Ik naar mn vaste Citroën specialst en daar alles laten maken op de las werkzaamheden na. Die bij een andere garage laten maken, en nadat alles klaar was weer naar de APK boer gereden. Na 1 uur wachten was ik eindelijk aan de beurt, en ik verwachte er weer binnen 5 minuten weg te zijn. Krijg ik eerst te horen dat mn knipperlichten nog vrolijk meedanste op de achterlichten. De lichten knipperde een beetje maar ik vond het mierenneuken, maar die mening deelde de keurmeester niet.
Hij gaat kijken naar het gat was gelast (linker skirt bij de kokerbalk), maar blijkt dat het verkeerde gelast was. Het ging de keurmeester om het kleine stuk rechte skirt tussen de grote skirt en het achterwiel. Weer afgekeurd dus.
Natuurlijk ben ik de l*l om weer naar de garage te gaan, dus weer beide garages langs. Probleem met de lampen achter was een beetje verbeterd, maar ze knipperde nog h??l lichtelijk mee. Daarna het juiste stuk laten lassen, en nadat dat gedaan was kon ik weer richting APK station.
Kom daar dus vanochtend aan, ik zeg duidelijk het is voor de herkeuring, en verwacht er dus binnen 3 minuten weg te zijn. Wat doet ie mafketel nu....zet hij de AX weer op het remmentestding, en begint de hele keuring te doen. Ik na 2 minuten maar eens gevraagd wat hij nu aan het doen was. Immers hij hoefde maar naar 2 punten te kijken. Krijg ik te horen dat hij toch maar ff de hele wagen wilde nakijken

Kreeg ik nu te horen dat hij maar niet begreep waarom ik een opmerking de vorige keer had gekregen over de staat van de band RV. De band vond hij prima, maar hij had weer commentaar op de schokbrekers voor. En dat snap ik weer niet, anders had ik dat ook wel te horen gekregen bij de eerste keuring, en bij de reperatie van de as hoes.
Ondertussen 15 minuten verder, en toen ging hij nog eens naar de achterlichten kijken. Valt hem op dat de achterlichten nog steeds meedansen, en hij zou dat wel ff oplossen, maar zijn actie pakte averechts uit.
Had me al voorgenomen dat als de AX daar weer afgekeurd werd, dat ik naar een ander APK station zou gaan. Ik was dat mierenneuken over die lampen meer dan zat. Bij het naar buiten rijden, zag ik wel de oorzaak van de complete herkeuring. Er liep namelijk iemand rond met een overall aan met RDW achterop.
Tegen mn verwachting in werd de wagen nu wel goedgekeurd, dus kon ik weer naar de garage om de skirts vast te laten zetten.
Mn moeder zover kunnen krijgen dat zij ff de skits erop ging laten zetten, omdat het maar een karweitje van paar minuten was. Belt mn moeder 1,5 uur later op, of ik haar kon komen halen bij de garage

Het had dus niet veel gescheeld of de AX had vlam gevat.
Hopelijk heeft de 1.1 nu een probleemloos jaar