Is er iemand in de regio handig met een Puch ?

Online meeting-place voor alle off-topic zaken en wat je toch graag kwijt wil.

Moderators: Rock's, webmasters

Post Reply
Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo

Is er iemand in de regio handig met een Puch ?

Post by Rock's »

Hier in Nieuwerkerk a/d IJssel zijn alle fietsenmakers gestopt met brommersleutelen...

De Situatie.....

Een nog nette Puch Maxi (dus niet zo'n stofzuigert) heeft 5 jaar stilgestaan en wil nu niet meer starten.

Wat heb ik gedaan.

Banden oppompen (= gelukt)
Oude benzine vervangen / ook uit carb. (= gelukt)
Nieuwe bougie erin (= gelukt)

Volgens de wet van Rock's zou hij het nou moeten doen, maar er staan blijkbaar wetten boven :?

Ik heb zelf het idee dat de vonk niet groot genoeg is..... en ik durf geen contactpunten te vervangen/stellen omdat ik dan de boel helemaal verziek.

Is er iemand die het leuk vind (een uitdaging) om (tegen vergoeding) de Puch aan de praat te krijgen ?
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Drake »

ik wil volgende week wel eff langskomen ik woon toch in de buurt en ik heb tijd zat aangezien ik geen werk meer heb. ik heb zelf 2 puchjes gehad :) en ik ben handiger met scooters/brommers dan met auto's :( , ik weet zeker dat ik hem wel weer lopend krijg :lol:

kan ik meteen kijken naar de bumperlip :)

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Rock's »

Drake wrote:ik wil volgende week wel eff langskomen ik woon toch in de buurt en ik heb tijd zat aangezien ik geen werk meer heb. ik heb zelf 2 puchjes gehad :) en ik ben handiger met scooters/brommers dan met auto's :( , ik weet zeker dat ik hem wel weer lopend krijg :lol:

kan ik meteen kijken naar de bumperlip :)

Deal :D

Denk je ?... moet ik alvast ff nwe contactpuntjes kopen ?...... brommert is 16 jaar oud, en heeft nog maar heel weinig km's gelopen.

Oow,...dan kunnen we ook ff bespreken wat voor HU interessant is voor mij om aan te schaffen. :wink:
Image

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Drake »

Prima, zeg maar wanneer je volgende week tijd hebt, nieuwe contactpuntjes is wel zo handig.

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Rock's »

Mijn carb is lek........ na een kleine check up ben ik tot de conclusie gekomen dat de pakking tussen carb en carbdop helemaal is opgevreten door benzine ofzo....

Heeft iemand in een oude doos (uit de goede oude tijd) nog een std puch carbje liggen ?....
Image

Post Reply