Het grote Eric's C2 tegen Sander's AX topic
Moderators: Rock's, webmasters
Het grote Eric's C2 tegen Sander's AX topic
De uitdaging staat Eric.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
oke misschien moet ik mijn cijfers ook maar geven. Ik schat dat ik nou ergens rond de 110 115 pk zit. En zeker onder de 8 seconde op de 100 zit.
Ik zat met de sprint op full speed binnen 12 seconden op de 130.
Ik zat met de sprint op full speed binnen 12 seconden op de 130.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
Ik word er zolangzamerhand poepflauw van...De eeuwig durende discussie.. Eerst al het gemieter met de 1.1i volcane.. (geloof me ik heb dezelfde, al heb ik een openluchtfilter, katloze pijp en sportdemper) dan nog haal je het niet..
Nu die C2.. die word al afgeracht voor hij de 3000km rijd.. Dessalniettemin zal de AX winnen..Tis een AX-club en zweer bij de AX
Zo, spreek wat af en race eens.. Dan einde discussie
Nu die C2.. die word al afgeracht voor hij de 3000km rijd.. Dessalniettemin zal de AX winnen..Tis een AX-club en zweer bij de AX

Zo, spreek wat af en race eens.. Dan einde discussie

Dat moest maar niet. Wordt waarschijnlijk een keertje 's avonds cq snachts op de ring alkmaar. Parkeerplaats bij nieuwegein leent zich er niet echt voor volgens mij.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
Zo, .. Dan einde discussie
uiteindelijk is dit de axclub ja, ik heb er dan ook 2, (zelf)
maar ik heb nu ook een c2(leasebak), en das misschien wel de auto die veel mensen binnen een paar jaar ook gaan rijden,
< there`s no substitute voor the ax >
als het praten hierover niet gewenst is houd ik wel mijn koppie.
hoe hard ze gaan valt in deze category :
"the difference between men and boys, is the speed of their toys"
`t is gewoon speelgoed.
ik vind zelf dat alle ax, saxo`s en c2`s (zelfs 106) in dezelfde category vallen. maar gezien je reactie zal ik verder niets meer over de c2 posten.
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2744
- Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
- Location: Fijnaart (West Brabant)
- Contact:
Eric wrote:Zo, .. Dan einde discussie
uiteindelijk is dit de axclub ja, ik heb er dan ook 2, (zelf)
maar ik heb nu ook een c2(leasebak), en das misschien wel de auto die veel mensen binnen een paar jaar ook gaan rijden,
< there`s no substitute voor the AX >
als het praten hierover niet gewenst is houd ik wel mijn koppie.
hoe hard ze gaan valt in deze category :
"the difference between men and boys, is the speed of their toys"
`t is gewoon speelgoed.
ik vind zelf dat alle AX, saxo`s en c2`s (zelfs 106) in dezelfde category vallen. maar gezien je reactie zal ik verder niets meer over de c2 posten.
ho ho. Discuseren staat toch vrij zeker! wat is dat nou !?
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)
de "hoeveel euro / fun faktor" wint sander zeker, ik zie net de lease overeenkomst, 18.950 euro...
gelukkig betaal ik dat niet.
hiervoor kun je een supermarkt parkeerplaats vullen met axjes.
balkenende als je dit leest,
hoe is het nou toch mogelijk dat dit toch goedkoper is ?
je hebt mij mijn ax uitgejaagd.(damned)
gelukkig betaal ik dat niet.
hiervoor kun je een supermarkt parkeerplaats vullen met axjes.
balkenende als je dit leest,
hoe is het nou toch mogelijk dat dit toch goedkoper is ?
je hebt mij mijn ax uitgejaagd.(damned)
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2744
- Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
- Location: Fijnaart (West Brabant)
- Contact:
Autoprijzen zijn zowiezo te zot in NL. Hoogste prijzen van heel de EU.
Zo ik zat laatst dat bavo galema de nieuwe ford mustang testte. Ontzettend gave wagen maar kost iets van 80.000eurie.
Vanaf prijs in amerika: 17.000 DOLLAR
(voor de 'mindere' v6. de v8 was iets van 19.000)
voor de goeie orde, we hebben het hier over ene auto met een v8 blok van een paar honderd pk.
Zo ik zat laatst dat bavo galema de nieuwe ford mustang testte. Ontzettend gave wagen maar kost iets van 80.000eurie.
Vanaf prijs in amerika: 17.000 DOLLAR


voor de goeie orde, we hebben het hier over ene auto met een v8 blok van een paar honderd pk.
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)
Kakelbont wrote:Autoprijzen zijn zowiezo te zot in NL. Hoogste prijzen van heel de EU.
Zo ik zat laatst dat bavo galema de nieuwe ford mustang testte. Ontzettend gave wagen maar kost iets van 80.000eurie.
Vanaf prijs in amerika: 17.000 DOLLAR![]()
(voor de 'mindere' v6. de v8 was iets van 19.000)
voor de goeie orde, we hebben het hier over ene auto met een v8 blok van een paar honderd pk.
Ja.. die brute zwarte?
Hofman een classic car handelaar hier in mijn woonplaats die laat wekelijks scheepsladingen auto's uit amerika halen.. Toen heeft hij er eentje mee genomen .... Echt een koel ding die nieuwe mustang.. Ik zal eens wat foto's maken binnenkort...
Even voor de goede orde, ik heb op Sander gestemd omdat zelfs een AX GTI al bijna net zo snel is als de C2 VTS (9,0 tegen 8,9) Misschien dat mijn auto wat minder vit is na 13 jaar, die van hem is nog niet ingereden (of inmiddels al wel?)
Dus ik ben er van overtuigd dat Sander gaat winnnen, of hij moet wel heel raar gaan schakelen.
(trouwens, volgens een test van de autoweek een tijdje terug kwam de C2 VTS op 9,6 seconden uit zelfs!)
Even zo goed heeft Eric een prachtige C2! En die van Sander is natuurlijk niet standaard meer he...
Dus ik ben er van overtuigd dat Sander gaat winnnen, of hij moet wel heel raar gaan schakelen.
(trouwens, volgens een test van de autoweek een tijdje terug kwam de C2 VTS op 9,6 seconden uit zelfs!)
Even zo goed heeft Eric een prachtige C2! En die van Sander is natuurlijk niet standaard meer he...

Even zo goed heeft Eric een prachtige C2!
hij is van carlease, ik mag erin rijden,nooit zou ik 18.500 euro uitgeven, aan deze auto, nee dan liever 4 axjes.
het klinkt misschien arrogant, maar je zit anders, het is gewoon je auto niet, die ax voelt wat dat betreft lekkerder, echter, ik mag er zelfs niet eens aankomen, aan die c2.
voorbeeld, een openluchtfilter... dat mag niet, ik mag niets veranderen.
natas mag er niet in rijden... ook zoiets ...
nu mag ik zeker straks ook niet meer in haar ax rijden *snik*
ik zie ook steeds meer axjes te koop staan, sinds 1-1 ... volgens mij heeft het alles te maken met de vergoedingen voor particuliere autos.
bij mij was dat wel de druppel in ieder geval.
wettelijk : (mijn situatie)
2002 : 32ct / km (yeah ! dat was fun)
2003 : 18ct / km
2004 : 18ct /km alles boven 30km niet vergoed woon-werk.
2005 : 7ct / km alles erboven word belast als inkomen.
--->> (mijn volcane reed all-in 17,2ct /km in 2005)
2005 : eric neemt lease c2 voor 20 euro per maand, met tankpas-all-in
ik rijd 600~800km per week zakelijk.
er is geen andere reden waarom de ax weggaat, dan een financiele.
ik kan niet anders zeggen dan dat dit kabinet tegen de ax is

ps : brutus note >>>>
pk/kg? C2 weegt rond de 1000 kg volgens mij en die AX zal iets van 850 zijn.
onder de vts hangt een lichtmetalen reservewiel .. die is loodzwaar.
als ik die nu eens weghaal, hoeveel mag ik dan van mijn gewicht aftrekken

de achterstoelen zijn er al uit .. ja het zijn 2 stoelen, geen achterbank ..
/kidding

Eric wrote:ps : brutus note >>>>pk/kg? C2 weegt rond de 1000 kg volgens mij en die AX zal iets van 850 zijn.
onder de vts hangt een lichtmetalen reservewiel .. die is loodzwaar.
als ik die nu eens weghaal, hoeveel mag ik dan van mijn gewicht aftrekkenmeester ?
de achterstoelen zijn er al uit .. ja het zijn 2 stoelen, geen achterbank ..
/kidding
Whahaha... Je weet ook niet van ophouden....

Ik blijf bij mijn standpunt..

-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
hoezo hebben jullie het over pk's? ik denk dat koppel harder telt met optrekken. denk dat sander meer koppel heeft bij een lager toerental, omdat ie een getunede 1.6 heeft en eric rijdt met een originele 1.6, ook al is het een 16V (meer kleppen = meer lucht = meer power bij hoge toerentallen, maar NIET meer koppel, dat komt uit inhoud.. vandaar dat die dikke amerikaanse bakken ook altijd van die koppelberen zijn).
my bet? sander wint tot 180 ofzo, dan komt de c2 weer voorbij....
my bet? sander wint tot 180 ofzo, dan komt de c2 weer voorbij....