verzekering total loss?

Online meeting-place voor alle off-topic zaken en wat je toch graag kwijt wil.

Moderators: Rock's, webmasters

Post Reply
q01z
Total admin
Total admin

verzekering total loss?

Post by q01z »

FoxHunter wrote:ik vraag me af he... Stel dat je auto 1000 euro waard is, en je heb schade voor 1500. Is dan dus totall los.. Betekend dit dat hij dan ook niet meer gemaakt wordt, of dat de verzekering niet meer vergoed..

Wat kan ik me ebij voorstellen??

om ff netjes hier opnieuw te beginnen..

ik dacht da thet zo was dat je dan de dagwaarde van je auto uitgekeerd kreeg of athans een gedeelte ervan.. waarmee je het dan maar zou moeten redden

maar je hebt technisch total loss en euhm juridisch(??) total loss

technisch total loss lijkt me duidelijk, dan is het gewoon niet verantwoord om er nog mee te rijden.. deze belanden op de sloop of in Polen

die andere is dus dat niet meer loont om de auto te maken.. dus gewoon schade die hoger is dan de dagwaarde! in dat laatste geval mag je zelf nog bepalen wat er gebeurd
Image

FoxHunter
AX Master
AX Master

Post by FoxHunter »

bedankt mark, ik vraag het me dus ook af :)
Gratis geld verdienen? Meld Je Aan Op Onderstaande Link!
Klik Hier!!

ALS DE AX NIET RIJD, **Sta Op, En (S)Loop**

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

FoxHunter wrote:bedankt mark, ik vraag het me dus ook af :)

goh ik dacht al wie heb ik gequote :)
maar ik vroeg me dit idd ook af en vond het wel slim om hier es over te beginnen!

en owhja tis marC :P
Image

2Black
citrofiel in crisis
citrofiel in crisis

Post by 2Black »

Precies...

Total loss= totaal afschrijving voor de verzekering nadat schade-expertise heeft bevonden dat reparatie duurder is dan de huidige dagwaarde van de auto.
Hangt overigens wel af van de verzekerings vorm en eventueel hoe de schade is veroorzaakt.
Verzekering van de schuldhebbende vergoed in principe niet meer dan de dagwaarde en eventuele letselschade, dat staat apart van elkaar.
Je kunt eventueel altijd een contra-expertise laten doen door een derde partij.
Feit blijft, hoe ouder de auto hoe lulliger het kan uitpakken voor degene met de schade.
Onze beide CX'en zullen een dagwaarde van bijna 0 hebben, tenzij ze verzekerd zijn met een bijgevoegd (en recent) taxatierapport.

Mijn zwager en diens wederhelft zijn onlangs op elkaar ( :? ) gebotst.... beide auto's total loss, van de ene (Peugeot 205) kon je dat verwachten maar van de andere niet echt (Citroën Xantia 2.0 16v break(op LPG)). Leek aardig reparabel die Xantia, maar ja... je zit met moderne ge?ntegreerde bumpers en koplampunits maar zo op de 2000 a 2500 euro.
Lullig...., schrijf je in totaal even een heel aardig bedrag af...
Ze hadden het ook andersom moeten doen, de peugeot had op de Xantia moeten knallen was er weinig aan de hand geweest....financieel.
Collin,

Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh

Joost
Total admin
Total admin

Post by Joost »

technisch total loss houdt vaak ook in dat kenteken door de politie ingenomen wordt. (naja weet Dirk vast meer van )

je moet het geluk hebben dat bij taxatie er echt voor gezorgd wordt dat iemand een hart heeft voor jou auto.

Gelukkig kan ik goed overweg met de Citroën Dealer en had ik bij taxatie een echte ... .

doordat de dealer een goede waarde geeft van de gewone prijs van je auto wordt een total loss verklaring al snel moeilijker. Daarom worden schades af en toe iets lager geschat zodat de auto niet total loss verklaard wordt.

Bijkomend feit vind ik dat een auto die total loss gaat niet per direct eigendom mag kunnen worden van de verzekering.

en tja Soms is het plaatsen van een nieuwe deur incl spuiten duurder als een andere auto kopen (Financieel dus total loss)
en het stomme is dan dat die 2de hands deur misschien maar 45 euro kost waardoor je "zonder" schade weer vooruit kan.
en soms is het spuiten van een 2de hands deurtje op de zwarte methode ook goedkoper.

maar een auto uit 94 zal zo snel op een krasje niet total loss gaan. Vaak kan je er mooi wat reparatiewerk uit krijgen.
Misschien krijg je financieel wel je aankoop bedrag eruit!

maar het beste is nog geen schades rijden en geen omvallende bomen
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

FoxHunter
AX Master
AX Master

Post by FoxHunter »

voorbeeldje van mij rode ax uit 89.

Hier was een fietser tegenaan gereden. Knipperlicht kapot, klein deukje aan de neus van mn zijspabord, en wat krasjes om weg te poetsen. Kreeg er 375 euro voor!
Gratis geld verdienen? Meld Je Aan Op Onderstaande Link!
Klik Hier!!

ALS DE AX NIET RIJD, **Sta Op, En (S)Loop**

Saxo.VTS.16v
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Saxo.VTS.16v »

Bij een schade die 2/3 van de dagwaarde of meer bedraagt wordt de auto niet meer gerepareerd en krijg je de dagwaarde uitgekeerd. Je krijgt dus nooit ?1500,- (schadebedrag) als je auto nog maar een dagwaarde heeft van ?1000,-
Voorzitter Saxo 16V Club & Club C2 Sportive
Saxo 1.6i 16v '00
Saxo 1.6i 16v '03
Saxo 1.5 D X '97
AX 1.1i Volcane '94

pcrodent
Moderator
Moderator

Post by pcrodent »

Wat me nu alleen niet duidelijk is...
Ik had al eens ergens gehoord (en Joost zegt het weer... GMTA) dat bij een bepaald soort total loss je je auto kwijt bent aan de verzekering en dat je een beetje geld ervoor krijgt (is nooit zoveel bij een AX...).
Aan de andere kant, ze kunnen je ook de dagwaarde geven en zeggen "repareer 'm hier maar van". Dus dan hou je je auto.
Hoe zit het nou (m.a.w. van wie wordt/blijft de auto)?
Kijk uit, een Cactussssss

Joost
Total admin
Total admin

Post by Joost »

pcrodent wrote:Wat me nu alleen niet duidelijk is...
Ik had al eens ergens gehoord (en Joost zegt het weer... GMTA) dat bij een bepaald soort total loss je je auto kwijt bent aan de verzekering en dat je een beetje geld ervoor krijgt (is nooit zoveel bij een AX...).
Aan de andere kant, ze kunnen je ook de dagwaarde geven en zeggen "repareer 'm hier maar van". Dus dan hou je je auto.
Hoe zit het nou (m.a.w. van wie wordt/blijft de auto)?

die discussie is mij ook nog steeds niet duidelijk.

wat ze doen is kijken wat je wrak op de markt waard is.
Ze bekijken de waarde van wat je auto was
en het schade bedrag.

Stel auto is 1000 waard
schade is 750
Wrak verkoop 400
dan zullen ze proberen je 1000 euro te geven en het wrak te houden.
je kan er dan voor kiezen voor 400 euro deze terug te kopen.

of waarde 1000
schade 1250
verkoop 400
jij krijgt 1000 mits je het wrak inlevert en 600 als je het wrak houdt.

op zo'n manier van geintje zal het werken.
mijn standpunt blijft idd, betaal de schade maar en blijf van MIJN auto af.
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

pcrodent
Moderator
Moderator

Post by pcrodent »

Hoe dan ook ze proberen je te naaien dus :(

Maar aan de andere kant, als je bumper wordt stukgereden door iemand kan je wel weer flink cashen en voor een paar tientjes een andere halen...
Kijk uit, een Cactussssss

kevin.broke
AX Spaster Mammer

Post by kevin.broke »

pcrodent wrote:Hoe dan ook ze proberen je te naaien dus :(

Maar aan de andere kant, als je bumper wordt stukgereden door iemand kan je wel weer flink cashen en voor een paar tientjes een andere halen...

verzekeraars en banken zijn op oliebedrijven na de rijksten ter wereld... dat is niet voor nix :lol:

Brutus
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Brutus »

Verzekeraars zijn ook altijd de grootste procedeerders...

Moeten ze een monsterbedrag uitkeren.. dan kan dat jaren duren...
Voorbeeld, op TT baan was 13 jaar geleden een vrouwelijke baancommisaris omvergereden door een verongelukte motor.. die motor kwam zover in de baan dat de arme vrouw in kwestie geen kant op kon..

Het heeft 13 jaar geduurt voordat de verzekering een schadevergoeding wil uitkeren...(Ze stond overigens goed in haar recht..) Helaas voor haar mist ze nu een been en gaat ze op 40-jarige leeftijd als invalide door het leven..

Geld kan het nooit compenseren.. IN haar geval nooit.. maar in principe bij een ongeluk met je ax ook niet..

Post Reply