Hoi,
Ik weet niet of mn ax nu een 1.4 of 1.5D is, kan het ook niet op het kenteken weervinden. Gisteren even aan het kijken geweest voor een voordelige auto verzekering en op verschillende site,s kwam er ax 1.5 D the first te staanna het intypen van de gegevens.
Groeten Michel
AX 1.4 of 1.5????
Moderators: Rock's, webmasters
-
- AX liefhebber
-
- AX Master Spammer
Dan zal het wel een 1.5 zijn. Uit welk jaar issie? De latere versies zijn zowiezo allemaal (of bijna allemaal?) 1.5
Probeer anders even de RDW site. Daar kan je ook kentekens natrekken. (www.rdw.nl)
/edit/ net even gedaan en volgens de rdw heb je een 1.4 (1360cc) Ik had dus geen gelijk dat de latere ammel 1.5 zijn....
Probeer anders even de RDW site. Daar kan je ook kentekens natrekken. (www.rdw.nl)
/edit/ net even gedaan en volgens de rdw heb je een 1.4 (1360cc) Ik had dus geen gelijk dat de latere ammel 1.5 zijn....

rdw site wrote: Voertuigsoort i Personenauto
Merk i CITROEN
Handelsbenaming i AX FIRST DIESEL KAT
Kleur(en) i Rood
Brandstof i Diesel
Aantal cilinders i 4
Cilinderinhoud i 1360 cm3
Aantal zitplaatsen i 0
Aantal staanplaatsen i N.v.t.
Massa ledig voertuig i 726 kg
Maximum massa voertuig i 1.150 kg
Massa rijklaar i 0 kg
Laadvermogen i N.v.t.
Maximum massa te trekken indien aanhangwagen:
- ongeremd i 413 kg
- geremd i 700 kg
- oplegger geremd i N.v.t.
- autonoom geremd i N.v.t.
- middenas geremd i N.v.t.
Datum eerste afgifte Nederland i 31 maart 1995
Datum eerste toelating i 31 maart 1995
Datum aanvang tenaamstelling i 9 mei 2005
Vervaldatum APK i 29 april 2006
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)
-
- AX liefhebber
-
- AX Master Spammer
IceByte wrote:Zou niet weten of er uiterlijk verschil in een 1.4 en een 1.5D zit, aangezien ik een 1.5D nog niet gezien heb onder de kap, mijn 1.4 blok staat wel een foto van in mn wie is wie.
Op de schema's uit de werkplaatshandleiding dacht ik niet veel verschil te zien inderdaad.
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)
-
- AX Master Spammer
Kakelbont wrote:IceByte wrote:Zou niet weten of er uiterlijk verschil in een 1.4 en een 1.5D zit, aangezien ik een 1.5D nog niet gezien heb onder de kap, mijn 1.4 blok staat wel een foto van in mn wie is wie.
Op de schema's uit de werkplaatshandleiding dacht ik niet veel verschil te zien inderdaad.
mmm dan valt de optie van kijk en vergelijk al af

Blijft nog over het motortype, moet te vinden zijn op het plaatje voor op het blok, aan de voorkant bij de aansluiting van versnellingsbak + motor