Wel of niet verlagen

Online meeting-place voor alle off-topic zaken en wat je toch graag kwijt wil.

Moderators: Rock's, webmasters

Anouschka
AX Master
AX Master

Wel of niet verlagen

Post by Anouschka »

Ik zit weer eens met een dilemma hoor. Of ik de voorkant van mijn auto wel of niet wil verlagen. Het staat natuurlijk een stuk mooier maar het echte comfort raak je er wel mee kwijt denk ik. Ik heb alleen nog nooit in een verlaagde AX gereden dus dat verschil ken ik niet. Misschien dat er hier leden zijn die het comfort enzo van voor en na het verlagen een beetje kunnen beschrijven? :)

1.4deetje
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by 1.4deetje »

Comfort voor het verlagen :thumbright: .
Na het verlagen :pukeleft:

Heb zelf mijn auto aan de voorzijde 4 cm verlaagd en je stuiterd echt veel minder comfortabel over een drempel.

Maar misschien komt dat omdat ik mijn orginele veren gewoon door geslepen heb :oops:
Nu met gereviseerde kop en nieuwe pakkingen.
Vaarwel olie lekkage!!!!!!!!!!!!!! :wave

peter
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by peter »

de mijne is ook verlaagd (4cm), maar ik vind het comfort erg meevallen.
Image

Rob GT
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Rob GT »

1.4deetje wrote:Maar misschien komt dat omdat ik mijn orginele veren gewoon door geslepen heb :oops:

Lekkere manier...

Die van mij is ook verlaagd, maar heb meteen koni's gemonteerd... dus comfort?? 2 of 3 cm lijkt al een stuk mooier, maar daarme kun je nog wel aardig over drempels.

Oh, ik bedenk me trouwens net dat mijn GTI sowieso al een stuk minder comfortabel is dan die van jou :oops:
Image

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur

Post by Sander »

comfort als in met 80 over een hobbel waar alle duitsers overheen kruipen in lage gearing, of comfort in de zin van niet meer remmen voor bochten waar alle duitsers in lage gearing doorheen kakken.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

citro-power
AX Master
AX Master

Post by citro-power »

Ik heb mijn auto voor en achter verlaagd. Voor zitten er Apex veren op en ik vind het eigenlijk allemaal wel meevallen. Zo heel stug en stuiteren is het niet. maar het stuurt wel stukken beter!!

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Rock's »

lekker stuiteren heeft ook wel wat (krijg je echt het gevoel of je in een racertje zit)

laat ik het met cijfers doen.....lekker duidelijk... 8)

Comfort originele rijhoogte = 10
Comfort bij verlagen voor en achterzijde = 7
Comfort na verlagen van alleen de voorzijde = 4

Enuh,.....mooi is het wel,....sommige auto's hebben het gewoon nodig....vink :roll:
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah

Anouschka
AX Master
AX Master

Post by Anouschka »

De reden waarom ik het zou willen is in ieder geval optisch. Het ziet er gewoon een stuk mooier uit vind ik. Maar de originele "vering" rijdt gewoon lekker. Al moet ik met mijn splitter nu al behoorlijk opletten bij drempels, kan er makkelijk overheen maar moet wel zachtjes gebeuren. Als ie nog wat verlaagd wordt, zou ik dat dan erg merken denken jullie?

ps: Heb nog tot ongeveer 13 oktober de tijd om te beslissen, dan moet mijn AX voor de APK en als ik besluit om hem te verlagen wil ik dat dan meteen laten doen :wink:

Joost
Total admin
Total admin

Post by Joost »

als je verlaagd aan de voorkant (alleen) dan worden de drempels nog veel erger.
en anders iets erger.

wil je comfort behouden neem dan een vrij slappe veer.
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Drake »

Ik heb apex veren voor, en het comfort is vind ik prima, ik kan bijna net zo hard over drempels eerst dan voorheen goed het is wel ietsje minder maar niet hell/hemel, maar je gaat er op een ander comfort op vooruit!, bochten worden ineens heel stuk leuker :lol:, de wegligging gaat er 10x op voorruit evenals het uiterlijk, dus verlagen... ja! sowieso vind ik het een must bij een ax, ipv van een 2cv die bij elke bocht als een slagschip overheld heb je een grote kart !
Last edited by Drake on ThuAug18, 2005 5:16:17 PM, edited 2 times in total.

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Drake »

1.4deetje wrote:Maar misschien komt dat omdat ik mijn orginele veren gewoon door geslepen heb :oops:

Dat is wel het stomste wat je kunt doen!, levensgevaarlijk ook aangezien de veren zo hun kracht kwijt zijn, foei! :lol: , apex veren kosten rond de 65 euro dus het geld is het niet. en ik ben er erg tevreden mee.

1.4deetje
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by 1.4deetje »

Drake wrote:

Dat is wel het stomste wat je kunt doen!, levensgevaarlijk ook aangezien de veren zo hun kracht kwijt zijn, foei! :lol: , apex veren kosten rond de 65 euro dus het geld is het niet. en ik ben er erg tevreden mee.

Valt wel mee, heb het al bij zoveel auto"s gedaan en er is nog nooit wat gebeurd 8) .
Je moet ze gewoon niet te ver afslijpen want dan kunnen ze er tussenuit springen en dat wil je liever niet :wink:

Anouschka
AX Master
AX Master

Post by Anouschka »

Ik heb op de meeting ook wel eens een AX gezien die volgens mij alleen aan de voorkant verlaagd was. Dat ie wat schuin voorover helt zeg maar. Dat ziet er echt ERRUG stoer uit! En dan nog iets, achter verlagen is toch moeilijker dan dat je hem voor verlaagt? Of zit ik nu helemaal mis?

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

nousch,
achter is niet moeilijker hoor! maar je moet een beetje geluk hebben.. het kan namelijk heel erg vastgeroest zitten! en een goede voorbereiding met dagelijks een beetje wd40 of kruipolie is geen overbodige luxe..

bij mij ging het allemaal niet los :roll: dus dat schoot niet echt op!
maar in theoretische principes is het makkelijker en goed te doen ;)
Image

1.4deetje
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by 1.4deetje »

maar tussen theorie en praktijk zit een groot verschil :?

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

1.4deetje wrote:maar tussen theorie en praktijk zit een groot verschil :?

:roll: daarom is mijne achter dus helaas ook niet verlaagt
Image

1.4deetje
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by 1.4deetje »

Ik zit er al weken over te twijfelen om mijn achterkant te verlagen, maar zie op tegen het gek.t en gekl..t met dingen die vastgerot zitten

Popmart
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Popmart »

Anouschka wrote:Ik heb op de meeting ook wel eens een AX gezien die volgens mij alleen aan de voorkant verlaagd was. Dat ie wat schuin voorover helt zeg maar. Dat ziet er echt ERRUG stoer uit! En dan nog iets, achter verlagen is toch moeilijker dan dat je hem voor verlaagt? Of zit ik nu helemaal mis?

Maarten van E heeft zn AX ook alleen voren verlaagd.

Verlagen voor is ook het eerste wat er gaat gebeuren nadat ik alle roest weg gewerkt heb, en er zeker van ben dat er geen andere reperaties gebeuren moeten.

2Black
citrofiel in crisis
citrofiel in crisis

Post by 2Black »

De onze is van voren ook verlaagd.
Kan niet zeggen dat ik van simpelweg verlagen doormiddel van het plaatsen van andere veren een voorstander ben.
Het veergedrag (of eigenlijk het funktioneren van de schokdempers) wordt dan dusdanig anders (lees: slechter) dat dat het weggedrag niet ten goede komt.
Hoe verder verlagen hoe slechter.

Of je doet het volledig natuurlijk, veren ?n dempers.
Maar dat is een ander verhaal, dan gaat het al meer richting sportonderstel dat vaak ook nog instelbaar is en je weggedrag (met name wegligging en stabiliteit) alleen maar ten goede komt.
Punt is dan wel de prijs, voor minder dan 500 euro ben je dan in principe niet klaar. Gele koni schokdempers rondom via de club (Joost) gaat je zo'n 350-400 kosten en tel daar nog 100 voor redelijke veren bij op.

Ikzelf overweeg of die gele koni's ?f een complete set van G&M, autostyle heeft een set sportdempers voor AX (GT) vanaf ? 550.
Collin,

Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Drake »

2Black wrote:De onze is van voren ook verlaagd.
Kan niet zeggen dat ik van simpelweg verlagen doormiddel van het plaatsen van andere veren een voorstander ben.
Het veergedrag (of eigenlijk het funktioneren van de schokdempers) wordt dan dusdanig anders (lees: slechter) dat dat het weggedrag niet ten goede komt.
Hoe verder verlagen hoe slechter.

mijne is 35mm verlaagd, de schokdempers hebben er geen probs mee, lager (40-50 mm) geeft wel probs

maar alleen voor verlagen, dat ziet er niet uit :lol: :
Image
of je moet van hotrod's houden.

Post Reply