De bank van Erik Botman wordt ook veel in de autocross wereld gebruikt. Is een goede bank hoor.. Er zijn een boel mensen die zullen huilen nadat de uitdraai uit de kast rolt.. De meeste "Opgevoerde" motoren halen niet het fabrieks vermogen!
Erik is trouwens een citrofiel! Heeft jaren bij citroen gewerkt!
BrookmanRacing wrote:Er zijn een boel mensen die zullen huilen nadat de uitdraai uit de kast rolt.. De meeste "Opgevoerde" motoren halen niet het fabrieks vermogen!
tja dat krijg je met een moter die er al 2 ton op heeft ,
maar een frisse moter die goed presteerd haald zijn waardes wel.
mischien dat ik wel mijn 1.4 op de bank gooi om te kijken hoe "fris" hij nog is maar ik vind het alsnog vrij veel geld, ik wacht nog even op de datum.
mijn vorige crossauto (205 1900 GTI) had standaard 130 pk. Het volgende is er aan gebeurd:
Geflowde kop en bewerkte kleppen, 284 graden nokkenas, VEN injectie (instelbaar), Verstelbare nokkenaspoulie, gebalnceerd en lichter onerblok en 4in1 uitlaat. Nieuwe zuigers, bussen en zuigerveren
Resultaat: 148 pk en 195 Nm.. het valt vaak een beetje tegen, maar je wint met ontsteking en injectie/carburateur afstellen toch snel een paar pk's! (al zal dat afstellen bij sommige injectie auto's niet kunnen).
Drake, inderdaad een setje goede zuigerveren en nieuw ingeschuurde kleppen doen al wonderen!
Nou die bank van eric vindt ik wel ERG positief, en tevens is het meer een showbank voor degene die erbij staan van kijk eens hoe ik loop tevlammen.
2 jaar terug op summer edition heel slechte ervaringen mee gehad, veel meer vermogen dan de auto had op de bankt, koelventilatoren niet aanzetten, hoop gezeik voor hij even een RWD auto wou banken