Sprintje trekken :P

Moderators: Rock's, webmasters

PeterM
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 723
Joined: FriOct01, 2004 2:08:57 PM
Location: Drunen
Contact:

Post by PeterM »

ehh die moest toch heel blijven??

Waarom zet je niet een tweede 1.4 D achterin?

P. :wink:

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Hahaha, omdat ik dan weer 1:11,5 rijd ipv 1:23 ;)

trouwens, als ze goed warm zijn mag je toch wel een keer gasgeven???

Bas_S
AX Master
AX Master
Posts: 1497
Joined: TueMar28, 2006 8:31:45 PM
Location: Nieuwveen

Post by Bas_S »

Armando wrote:Filmpje!!!!!

www.armandoo.nl/MOV00009.3gp


heheh

groeten Armando

(1.0i dus he:P)
Dat is dus 1 naar 100 in zo'n 16 sec ofzo :P
Altijd meer PK's dan jou!

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Armando wrote:Filmpje!!!!!

www.armandoo.nl/MOV00009.3gp


heheh

groeten Armando

(1.0i dus he:P)


WOW hij haalde de 110
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

PeterM
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 723
Joined: FriOct01, 2004 2:08:57 PM
Location: Drunen
Contact:

Post by PeterM »

denk niet dat je met een tweede motor achterin meteen twee maal zoveel brandstof verbruikt want massa en wrijving nemen niet zo veel toe. Hoogstens de extra radiateur op je dak dan die wat wind vangt. wel 100pk en 164 nm koppel

P :D

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

PeterM wrote:denk niet dat je met een tweede motor achterin meteen twee maal zoveel brandstof verbruikt want massa en wrijving nemen niet zo veel toe. Hoogstens de extra radiateur op je dak dan die wat wind vangt. wel 100pk en 164 nm koppel

P :D


Hahah, ja klopt, ik klets ook maar wat :D

Maarrem, verwacht dat de massa wel minstens 200 kg omhoog gaat met een soort tussenbak-oplossing, extra aandrijfassen, enz.

En dat om een gezonde GTI net bij te kunnen houden... Misschien beter een 2.7 V6 HDI op de achterbank bouwen :lol:

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

mijn 1.0 deed een lage 13 of een hoge 12.. (op camera!)

dus tegen een goede 1.0 carb sprinten is geen plan met een diesel.
Image

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

jouw 1.0 was raar, want die ging ook 100+ in de 2 toch? :D

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

kakanox wrote:jouw 1.0 was raar, want die ging ook 100+ in de 2 toch? :D


ja.. en met beetje geluk en geduld 150 in zn 3..
in zn 4 overigens niet :roll:

was wel wat aan geschroeft hoor :P
Image

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by Bossie »

kakanox wrote:
PeterM wrote:denk niet dat je met een tweede motor achterin meteen twee maal zoveel brandstof verbruikt want massa en wrijving nemen niet zo veel toe. Hoogstens de extra radiateur op je dak dan die wat wind vangt. wel 100pk en 164 nm koppel

P :D


Hahah, ja klopt, ik klets ook maar wat :D

Maarrem, verwacht dat de massa wel minstens 200 kg omhoog gaat met een soort tussenbak-oplossing, extra aandrijfassen, enz.

En dat om een gezonde GTI net bij te kunnen houden... Misschien beter een 2.7 V6 HDI op de achterbank bouwen :lol:


Tussenbak? Gewoon op de 2cv Sahara manier, blokje voorin voor de voorwielen en blokje achterin voor de achterwielen. :P

PeterM
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 723
Joined: FriOct01, 2004 2:08:57 PM
Location: Drunen
Contact:

Post by PeterM »

Yep, dat was ook mijn idee. achterwielophanging van een AX 4x4 en een gewoon blok er tussen.

moet je overigens wel ee beetje oppassen met verdelen van het gasgeven, kan vreemde effecten geven als dat niet lekker synchroon loopt.

P. :)

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

...en dat lijkt me juist heel lastig synchroon te krijgen.

Idee: Misschien de gaskabel omleiden naar een gevalletje in het dashboard ofzo, en dan een stelknop monteren. Merk je dat ie achter uitbreekt terwijl je alleen maar hard vooruit wil, dan zorg je dat de motor voorin iets meer op z'n donder krijgt :)

vraag me alleen af hoe een AX-carrosserie twee motoren vindt :roll:

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

kakanox wrote:vraag me alleen af hoe een AX-carrosserie twee motoren vindt :roll:


zwaar gok ik..

jij hebt wel vaker een motorblok achterin gehad toch? nou dan weet je net als ik dat de vering daar niet voor gemaakt is :D

mijn idee nog altijd: zaag een ax of saxo front eraf, monteer dat omgedraait achter de voorstoelen. zorg dat het niet meer kan sturen.. klaar
Image

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

q01z wrote:
kakanox wrote:vraag me alleen af hoe een AX-carrosserie twee motoren vindt :roll:


zwaar gok ik..

jij hebt wel vaker een motorblok achterin gehad toch? nou dan weet je net als ik dat de vering daar niet voor gemaakt is :D

mijn idee nog altijd: zaag een AX of saxo front eraf, monteer dat omgedraait achter de voorstoelen. zorg dat het niet meer kan sturen.. klaar


Haha, je brengt PeterM op idee?n.. vraag me af wat ze ervan vinden bij de RDW :lol:

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

RDW is niet zo interessant..

overigens net tegen mezelf gesprint (wel verloren :lol:) even getimed met de stopwatch op me telefoon (je schijnt er ook mee te kunnen bellen, hoe, geen idee...) die rooie doet ongeveer 10 naar de 100 nu, hij loopt al een STUK beter dan eerst, nu met andere carb/sproeiers/bougies/verdelerkap/bobine

nu nog afstellen/module/onstekingshuis en hopen dat ik m weer in de buurt vd 85pk krijg..

1 voordeel.. ik 'moet' een spaghetti omdat er met het aandraaien van me downpipe een bout afbrak in mn spruitstuk.
Image

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

ik ga de bout van m'n downpipe maar eens afbreken :lol:
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Tim @X
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 371
Joined: ThuJun12, 2003 6:16:05 PM
Location: Montfort (Limburg)

Post by Tim @X »

Haha ik heb gister nog een of andere Nissan eruit gereden bij een stoplicht :lol:
Pump Your Body To The Bass
The Kick Will Be Right In Your Face

Cracking Sounds Are In Ya' Ears
So Turn Around & Show Some Fear

Pounding Noises, Hard As Hell
Will Give You Some Outrage In Pain

Noises Deep Down In Your Head
The Music Makes You Go Insa-a-a-a-a-ne!

simsken
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 98
Joined: MonApr18, 2005 4:56:08 PM
Location: De Heurne
Contact:

Post by simsken »

Kan iemand voor mij een video bestandje uploaden? of een tip geven waar ik hem kan uploaden?

*.3gp bestand half mb groot

Dan zet ik hem hier neer :)

Post Reply