Pas op, schokkend beeldmateriaal, nu met verhaal

Moderators: Rock's, webmasters

Post Reply
Browny
Total admin
Total admin

Pas op, schokkend beeldmateriaal, nu met verhaal

Post by Browny »

Last edited by Browny on TueJun27, 2006 4:14:50 PM, edited 3 times in total.

AX_Powah
AX Master
AX Master

Post by AX_Powah »

We're flying high, we're flying right up to the sky!!!
Mzzls Geert
Image

Wie niet snel is.......is laag!!

Netheo
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Netheo »

en links op de afbeelding staat de hoofdsponsor van deze stunt :D :D :D
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen

Rio97
Total admin
Total admin

Post by Rio97 »

Da's best knap :lol:
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by arnie »

haha, zie je maar weer hoe licht een AX is :P
Freude am Fahren.

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur

Post by Sander »

zo, als je je in die positie begeeft ben je volgens mij zenuwachtig
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

kevin.broke
AX Spaster Mammer

Post by kevin.broke »

Sander wrote:zo, als je je in die positie begeeft ben je volgens mij zenuwachtig

haha, de bestuurder ziet er in elk geval niet in paniek uit.... :lol:

Browny
Total admin
Total admin

Post by Browny »

Dit jaar viert Gerrie Hoekstra, eigenaar van Fast Company en AUTOSPORT.NL en autosportliefhebber in hart en nieren, zijn 30-jarig jubileum als fotograaf.

In de loop der jaren is er ontzettend veel fotomateriaal verzameld. In het kader van het 30-jarig jubileum plaatsen wij dit jaar enkele van de bijzonder foto?s die door Gerrie gemaakt zijn. Deze keer deel 2 voorzien van uitleg over waarom, hoe en wanneer de foto tot stand is gekomen.

"Het was geloof ik ??n van de laatste raceweekeinden van het jaar 1989. Ik weet nog goed dat ik op zaterdag na een dag lopen slenteren aan de buitenkant van de Tarzanbocht dacht, wat doe ik hier eigenlijk nog, ik ga lekker een biertje drinken in de Mickey's. Ik was eigenlijk mijn spullen al aan het inpakken toen ik in een flits een auto op het rechte stuk met een ongelofelijke snelheid zonder te remmen op de Tarzanbocht zag aankomen. Ik pakte snel mijn Nikon FE met 200 mm zoomlens en probeerde er nog wat van te maken. De auto klapte tegen de bandenstapel en werd daardoor gelanceerd, vloog door het bord en kwam daarachter tot stilstand.

hoogvlieger

Ik had in de voorgaande jaren al heel wat crashes gezien maar deze was echt ongelofelijk. Ik rende met hartslag 200 snel naar de auto toe en gelukkig was er niets met Paul Broos aan de hand. Later in de Mickey vertelde ik mijn verhaal aan iedereen die het wilde horen. Maandagochtend heb ik mijn dia's laten ontwikkelen en de hele serie zag er spectaculair uit.
Waarom ik alleen deze dia op het net gezet heb is vanwege de bijna horizontale stand van de auto, waardoor je de indruk krijgt dat deze wagen gemakkelijk de Hoogovens bij IJmuiden haalt.
Paul Broos deed mee aan de training om alvast te oefenen voor de Citroën AX Cup die in 1990 officieel zou starten. Als Paul deze foto ziet zal hij wel denken. Daar is ie weer... kan ik dit nu nooit vergeten.
De foto's zijn nog geplaatst in het blad Auto&Sport en Citroën heeft er later nog een poster van gemaakt met de veelzeggende kopregel: "De Citr?en AX Cup wordt in 1990 een hoogvlieger."

KMvrtr
AX Master
AX Master

Post by KMvrtr »

Goed verhaal.

Paul Broos de hoogvlieger.
Kan me wel indenken dat ie daar nu onderhand genoeg van heeft. Maar leuk foto + verhaal is het wel.

MBa@NL
Archivaris
Archivaris

Post by MBa@NL »

net even de mappen hier doorgebladert en kwam nog iets tege om dit topic omhoog te schopen.

A3 poster, heeft denk ik ooit bij een tijdschrift gezeten maar geen idee welke helaas.

Image
klik op de foto voor vergroting.

Groetjes,

Michel

EDIT1: verkeerde link :)
Last edited by MBa@NL on ThuJan04, 2007 9:03:01 PM, edited 1 time in total.

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by arnie »

Waar zouden al die cupjes toch gebleven zijn :roll:
Freude am Fahren.

DuFF
AXtremist
AXtremist

Post by DuFF »

achter die bandenstapel
Spreken is goud, Ductape is zilver.