auto's met gevoel

Online meeting-place voor alle off-topic zaken en wat je toch graag kwijt wil.

Moderators: Rock's, webmasters

Post Reply
q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

auto's met gevoel

Post by q01z »

bron: Nu.nl


Auto


Bijna de helft van de Britse automobilisten voert geregeld een gesprekje met de auto. Ze geven een schouderklopje tijdens de rit en na afloop volgt er vaak een complimentje. Dat blijkt maandag uit een onderzoek onder 2000 automobilisten. Ongeveer 40 procent vindt dat zijn auto wel degelijk een karakter heeft en zelfs in staat is zich beroerd te voelen. E?n op de vijf Britten maakt zich zorgen over de gevoelens van zijn voertuig. De onderzoekers ontdekten ook dat vooral vrouwen hun auto een koosnaampje geven.
Image

pcrodent
Moderator
Moderator
Posts: 4047
Joined: SatJun26, 2004 5:53:29 PM

Post by pcrodent »

Hmmmm mijnes heeft geen naam maar terwijl ik plank om ergens snel voorbij te komen betrap ik mezelf er weleens op "kom op auto!" te roepen naar 'm. En na een grote rit verdient ie een schouder(dak)klopje en een slokje olie :D

Eigenlijk geldt hetzelfde voor de eend maar daartegen hoef je niet te praten, je weet precies wat ie haalt en andere mensen wachten maar op me... Overigens praat ik daar dan weer wel tegen: "lullig h?, moet je met je Mercedes toch op een eendje wachten!" of "tjee wat kun jij hard optrekken! Staan we weer gezellig samen bij het volgende stoplicht."

O en nee ik denk niet dat auto's gevoelens hebben, anders zou ik er geen gekocht hebben want beginnende chauffeurs (ik...) zijn automartelaars.
Kijk uit, een Cactussssss

User avatar
HellDuke
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 318
Joined: WedJul09, 2003 7:30:46 PM
Location: Mijdrecht

Post by HellDuke »

Ik geef die auto's van mijn werk wel af en toe een lekker klopje, meestal net aan de zijkant voor het bestuurdersportier. Die auto's hebben ook een zwaar leven. Elke dag andere chauffeurs, 60x starten en stoppen per dag en ze worden aardig op hun staart getrapt.

Van een Mercedes Vario kreeg ik ook nog vaak antwoord na een klopje, dan hoorde je psssssst uit het luchtdrukremsysteem :)
Citroën AX 1.1 Plaisir Runner GT Style
Honda Transalp XL 600v

Shit Happens 8)

143.333

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

mijne heeft wel gevoel.. hij haat me ;)

soort haat/liefde verhouding :roll:
Image

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

de mijne vindt me wel lief geloof ik :)

reageert telkens braaf als ik gas geef :P komt misschien omdat ik 'm altijd netjes warmrijd? :D

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

ik denk dat iedereen hier zn ax wel netjes warm rijdt! of athans, de nette axjes ;)

mijne reageren allebij eerder fel en agressief op het gas.. ipv lief
Image

miennepetien
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 245
Joined: SunMar06, 2005 4:04:11 PM
Location: Vlissingen

Post by miennepetien »

O das toch juist wel leuk zo'n felle tijger.... :P
Lief en braaf is niet altijd leuk wordt zo eentonig :D

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

miennepetien wrote:O das toch juist wel leuk zo'n felle tijger.... :P
Lief en braaf is niet altijd leuk wordt zo eentonig :D


ik bedoelde: Hij reageert braaf door als een idioot vooruit te stormen :D

miennepetien
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 245
Joined: SunMar06, 2005 4:04:11 PM
Location: Vlissingen

Post by miennepetien »

O mijn antwoord was gebaseerd op wat q01z zei, sorry moest effe quoten.
Maar dat is toch ook goed dat ie braaf luistert en als een idioot tekeer gaat :twisted:

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Is zeker goed :D Al twijfel ik er niet aan dat die van q01z sneller is, die van mij is nl. 100% origineel..

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

ik twijfel er ook neit aan dat mijn andere carburateur ook sneller is.. en die is ook volledig origineel
Image

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

miennepetien wrote:O das toch juist wel leuk zo'n felle tijger.... :P
Lief en braaf is niet altijd leuk wordt zo eentonig :D


Nou, kan inmiddels uit ervaring vertellen dat naast zo'n tijger een regelmatig lopende plaisir een oase van rust is :)
Wel erg leuk hoor om tegenwoordig te kunnen kiezen uit een rodeorit of een elegant lief volbloedje.

Van de plaisir heb ik me wel's afgevraagd het een hij of een zij is met het soms bijzonder eigenwijze karakter,
over de GT carb is er weinig twijfel, die wil maar ??n ding..... en graag en hard ook :twisted:
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

Mijne is een beetje nerveus, heeft een benzine verslaving waar hij niet vanaf komt en verder is het een kauwkleum.Hij wil ook niet zo als hij nog warm moet worden.
Momenteel voeld hij zich een beetje zielig, hij huilt omdat zijn dynamo pijn doet :( .

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

q01z wrote:ik twijfel er ook neit aan dat mijn andere carburateur ook sneller is.. en die is ook volledig origineel


het zou zomaar kunnen. Maar je hebt wel minder koppel helemaal onderin, want de koppelkromme van een GTcarb is minder mooi :)

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

kakanox wrote:
q01z wrote:ik twijfel er ook neit aan dat mijn andere carburateur ook sneller is.. en die is ook volledig origineel


het zou zomaar kunnen. Maar je hebt wel minder koppel helemaal onderin, want de koppelkromme van een GTcarb is minder mooi :)


dan win ik het gewoon op ego en rijvaardigheid
Image

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

hahaha, ego zal wel lukken ja :lol:

Post Reply