onderdelen enz.

Online meeting-place voor alle off-topic zaken en wat je toch graag kwijt wil.

Moderators: Rock's, webmasters

Post Reply
Michel uit Almelo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 103
Joined: MonMay09, 2005 8:15:33 PM
Location: Almelo

onderdelen enz.

Post by Michel uit Almelo »

Welke onderdelen zijn compatible met mn 1.4 diesel?
Ik bedoel als ik kijk bij aanbod dan zie ik dus bijv een donor auto voor weinig en losse onderdelen enz.
Hoe weet ik wat ik kan gebruiken voor mn dieseltje?
Dan bedoel ik dus eigenlijk het motorisch/mechanise spul.
Er zal wel geen pas klaar antwoord zijn op deze vraag denk ik maar een richtlijn?

Groeten Michel

Brutus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2845
Joined: ThuJun12, 2003 5:49:37 PM

Post by Brutus »

Het hangt veelal af van je type...

Dus type I of type II...

Type 1 is een vierkantig dashboard..
type 2 is een rondachtig dashboard..

Type 2 begon ergens vanaf eind 1991

User avatar
Joris
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2018
Joined: TueAug12, 2003 12:51:05 AM
Location: Heerenveen (Friesland)
Contact:

Post by Joris »

Ik zou ergens een dieseltje op de kop tikken.
Motorisch is benzine heel anders, verder kun je wel dingen van het interieur gebruiken.(let wel op wat Brutus zei)
Rides: Ax GT `91 Ax gti `92 VW passat variant 97 18inch Cx 2000 pallas `79

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2744
Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
Location: Fijnaart (West Brabant)
Contact:

Post by Kakelbont »

De 106 1.4 TUD heeft exact dezelfde motor. (kjz motor). Kan je dus dingenjtjes uitstrippen. Misschien dat je wel je motorsteunen moet overschroeven maar das ook het werk niet.
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

Michel uit Almelo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 103
Joined: MonMay09, 2005 8:15:33 PM
Location: Almelo

Post by Michel uit Almelo »

Die van mij is een type 2. Bedankt in ieder geval voor de info.

Michel :D

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

qua aandrijving zit dr ook wel het een en ander aan verschil in, alles is zwaarder uitgevoerd, de aandrijfassen, de fusees, achteras, het is allemaal net wat zwaarder dan bij een normale benzine AX.
Remmerij voor is ook allemaal net weer anders, dus dat kan je ook niet zonder meer overzetten.

Interieur en exterieurdelen zijn meestal wel zonder problemen om te zetten, maar technisch wordt het toch wel wat lastiger

Post Reply