch altijd graag racen :lol:

Hij maakt best kans, Als die andere zijn blok na 20 meter opblaast :lol:


Wel gaar joh zoveel pk op AX :roll:

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

Nog eens nagekeken op de sites die ik eigenlijk probeer te vermijden, maar idd, een TU5JP4 (dit blok) kan je upgraden tot 1795cc.

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

Ik vind 'm heel leuk, alleen het kost best wat moeite om die PKtjes op het wegdek te krijgen (en te houden)...:D
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

PeterM
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 723
Joined: FriOct01, 2004 2:08:57 PM
Location: Drunen
Contact:

Post by PeterM »

beetje off topic of niet, maar dan toch:

Met de wat aangepaste krukas uit een 1.6 diesel en wat aanpassingen aan het onderblok kan je inderdaad relatief simpel naar een kleine 1800 cc.

Ik ken een saxo waar zo'n blok in lag en ook de ellende om dat bij een wat stevige rijstijl heel te houden.

P. :)
C4 vts
DS3
MX5 2.0
defender 110 3.5 kdfi
DS5, aan het aftellen

Post Reply